solmåneogstjerner Skrevet 31. august 2020 #21 Del Skrevet 31. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke i en alder av 30 år si mamma, herregud det blir bare helt latterlig😂 Anonymkode: e8b8f...e1d Javel? Jeg er nesten 40 og sier mamma. Det gjør alle andre jeg har lagt merke til på min alder. I tillegg sa mine foreldre det til sine mødre, de var ihvertfall 50+ når mødrene deres døde. Når jeg snakker med andre varierer jeg mellom 'mamma' og 'moren min'. Til henne sier jeg alltid 'mamma'. Eneste problemet er at det blir etterhvert litt mange mammaer i familien så da får man ofte svar fra tre forskjellige 😉😊😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #22 Del Skrevet 7. september 2020 På 30.8.2020 den 19.16, Cezanne skrev: Jeg er også fra vestlandet og nå som jeg er voksen bruker jeg «moren min» eller navnet hennes (men ikke «mor»). Får meg ikke til å si mamma lenger. Seriøst? Navnet hennes ovenfor "mamma"? Hadde skjønt det hvis dere hadde et veldig dårlig forhold e.l., men det er jo ingenting barnslig med mamma. Anonymkode: 50005...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #23 Del Skrevet 7. september 2020 På 30.8.2020 den 21.28, AnonymBruker skrev: Du kan ikke i en alder av 30 år si mamma, herregud det blir bare helt latterlig😂 Anonymkode: e8b8f...e1d Kødder du nå? Min bestemor på 70 kaller oldemor på 90 "mamma", og om hun snakker om oldefar, sier hun "pappa". Synes at "mor" blir utrolig gammeldags, høres stusselig ut rett og slett Anonymkode: 50005...bdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #24 Del Skrevet 7. september 2020 Jeg er så gammel at jeg sier, "mutter'n". Anonymkode: f1670...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #25 Del Skrevet 10. september 2020 Sier mutter’n som den ekte østkantjenta jeg er. Anonymkode: 9d587...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #26 Del Skrevet 10. september 2020 I min familie/slekt bytter vi fra mamma og pappa til mor og far når vi slutter å være småbarn. Det regnes litt som babyspråk å si mamma og pappa. Har ikke tenkt over at det skulle være rart. Har egentlig alltid bare trodd folk driter i det, siden jeg driter i hva andre kaller foreldrene sine. Anonymkode: 5ba59...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #27 Del Skrevet 10. september 2020 Haha. Jeg er 32 og kaller mamma mor innimellom. Det er et litt sånn "koseord". Sier mamma, men skriver gjerne "God natt mor". Det er såå koselig. Anonymkode: 9174d...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #28 Del Skrevet 13. september 2020 Jeg er 40 og fra Bergrn. Jeg sier mamma når jeg snakker til moren min. Om jeg sier «moren min» eller «mamma» jeg omtaler hun kommer an på hvem jeg snakker med. Snakker jeg med venninner sier jeg mamma, men snakker jeg med kollegaer vil jeg si «moren min» eller «min mor». Jeg ville aldri kalle hun for bare «mor» - hverken til hun eller når jeg omtaler hun. Og jeg vil aldri endre det. Anonymkode: b5f0c...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå