AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 De må ha egne arrangører som passer på at regler overholdes og håndsprit og alt er på plass. Tenker folk på at ikke alle har lyst å gå i dåp ,bryllup og konfirmasjoner no med mange mange folk.. Ikke søren om det er mulig å holde avstand eller ikke bli syk med mange folk..Kan ikke de som arrangerer og tenke på andre enn seg selv? Feks Konfimasjoner der foreldrene er skilt . DEL OPP BESØKET!!!! Det er ikke så vanskelig.. Kjenner flere som ikke vil gå men føler seg presset til å gå pga de er nær familie.. Gjør det lettere for oss i risikogruppene og være med og.. Vær så snill! Eller slutt å bli sur om vi melder avbud! Det er korona times! Anonymkode: 7ba62...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Ro deg ned nå, dette er lov. Må leve og! Anonymkode: 8bfac...653 12
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 så lenge noen kan stå ansvarlig, er det lov. Dessverre Anonymkode: 96865...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ro deg ned nå, dette er lov. Må leve og! Anonymkode: 8bfac...653 Ironiske et at det er nettopp derfor de har laget disse reglene... Anonymkode: c7082...712 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Det er lov så lenge man står som arrangør Anonymkode: e1296...afc 2
tussi84 Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 (endret) Fint mulig å holde avstand jo om arrangøren sørger for å overholde smittevern anbefalingene. Feks plasserer hver hustand/nærkontakter på eget bord med minst 1 m avstand til neste bord minst. I tillegg så kan en eller to stk servere mat og kaker, istedenfor at alle gjestene bruker samme bestikk til å ta mat/kaker med. I tillegg så kan feks anti bac være tilgjengelig på mange steder. Resten av ansvaret er faktisk opp til deg som gjest. Feks ikke stå klistrert opp i andre, vaske hender/antibac og holde deg hjemme hvis du er syk. Det er egentlig bare her på Kg jeg leser om folk som forventer at alt av dåp, bryllup og konfirmasjon skal utsettes nå, og dette pga et virus som har mindre enn 1 prosent dødlighet. Er jo nesten ikke smitte i Norge. Sjansen for å bli smittet er mikroskopisk. Ingen jeg kjenner forøvrig er redd for å gå i bryllup/dåp/konfirmasjon eller feks 50 års lag. Dette uavhengig av om de er i risiko gruppa eller ikke. Det eneste de sørger for er å holde avstand, og hygiene. Endret 30. august 2020 av tussi84 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ro deg ned nå, dette er lov. Må leve og! Anonymkode: 8bfac...653 Det er ikke lov!! Når folk leier lokale de mener er plass til MANGE FOLK. Når det ikke er det.Og ikke er arrangører eller håndsprit eller annet.Ikke avstand mellom folk.. Anonymkode: 7ba62...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov så lenge man står som arrangør Anonymkode: e1296...afc Nei ikke når de ikke har 1m mellom gjestene..Ikke håndsprit.Og ikke god bok plass... Anonymkode: 7ba62...8ea
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Kan du ikke bare droppe slike arrangement da? Jeg har vært i mange sammenkomster. Alle har vært ansvarlig gjennomført, da ansvarlig arrangør risikerer mye om smittevern ikke overholdes. Anonymkode: b129c...912 3
Nerine_ Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Det er stort sett alltid frivillig å dra i selskap, problemet ditt er løst. 2
Gjest Warrior Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 Dessverre skjønner ikke enkelte det, eller rettere sagt. Enkelte driter i det. Meld i fra hvis noen bryter reglene og samler flere enn de har lov til.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 Nå er det slik reglene er, at en kan samle opp til 200 om en leier lokale, setter opp antibac, passer på avstand mellom bordene og står som arrangør. Dette kommer fra FHI, så om du er uenig burde du ta det opp med de. Anonymkode: 479df...6ce
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 Du tar jo feil. Har man leid lokale, kan man ha opptil 200 gjester under selskap, men det skal føres oversikt over gjester og man skal ha håndsprit/håndvask lett tilgjengelig. Det skal være en meter mellom hver gjest (de fra samme husstand kan sitte sammen), og man skal ellers ta vanlige smittehensyn; hoste/nyse i albuen, la være å håndhilse og klemme og holde seg hjemme hvis man er syk/forkjølet. Det er forøvrig helt frivillig å dra i selskap, og hvis man er redd for å bli smittet, er det lurest å holde seg hjemme så har du løst problemet. Anonymkode: c369f...80a 5
Loff77 Skrevet 30. august 2020 #14 Skrevet 30. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De må ha egne arrangører som passer på at regler overholdes og håndsprit og alt er på plass. Tenker folk på at ikke alle har lyst å gå i dåp ,bryllup og konfirmasjoner no med mange mange folk.. Ikke søren om det er mulig å holde avstand eller ikke bli syk med mange folk..Kan ikke de som arrangerer og tenke på andre enn seg selv? Feks Konfimasjoner der foreldrene er skilt . DEL OPP BESØKET!!!! Det er ikke så vanskelig.. Kjenner flere som ikke vil gå men føler seg presset til å gå pga de er nær familie.. Gjør det lettere for oss i risikogruppene og være med og.. Vær så snill! Eller slutt å bli sur om vi melder avbud! Det er korona times! Anonymkode: 7ba62...8ea Du har misforstått her dessverre;)
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #15 Skrevet 30. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tar jo feil. Har man leid lokale, kan man ha opptil 200 gjester under selskap, men det skal føres oversikt over gjester og man skal ha håndsprit/håndvask lett tilgjengelig. Det skal være en meter mellom hver gjest (de fra samme husstand kan sitte sammen), og man skal ellers ta vanlige smittehensyn; hoste/nyse i albuen, la være å håndhilse og klemme og holde seg hjemme hvis man er syk/forkjølet. Det er forøvrig helt frivillig å dra i selskap, og hvis man er redd for å bli smittet, er det lurest å holde seg hjemme så har du løst problemet. Anonymkode: c369f...80a Ja det er det jeg mener.Men vært i flere besøk no.Men ingen har håndsprit.Ingen har 1meter mellom gjestene(sitter som vanlig..) eller andre ting. Har sagt at jeg ikke vil.Men da blir de pottesur..Er nær familie så ikke lett å la være.Vil jo stille opp. Kunnr bare fulgt reglene.Eller delt opp.Mye lettere for alle. Anonymkode: 7ba62...8ea
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #16 Skrevet 30. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det slik reglene er, at en kan samle opp til 200 om en leier lokale, setter opp antibac, passer på avstand mellom bordene og står som arrangør. Dette kommer fra FHI, så om du er uenig burde du ta det opp med de. Anonymkode: 479df...6ce Jeg er ikke uenig.Det er sånn jeg mener at de som leier og skal ha besøk ikke skjønner.De leier lokale.Og fyller med folk.tett i tett.Ingen avstand.Ingen håndsprit.Ingenting! Anonymkode: 7ba62...8ea
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #17 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, Loff77 skrev: Du har misforstått her dessverre;) Nei. Det har jeg ikke.Tydligvis bare jeg som skjønner det.Eller bryr meg om det.Pluss noen flere fra besøkene som påpekte det og.. Regler er regler. Kanskje de bare burde stengt av det med lokale og flere enn 20stk når det er så vanskelig å holde det! Anonymkode: 7ba62...8ea
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #18 Skrevet 30. august 2020 4 timer siden, Warrior skrev: Dessverre skjønner ikke enkelte det, eller rettere sagt. Enkelte driter i det. Meld i fra hvis noen bryter reglene og samler flere enn de har lov til. Ja er det jeg mener. Virker som folk tar så lett på ting. Vil gjerne stille opp.Men er så forsiktig selv pga risikogruppen. Og så kommer du i flere besøk og ingen avstand,ikke antibac, ikke det ene eller det andre overholdes.Og det er nok ikke enste plassene.Ikke bra. Anonymkode: 7ba62...8ea
Loff77 Skrevet 30. august 2020 #19 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Det har jeg ikke.Tydligvis bare jeg som skjønner det.Eller bryr meg om det.Pluss noen flere fra besøkene som påpekte det og.. Regler er regler. Kanskje de bare burde stengt av det med lokale og flere enn 20stk når det er så vanskelig å holde det! Anonymkode: 7ba62...8ea Er fullt lovlig å arrangere for inntill 200 ved leide offentlige lokaler, les reglene før du uttaler deg!
absinthia Skrevet 30. august 2020 #20 Skrevet 30. august 2020 Så lenge du leier et offentlig lokale, kan du være opptil 50. Dersom du skal ha mer enn det, trenger du en arrangør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå