Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at jenta mi har gått litt ned i vekt, og at hun er lita. Hun er midt mellom 1,5 og 2 år. 10,6 kg, 82 cm.

Jeg synes appetitten stort sett er bra. Men hvor mye er det vanlig at barn i den alderen spiser?

Hun har fått en god del morsmelk frem til for et par mnd siden (pleide å løfte opp genseren min selv). I det siste har det kun vært amming før dupp, før natt og som regel en gang ila. natten. Kan det være at melka har vært såpass fet at det bidro til bra vektøkning før?

Hun drikker kumelk også, ellers bare vann. Måltidene består av grovt brød, yoghurt, frukt, grønnsaker, kylling, fisk, litt rødt kjøtt og kjøttdeig. Har begynt med kveldsgrøt igjen etter at vi sjekka vekta. Er også mer obs på å tilby barnemat fra butikken hvis hun spiser litt lite vanlig middag.

Helsesøster var ikke bekymra, siden allmenntilstanden er god og jenta er skikkelig aktiv. Hun sitter ikke i ro særlig lenge og ofte!

Er ikke kjempebekymra jeg heller. Men vil høre deres erfaringer og råd for å få henne tilbake på kurven sin.( Hun er ikke mager.)

Anonymkode: c468f...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at så lenge helsesøster ikke er bekymret, ville jeg bare latt det være litt for å se om det gikk seg til. Mulig ammingen har gjort utslaget og det bare tar litt tid før det går oppover igjen på en ny kurve. 

Anonymkode: d03b0...f34

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymret så lenge ikke helsesykepleieren var det, og jenta er aktiv og fornøyd. Jenta vår på 2 har ikke blitt veid og målt siden 15-mnd. kontrollen, men jeg ser at hun er tynnere og ser liten ut i perioder og rundere i andre perioder. Jeg vet jo ikke sikkert hva hun har veid den siste tiden, men fra fødsel til 15 måneder beveget hun seg i hvert fall opp og ned mellom 50- og 25-persentilen. Jeg tror hun blir tynnere når hun er ekstra aktiv, som nå i sommer. 

Anonymkode: 29007...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...