Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går foreløpig i vg2 og har alle økonomifagene og 2P. Fant ut i løpet av sommeren at jeg vil studere økonomi etter vgs, men hadde 1P ifjor og valgte 2P i år. Burde jeg bytte til S1 nå? Er redd for å bytte til S1 også blir det for vanskelig for meg. Jeg har en svak 4 i 1P. 

Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 5cf04...f74

Videoannonse
Annonse
Gjest marie1998
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går foreløpig i vg2 og har alle økonomifagene og 2P. Fant ut i løpet av sommeren at jeg vil studere økonomi etter vgs, men hadde 1P ifjor og valgte 2P i år. Burde jeg bytte til S1 nå? Er redd for å bytte til S1 også blir det for vanskelig for meg. Jeg har en svak 4 i 1P. 

Hva burde jeg gjøre?

Ikke studere økonomi. 

Skrevet

S1 er en god prøve for å se om økonomi er noe for deg. Er en del økonomiskemodeller i S1.

Anonymkode: d5592...bef

Skrevet

Jeg tok P1 og 92 og er i dag autorisert regnskapsfører. Jobbet i 4 år. Ville ikke bekymret meg. Økonomimatten er ikke sååå vanskelig - man kan dessuten ta forkurs. Lykke til!

Anonymkode: 8dacc...a34

Skrevet
På 31.8.2020 den 6.19, AnonymBruker skrev:

Jeg tok P1 og 92 og er i dag autorisert regnskapsfører. Jobbet i 4 år. Ville ikke bekymret meg. Økonomimatten er ikke sååå vanskelig - man kan dessuten ta forkurs. Lykke til!

Anonymkode: 8dacc...a34

Tuusen takk! Tok du et forkurs?

Skrevet

Hei. Du trenger på ingen som helst måte å ta S1 nå for å studere økonomi. Matte er et modningsfag. Samtidig skal det sies at med S1 står du bedre rustet til økonomistudiene, spesielt mattedelen. Vurder hva du har kapasitet til nå, du har helt sikkert andre fag du skal jobbe med og da kan det være dumt å velge S1 matte hvis det koster deg en karakter eller to i andre fag. Uansett skal du være trygg på at du klarer det du vil, så lenge du vil nok. Ikke la andre trekke deg ned ved å lese kommentarer som «ikke studer økonomi», men vær klar over at du helt sikkert må jobbe litt ekstra hardt med matte, men det må de aller fleste:). Følg magefølelsen, gi gass og lykke til. Dette fikser du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...