Gjest Miss.Chanel Skrevet 19. juli 2005 #1 Skrevet 19. juli 2005 har fått beskjed av presten at de tar ca 30 minutter! jeg leste at noen hadde vert ferdig på 20 min og 22 minutt!!! hvor mange salmer MÅ man ha? og hvilke salmer er raskest/kortest av vielsesalmer? jeg må ha det kortest mulig!!! er så nervøs og ønsker ikke "kontorvielse"... har dere noen salmer å annbefale?
Coria Skrevet 20. juli 2005 #2 Skrevet 20. juli 2005 Jeg tror ikke det er så mye å spare når det gjelder salmene. I de bryllupene jeg har vært, har det vært to salmer. Ellers er det vel hvor mye presten velger å lese og hvor lang hans tale til dere er som bestemmer hvor lang vielsen er. Jeg tror uansett ikke jeg ville bekymre meg om at vielsen sakl bli for lang, for det går ganske fort.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2005 #3 Skrevet 20. juli 2005 Å leva det er å elska er jo en en ganske kort og grei salme som i tillegg er veldig fin Har du sjekket Orkdalsmenighetene sin hjemmeside? Her ligger jo tekst og melodi til de vanligste salmene.
Gjest hc i.i. Skrevet 20. juli 2005 #4 Skrevet 20. juli 2005 et annet tips er å velge korte bibeltekster! du må ha en tekst fra både GT og NT, men du trenger ikke å velge f.eks hele 1. kor 13, etter hva jeg har skjønt så er det ikke noe krav til lengde på teksten, bare at det er en fra hvert testamente. ville snakket mer med presten, h*n har helt sikkert forståelse for at du vil bli fort ferdig når du forklarer situasjonen... Lykke til!
Snutus Skrevet 20. juli 2005 #5 Skrevet 20. juli 2005 Vi hadde to salmer. På No livnar det i lundar plukket jeg ut de versene jeg likte best. Den ble derfor halvert. Deilig er jorden har bare tre vers derfor valgte jeg å ha alle tre. Du kan også velge en kort tekst og i tillegg sløyfe solistinnslag dersom du ønsker en kortere vielse.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 20. juli 2005 #6 Skrevet 20. juli 2005 tusen takk for svar! jeg begynner skikkelig å lure på om jeg klarer dette!
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #7 Skrevet 20. juli 2005 klart du klarer dette! vet det er lett å si, men forsøk å ikke tenk så mye på det... og jeg er helt sikker på at presten gjør hva h*n kan for at dette skal gå bra! jeg skal til pers på lørdag, sitter og skjelver som et aspeløv... men det skal gå bra!
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2005 #8 Skrevet 20. juli 2005 Det kommer helt sikker til å gå kjempebra. Si til presten at dere ønsker en kort vielse. Da tar han selvsagt hensyn til dette i talen sin til dere. Man MÅ jo ikke ha solistinnslag så salmer holder, og jeg tror ikek man må ha flere enn 2 stk. Når det gjelder tekstlesning så finner du også dette på hjemmesiden til Orkdalsmenighetene. Plukk ut noen korte tekster. Det blir helt sikkert en flott vielsen. Vi hadde 3 salmer, 2 personer som leste bibeltekster og ingen solistinnslag og det hele var over på 35 min. Og de minuttene gikk kjempefort - helt sant!
Gjest Svimle Skrevet 20. juli 2005 #9 Skrevet 20. juli 2005 Dette klarer du! Jeg tror nok at presten vil hjelpe dere med å finne korte tekster og ikke ha så lang tale om du forteller ham/henne om sykdommen din (slik at h*n ikke bare får inntrykk av at dere vil bli fort ferdig fordi det er "kjedelig" eller noe..). På den måten kan h*n også være med på støtte deg litt ekstra gjennom seremonien. Jeg ville i alle fall snakket med presten i god tid i forkant og lagt alle kortene på bordet.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 20. juli 2005 #10 Skrevet 20. juli 2005 takk igjen dere! jeg skal snakke med presten ja! herreminhatt og får tiden går nå! jeg får hive innpå noen magetabletter og sånn... verste mareritt om jeg MÅ på "do" ! plaget med nervøs mage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå