Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 22 år gammel og studerer for tiden. Jeg har en kjæreste som jeg har kjent i 9 år og har vært sammen med henne i 5 år. Jeg kan starte med å si at jeg ELSKER henne. Hun er også 22 år, og skal flytte til Danmark i desember. Som betyr at vi må slå opp. I går fortalte hun meg at før hun flytter, så vil hun bli gravid. Jeg ble mildt sagt sjokkert da han sa det. Hun har aldri tydet på at hun vil ha barn før. Hun har sagt at hun har ønsket seg et barn veldig lenge, og ho vil at jeg skal gjøre henne gravid. Jeg sa at jeg ikke tenkte det var så god ide mtp at hun skal flytte til Danmark om et par mnd. Hun sa at det gikk bra og at hun ikke skulle si til noen at jeg er faren. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker henne så klart, og jeg stoler på henne, men vet ikke om barnet burde vokse opp uten en far. Tanken gjør meg bare trist. Hva hadde dere gjort? Hilsen en usikker 22 åring, Ts 

Anonymkode: ed53c...4f5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er en veldig dårlig idé. Føler det er såpass selvsagt at man ikke en gang å komme med en grunn. 

Anonymkode: e72f7...9cd

• Liker 14
Skrevet

Hvis du elsker henne og hun vil ha barn med deg, burde dere kanskje endre litt på de planene om å dra hver til dere og slå opp først og fremst. 

Anonymkode: ef0df...b65

• Liker 10
Skrevet

Hvis tanken gjør deg trist, så må du si nei til forslaget. Forholdet kan ryke ja, men å lage en unge midt oppi at hun drar og du får aldri treffe den, er ikke noe godt forslag uansett. 

Anonymkode: 2d45b...3a1

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig skal du IKKE gjøre det. Hun høres mildt sagt ustabil ut som foreslår koe slikt.

Anonymkode: 0ca7f...9dc

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor skulle hun ikke si til noen at du er faren? Hun virker veldig umoden. Ikke gjør henne gravid 

• Liker 3
Skrevet

Dere skal slå opp, du elsker henne, hun skal flytte til utlandet og vil at du skal gjøre henne gravid og ikke ha noe med barnet å gjøre? Høres ut som en dårlig deal og ide.

Anonymkode: 9baf8...4ce

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er 22 år gammel og studerer for tiden. Jeg har en kjæreste som jeg har kjent i 9 år og har vært sammen med henne i 5 år. Jeg kan starte med å si at jeg ELSKER henne. Hun er også 22 år, og skal flytte til Danmark i desember. Som betyr at vi må slå opp. I går fortalte hun meg at før hun flytter, så vil hun bli gravid. Jeg ble mildt sagt sjokkert da han sa det. Hun har aldri tydet på at hun vil ha barn før. Hun har sagt at hun har ønsket seg et barn veldig lenge, og ho vil at jeg skal gjøre henne gravid. Jeg sa at jeg ikke tenkte det var så god ide mtp at hun skal flytte til Danmark om et par mnd. Hun sa at det gikk bra og at hun ikke skulle si til noen at jeg er faren. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker henne så klart, og jeg stoler på henne, men vet ikke om barnet burde vokse opp uten en far. Tanken gjør meg bare trist. Hva hadde dere gjort? Hilsen en usikker 22 åring, Ts 

Hvorfor i alle dager skal du slå opp med henne når du elsker henne? Skal hun bo i Danmark resten av livet sitt, eller er det bare en periode? Kan du besøke henne eller flytte ned dit? 

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør nok vente noen dager så både mengden av sæd, og kvaliteten er god.     Synes du skal etterkome kravet hennes, og ta dere god tid så dere er sikker på hun blir gravid.   

Skrevet

Dette hørtes ut som en forferdelig ide. Voksne mennesker bør prøve å tenke litt fra babyens synspunkt og ikke kun sitt eget. Å ha "lyst" på ett barn er ikke en god nok grunn for å få det. Dette skal tross alt bli ett menneske som trenger mye oppfølging, og jeg vet av erfaring at det er en stor fordel å ha to foreldre i motsetning til kun en.  Jeg vet også at det selvfølgelig år fint å vokse opp med kun en mamma/pappa, men mange studier har bevist at de fleste barn er lykkeligst når de har god kontakt med begge foreldrene.

• Liker 1
Skrevet

Du vil jo nesten ikke få ta del i ditt barns oppvekst. 

Så kan du risikere å bli utnyttet økonomisk også. 

Skrevet

Hvorfor må du slå opp fordi hun skal flytte til Danmark - hvorfor ikke bare bli med?

Forøvrig virker ingen av dere modne nok til å få barn basert på det du forteller. 

Anonymkode: 39e92...139

• Liker 2
Skrevet
På 30.8.2020 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Hun sa at det gikk bra og at hun ikke skulle si til noen at jeg er faren. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker henne så klart, og jeg stoler på henne, men vet ikke om barnet burde vokse opp uten en far.

Har hun tenkt å leve resten av livet uten å fortelle hverken barnet eller myndighetene hvem som er faren? Det høres lite gjennomtenkt ut. Selv om du stoler på henne er det fort gjort at du føler deg utnyttet. 

Skal du leve resten av livet vel vitende om at du har et barn du ikke får lov til å ha kontakt med? 

Høres ut som en dårlig ide. 

I tillegg er det ikke sikkert at hun får barselpenger i Danmark. Dermed kan hun få økonomiske utfordringer. 

https://www.norden.org/no/info-norden/danske-foreldrepenger

Som andre sier, dette bør du ikke være med på. Hvis hun vil være alenemor i Danmark får hun klare det uten din hjelp.

Skrevet

Om hun tenkte å bruke deg som donor, forteller du henne at dersom hun blir gravid med deg, så krever du DNA test, fullt samvær og full tilstedeværelse. Da endrer hun nok mening.

Ellers, bruk kondom eller la vær!

Anonymkode: 9a856...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...