Gå til innhold

Ex’s samvær er alltid «hos noen andre»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei av at barna aldri er sammen med ex alene når han har samvær noen få dager i måneden...

Hver gang de kommer hjem har de vært hos onkler, tanter og besteforeldre. De spiser der, gjør ting med dem og snakker om dem, og ikke far. Barna sover gjerne også over hos besteforeldrene, i stedet for hos far...

Han var aldri noe involvert far, men jeg synes det er synd at han virker å oppleve barna våre som et ork som han helst plasserer bort.

Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Å ta det opp har jeg forsøkt mang en gang...

Anonymkode: fae9e...dae

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Du kan egentlig ikke gjøre noe som helst, er det korte svaret.

Skrevet

Hva sier Familievernkontoret? jeg regner med du har vært i kontakt med de angående dette. 

Barnet ditt er jo sammen med nær familie. Det hadde vært mye verre hvis han satte bort barnet ditt til tilfeldige damer eller naboer. 

Anonymkode: 1fc26...f46

• Liker 13
Skrevet

Har barna det bra? Er de glade og fornøyde når de kommer hjem? 

I så tilfelle ser jeg ikke problemet. De får gode stunder med familien sin. Alternativet er jo å presse far inn i en situasjon han tydeligvis ikke er komfortabel med, noe som igjen vil gå ut over barna. Kan være at du argumenterer deg inn i en situasjon der barna blir plassert foran TVen hele helgen, med grandis, og uten rutiner, med en miserabel far som ikke takler rollen. 

Anonymkode: 2557e...cc3

• Liker 31
Skrevet

Det virker jo som om de har det bra der de er. Det er vanskelig med flere familiemedlemmer når tiden er noen få dager i måneden. Det aller viktigste er at barna har det fint! Jeg forstår at du reagerer om faren er lite tilstede, men det er lite du får gjort med det. Sett heller pris på at det er besteforeldre og tanter og onkler som liker å tilbringe tid med dem. 

• Liker 7
Skrevet

Så fint de får være med familiemedlemmer

Anonymkode: 1ddbe...c4f

• Liker 19
Skrevet

Den delen av familien ser de bare noen ganger i måneden. Fint de bruker tiden sammen.

• Liker 18
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.................

Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Å ta det opp har jeg forsøkt mang en gang...

Da kan du jo for eksempel beskrive hva ditt problem med dette er?

• Liker 9
Skrevet

Kjempeflott at barna er sammen med slekten sin, tenker jeg da. Dette er et ikke-problem. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg er enig med de andre her; så lenge barna er med familie som er glad i dem og tar seg av dem, er det ingenting du får gjort med dette. Det er selvfølgelig trist at far ikke prioriterer dem mer disse få gangene i mnd, men dette får du ikke gjort noe med så lenge de blir tatt vare på. 

• Liker 3
Skrevet

Selv om far ikke er "veldig involvert" så kan det godt hende hans familie synes det er synd at de ikke ser barnebarna/nieser/nevøer mer. Jeg vet med min egen familie at de hadde syntes det var kjempetrist, og hatt tatt hver sjanse som byr seg.

Synes du smartmaler dette er veldig. Hans foreldre er jo barnas besteforeldre, det er da supert at de tilbringer tid med dem når de kan?

Anonymkode: 9d3cc...e55

• Liker 7
Skrevet

TS her.

Fra da vi var gift så vet jeg at dette er ikke onkler, tanter og besteforeldre som står å venter på å ta over hans ansvar hver lørdag. Det er far som tvinger barna på dem fordi han orker ikke å ta ansvar. 

Vet at både foreldrene og søsknene kan reagere med irritasjon på dette, men at han bare ikke bryr seg... De stiller opp ofte fordi de må, de får ikke anledning til å ville...

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Fra da vi var gift så vet jeg at dette er ikke onkler, tanter og besteforeldre som står å venter på å ta over hans ansvar hver lørdag. Det er far som tvinger barna på dem fordi han orker ikke å ta ansvar. 

Vet at både foreldrene og søsknene kan reagere med irritasjon på dette, men at han bare ikke bryr seg... De stiller opp ofte fordi de må, de får ikke anledning til å ville...

Dette er jo ikke helt bra da. Men det kan jo være at far ikke er helt suveren på hjemmebana og synes det er fint at ungene får sosialisere seg med familie. Her har jeg ikke familie og kan ikke sosialisere i helgen for da er alle opptatt. Vi er alltid alene..Det er ikke bra det heller,.

Anonymkode: 7aad0...af9

Skrevet
1 time siden, Whistler skrev:

Da kan du jo for eksempel beskrive hva ditt problem med dette er?

Poenget med samvær med far er jo nettopp samvær med FAR.

Anonymkode: 68c65...d16

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med samvær med far er jo nettopp samvær med FAR.

Anonymkode: 68c65...d16

Hvem døde og lot deg bli TS?

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker også som andre her, at så lenge barna har det bra.. 

I tillegg at når det er få dager i måneden, så vil også besteforeldre og slekt se dem. Om min bror hadde skilt seg og hatt så lite samvær, så hadde min mor som ofte er barnevakt, henter i barnehage og generelt er veldig involvert i barnebarnas liv savnet dem sårt og sikkert vært sjeleglad for at hun fikk være med dem så ofte som mulig.

I stedet for å irritere deg over at far ikke takler dem alene, eller om du er redd for at de ikke får dypt nok bånd, så kan du heller trøste deg med at de får dypt bånd med familien på den siden.

Anonymkode: 9c9ff...c45

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei av at barna aldri er sammen med ex alene når han har samvær noen få dager i måneden...

Hver gang de kommer hjem har de vært hos onkler, tanter og besteforeldre. De spiser der, gjør ting med dem og snakker om dem, og ikke far. Barna sover gjerne også over hos besteforeldrene, i stedet for hos far...

Han var aldri noe involvert far, men jeg synes det er synd at han virker å oppleve barna våre som et ork som han helst plasserer bort.

Treffer du denne familien uten han? Hvis ikke så forstår jeg han godt, familien vil jo også treffe barna. Så egentlig finnes han ikke egoistisk, han vil bare at familien skal treffe barna de få dagene han har de. 

Uansett har du ingenting med hva han gjør i sitt samvær. 

Anonymkode: 54904...474

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Treffer du denne familien uten han? Hvis ikke så forstår jeg han godt, familien vil jo også treffe barna. Så egentlig finnes han ikke egoistisk, han vil bare at familien skal treffe barna de få dagene han har de. 

Uansett har du ingenting med hva han gjør i sitt samvær. 

Anonymkode: 54904...474

Jo. Barnet har krav på samvær med far, ikke med alle andre. 

Høres ut som en som peøver å lure seg unna barnebidrag. 

Ville krevd 100 %, fullt bidrag og heller avtalt direkte med besteforeldre/onkler/annen familie om de vil ha besøk av barnet. 

Anonymkode: cb256...f26

• Liker 5
Skrevet

Noen her som innbiller seg at barna synes det er åkke som hvem de tilbringer pappahelgene  med? Klart det er far som er viktigst ! 
Men det er vel flere besteforeldre som tar ansvar for å dekke over den elendige jobben (i dette tilfellet far) forelderen gjør ? 
Hvis du har et greit forhold til dine exsvigerforeldre så ta en prat med de og hør hva de mener om saken .

Denne faren er ikke voksen 

• Liker 3
Skrevet

Barna gleder seg kanskje til å være med far.

Anonymkode: 4be5c...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...