Gå til innhold

1,5 år med feber, sove alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når barna har feber? Min sønn har 39,2 i feber nå. Sover normalt sett hele natten alene på rommet sitt...

Anonymkode: 88662...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg sovet på samme rom som ungen. Dattera mi har lett for å få feberkramper så når ho har feber så passer jeg ekstra på. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde sett an allmenntilstanden. Er barnet veldig dårlig ville jeg kanskje sovet sammen med det. Evt hatt åpen dør og sjekket på barnet et par ganger om natten

Anonymkode: 59914...ba3

• Liker 2
Skrevet

Da mine var så små så la jeg dem i stuen, i lekegrinden også sov jeg på sofaen. Var heldigvis svært få ganger de hadde høy feber. Vi hadde ingen mulighet til å sove inne på rommet.

Anonymkode: b152e...511

• Liker 1
Skrevet

I fjor var jeg på førstehjelpskurs i regi av Røde Kors. Og der ble vi fortalt at barn under fem år aldri burde legges med feber uten febernedsettende pga. faren for feberkramper. Kjenner jeg meg selv rett, tviler jeg på at jeg hadde våknet av at ungen min hadde kramper. Så hvis mine barn har feber ved leggetid, får de alltid Paracet.

Anonymkode: a4076...a33

• Liker 8
Skrevet

Nei. Jenta vår var 1 år når hun fikk et komplisert feberkrampe anfall i det jeg bysset henne for å sove. Måtte hentes i ambulanse, og det var hakket før de måtte legge henne i narkose.. 

Hun hadde aldri hatt kramper før. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd, om jeg ikke hadde oppdaget det. Krampene er lydløse. 

Anonymkode: 36862...7ff

• Liker 3
Skrevet

Når mine har feber får de Paracet før de legger seg i vår seng sammen med en av oss voksne. Så sover den andre av oss på sofaen eller i barnas seng. Mine er 6 og 3 år vi har gjort det sånn hele tiden ved all sykdom. 

Anonymkode: de365...91a

Skrevet

Man skal alltid sove på samme rom når barn er syk, uansett alder! I tillegg ville jeg satt alarm for å sjekke tilstanden til barnet hver annen time. 

Anonymkode: bb135...86d

• Liker 1
Skrevet

Sov med barnet! 

Anonymkode: 70144...6e9

• Liker 1
Skrevet

Sover på barnets rom, evt tar barnet over i vår seng. Liker best det siste, jeg sover lett så føler det er tryggest. 

Anonymkode: 9210c...3c2

Skrevet

Her sover vi på samme rom som barn som er syke.

Anonymkode: 58c65...9f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sjangs til å sove selv, så jeg sover på samme rom. Da hører man raskt om det er noe galt. 

Anonymkode: 3838d...bbb

Skrevet

Har gitt paracet og mannen sover på samme rom nå. Jeg skulle helst ha ligget der selv, men er gravid og søvnbehov er ekstremt... n

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal alltid sove på samme rom når barn er syk, uansett alder! I tillegg ville jeg satt alarm for å sjekke tilstanden til barnet hver annen time. 

Er ikke det noe man gjør ved feber over 40? Hadde tenkt at en gang opp i løpet av natta holdt...

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, hvorfor «skal» man det? Det har jeg aldri hørt om. Her gir vi Paracet, og så legges barnet i bare bleie og med en tynn nattpose. Rommet er på 18 grader. Synes det er litt voldsomt å skulle stå opp hver andre time for å sjekke. Hvor er det denne universelle regelen står, egentlig?

Anonymkode: 6d2c2...1ef

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det noe man gjør ved feber over 40? Hadde tenkt at en gang opp i løpet av natta holdt...

Temperaturen kan stige veldig fort, og i tillegg er det alltid mulig at termometeret har målt temperaturen feil (i underkant), og da kan det fort bli en livsfarlig situasjon. 

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? En forkjøla 12-åring kan ikke sove alene? 

Anonymkode: 79ed7...81e

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, hvorfor «skal» man det? Det har jeg aldri hørt om. Her gir vi Paracet, og så legges barnet i bare bleie og med en tynn nattpose. Rommet er på 18 grader. Synes det er litt voldsomt å skulle stå opp hver andre time for å sjekke. Hvor er det denne universelle regelen står, egentlig?

Ja ja, veldig voldsomt å måtte stå opp for å sjekke at eget barn er trygt og har det forholdsvis bra under sykdom... Hvor lat kan man faktisk være? Det du driver med kan faktisk regnes som omsorgssvikt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja ja, veldig voldsomt å måtte stå opp for å sjekke at eget barn er trygt og har det forholdsvis bra under sykdom... Hvor lat kan man faktisk være? Det du driver med kan faktisk regnes som omsorgssvikt. 

Haha! Er du helt sprengt? Jeg sjekker barnet før vi legger oss, og så har jeg babycallen liggende på nattbordet. Det er ikke et snev av omsorgssvikt i det. Det du beskriver er hysteri. 

• Liker 8
Skrevet

Sover alltid med barnet når det er sykt. Setter på alarmer så jeg kan sjekke  formen med jevne mellomrom.

Anonymkode: ed7f7...315

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...