Gå til innhold

Barnemor stjeler, underslår og snylter på oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann med barn fra før av. Han er hos oss annenhver helg, men vi skulle gjerne ha hatt han her mer, men barnemor vil ikke dette. Hun er en stor utfordring i livet vårt, for å si det pent. Hun har ikke orden på økonomien sin og presser stadig samboer for mer penger. Han betaler etter NAVs satser 5800kr i barnebidrag hver måned, men likevel er det vi som må kjøpe inn vinterjakker, regntøy, sykkel, ski og alt annet utsyr. Hver eneste sesong, uten unntak, ringer hun oss rett før vinteren og sier hun ikke har penger til vintertøy, skiutstyr, fritidsaktiviteter etc. Samboer har såpass dårlig samvittighet at han kjøper inn dette hver gang, selvsagt vil man ikke la barnet lide pga moren. Og barnemor utnytter det til det fulle! 

Jeg oppdaget gjennom en venninne at hun selger tøyet til sønnen sin på Facebook og så sier hun til oss at vinterjakken er borte/ stjålet på skolen. Slik at vi kjøper ny. Det er så dumt, fordi samboer kjeftet på sønnen sin for å ikke passe godt på tøyet sitt (han mister tøy hver sesong) men i realiteten er det moren hans som stjeler det for å selge det på bruktmarkedet. 

Julegaver, bursdagsgaver og bursdagsfeiringer er det også vi som står for. Nettopp fordi hun ikke makter å organisere det, har ikke råd, har ikke plass. Unnskyldningene er mange, og hun er slu! 

Det er vi som henter, leverer og kjører barnet rundt, selvom han på papiret har samvær med sin mor. På papiret har han samvær med far annenhver helg, men i realiteten så overnatter han her 8- 12 Netter i måneden fordi mor skal på fest, ut på byen, ha venninner på besøk. 

Vi har gang på gang foreslått både med FVK og privat at vi kan ha barnet 50/50.  For i realiteten er deg slik, men hun nekter. Hun er svært manipulativ og får barnet til å si det samme. Selvom han helt tydelig vil være mer hos oss. Det er selvsagt en stor økonomisk gevinst for henne. Hun er ufør og de 6800kr barnebidraget er kommer godt med. Spesielt når alt av klær, utsyr og fritidsaktiviteter dekkes av oss i tillegg. Hennes livsstil består av røyking, snus, festing og masse økonomisk rot. Jeg er helt sikker på at barnet uansett vil ha det mye bedre hos oss. Han foretrekker å invitere venner på besøk til oss fremfor henne, og ønsker alltid å tilbringe julen her fremfor hos henne. Og det skjønner jeg. 

Hun er såpass ille at min venninne som er advokat foreslå at jeg skulle melde henne i barnevernet. For barnets skyld, han fortjener å vokse opp i et skikkelig hjem. Men samboer nekter, han sier sønnen trenger moren sin.

Hva tenker dere jeg skal gjøre her? Dette er såpass ille at jeg vurderer å gå ifra mannen min, for jeg orker ikke dette kaoset lenger. Jeg vurderer sterkt å melde henne til barnevernet anonymt. Hva tenker dere? 

Anonymkode: f6b3a...db8

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

5800 eller 6800 i bidrag? 

Anonymkode: 3028b...a37

• Liker 10
Skrevet

Du kan nok ikke gjøre noe. Mannen din kan eventuelt gå til sak for å få omsorgen. Men det er slett ikke sikkert det blir så mye bedre av den grunn. En som bare har helgesamvær kan også lage utrolig mye kvalm.

Anonymkode: c2924...7dd

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...Han betaler etter NAVs satser 5800kr i barnebidrag hver måned,.....

..............

Det er vi som henter, leverer og kjører barnet rundt, selvom han på papiret har samvær med sin mor. På papiret har han samvær med far annenhver helg, men i realiteten så overnatter han her 8- 12 Netter i måneden fordi mor skal på fest, ut på byen, ha venninner på besøk. 

Vi har gang på gang foreslått både med FVK og privat at vi kan ha barnet 50/50.  

.............Hun er ufør og de 6800kr barnebidraget er kommer godt med. ...Hva tenker dere? 

Jeg tenker at DU må bli enig om hva som er riktig med tanke på hvor mye han betaler.  Deretter må HAN starte prosessen for en 50/50 fordeling.  Ta vare på kvitteringer for klær, transport og dess like for det som iht regelverket skal deles på mellom foreldrene.  Alt annet er uvesentlig. 

• Liker 5
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Hvis det ikke er lenge til han får bestemme selv hvor han vil bo, hadde jeg holdt ut til da 🤷‍♀️

Skrevet

Å melde til bvt hjelper ikke her. Er dere bekymret for omsorgen der, må dere gå til Fvk eller til sak. Hvis ikke, innse at dere aldri får endret henne. Kompenser med god omsorg 

Anonymkode: 84452...147

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med en mann med barn fra før av. Han er hos oss annenhver helg, men vi skulle gjerne ha hatt han her mer, men barnemor vil ikke dette. Hun er en stor utfordring i livet vårt, for å si det pent. Hun har ikke orden på økonomien sin og presser stadig samboer for mer penger. Han betaler etter NAVs satser 5800kr i barnebidrag hver måned, men likevel er det vi som må kjøpe inn vinterjakker, regntøy, sykkel, ski og alt annet utsyr. Hver eneste sesong, uten unntak, ringer hun oss rett før vinteren og sier hun ikke har penger til vintertøy, skiutstyr, fritidsaktiviteter etc. Samboer har såpass dårlig samvittighet at han kjøper inn dette hver gang, selvsagt vil man ikke la barnet lide pga moren. Og barnemor utnytter det til det fulle! 

Jeg oppdaget gjennom en venninne at hun selger tøyet til sønnen sin på Facebook og så sier hun til oss at vinterjakken er borte/ stjålet på skolen. Slik at vi kjøper ny. Det er så dumt, fordi samboer kjeftet på sønnen sin for å ikke passe godt på tøyet sitt (han mister tøy hver sesong) men i realiteten er det moren hans som stjeler det for å selge det på bruktmarkedet. 

Julegaver, bursdagsgaver og bursdagsfeiringer er det også vi som står for. Nettopp fordi hun ikke makter å organisere det, har ikke råd, har ikke plass. Unnskyldningene er mange, og hun er slu! 

Vi har gang på gang foreslått både med FVK og privat at vi kan ha barnet 50/50.  For i realiteten er deg slik, men hun nekter. Hun er svært manipulativ og får barnet til å si det samme. Selvom han helt tydelig vil være mer hos oss. Det er selvsagt en stor økonomisk gevinst for henne. Hun er ufør og de 6800kr barnebidraget er kommer godt med. Spesielt når alt av klær, utsyr og fritidsaktiviteter dekkes av oss i tillegg. Hennes livsstil består av røyking, snus, festing og masse økonomisk rot. Jeg er helt sikker på at barnet uansett vil ha det mye bedre hos oss. Han foretrekker å invitere venner på besøk til oss fremfor henne, og ønsker alltid å tilbringe julen her fremfor hos henne. Og det skjønner jeg. 

Hun er såpass ille at min venninne som er advokat foreslå at jeg skulle melde henne i barnevernet. For barnets skyld, han fortjener å vokse opp i et skikkelig hjem. Men samboer nekter, han sier sønnen trenger moren sin.

Hva tenker dere jeg skal gjøre her? Dette er såpass ille at jeg vurderer å gå ifra mannen min, for jeg orker ikke dette kaoset lenger. Jeg vurderer sterkt å melde henne til barnevernet anonymt. Hva tenker dere? 

Merkelig at ikke venninnen din har anbefalt far om å søke hovedomsorgen eventuelt 50/50, siden hun er advokat altså. BV gjør da ingenting med samvær

Anonymkode: 75d29...d81

• Liker 24
Skrevet

Bare send krav via nav, og legg ved dokumentasjon på faktiske netter barnet er hos far.

Anonymkode: 9fba8...a05

• Liker 22
Skrevet

Har dere råd til å både betale bidrag og å kjøpe inn ting? Hvis jeg, hadde jeg bare gjort det. 

Men en ting jeg hadde gjort er å fortelle faren om hva du har hørt ang. salg av klær. Slik at han kjefter på den rette personen. 

Stakkars barn

Anonymkode: 97a4b...c75

• Liker 14
Skrevet

Tror jeg ville lagt ved bilder av kvittering når dere kjøper ting hun skal stå for, og trukket bidraget for det det koster.

Anonymkode: 009bd...f24

• Liker 11
Skrevet

Om du mener det er grunn til å melde fra til barnevernet synes jeg du skal gjøre det, uavhengig av hva far mener. Send gjerne med dokumentasjon, de liker sånt.

Anonymkode: a47eb...ff2

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

5800 eller 6800 i bidrag? 

Anonymkode: 3028b...a37

1 time siden, Whistler skrev:

Jeg tenker at DU må bli enig om hva som er riktig med tanke på hvor mye han betaler.  Deretter må HAN starte prosessen for en 50/50 fordeling.  Ta vare på kvitteringer for klær, transport og dess like for det som iht regelverket skal deles på mellom foreldrene.  Alt annet er uvesentlig. 

Han betaler 6800kr per måned. Beklager skrev feil, har ikke på meg briller og tallene 5/6 er svært nærme hverandre på mobilen. 

• Liker 28
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å melde til bvt hjelper ikke her. Er dere bekymret for omsorgen der, må dere gå til Fvk eller til sak. Hvis ikke, innse at dere aldri får endret henne. Kompenser med god omsorg 

Anonymkode: 84452...147

Vi har vært på FVK mange ganger, men hun står på sitt og manipulerer sønnen sin til å velge henne fremfor far. Det har han selv sagt til sin pappa, «Jeg må bo mest hos mamma, ellers har hun ikke råd til å leie der hun gjør nå» :( 

Vi stiller opp og gjør så godt vi kan. Men tror dessverre ikke det er mulig å kompensere for henne. Den dårlige oppførselen hennes setter dype spor. Det er utrolig flaut for han at moren driver på sånn som hun gjør. 

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer må jo sette ned foten, barnebidraget er jo ment å holde til vanlige klær og mat/hus. 
Så kan vel ski og skiklær være hos dere? Kjøp ski som varer 2-3 sesonger. Samboer må manne seg opp

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er dette kun noe som irriterer deg og ikke barnefar?

Anonymkode: 7f3c6...650

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Loff77 skrev:

Samboer må jo sette ned foten, barnebidraget er jo ment å holde til vanlige klær og mat/hus. 
Så kan vel ski og skiklær være hos dere? Kjøp ski som varer 2-3 sesonger. Samboer må manne seg opp

Nettopp !  Han høres ut til å være en skikkelig pingle som lar seg manipulere av mor.

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, bullehurk skrev:

Nettopp !  Han høres ut til å være en skikkelig pingle som lar seg manipulere av mor.

Eller så kan det være at han egentlig ikke bryr seg. En sak har alltid to sider. Moren er ikke sikkert så skrekkelig som fremstilt i HI.

Anonymkode: 7f3c6...650

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...