Gå til innhold

Familie på 4, klare oss på nettoinntekt på 35000 kr PR mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig? Vi har betaler 6900kr PR mnd i boliglån, har ikke noe annet lån og lave utgifter ellers. Jeg skal studere og har derfor sagt opp jobben, vurderer å klare meg uten studielån. Har en stor buffer på konto dersom det er knipe, men ønsker helst ikke å bruke av de pengene. Mannen får ca 100 000 kr utbetalt i bonus  1 gang PR år i tillegg til lønna. Hva tror dere? Må jo endre livsstil litt og tenke over matinnkjøp  og slutte med å spise på restaurant osv

Anonymkode: 41f61...d9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du egentlig? Du skjønner vel selv at det går bra....  😏

Anonymkode: 62fe9...653

• Liker 17
Skrevet

Ja, det tror jeg kommer til å gå bra. Vi (mor, far og ett barn) har ca 42 000 utbetalt, og vi spiser mye ute, reiser og har nettopp renovert bad og kjøpt nytt kjøkken. Vi har mye igjen på konto etter at alt av faste utgifter er betalt.

Anonymkode: fce96...2b3

Skrevet

Hvis dere ikke klarer dere på 35 000 kr netto har dere et stort problem, det er MYE penger. Budsjett er stikkordet her.

Anonymkode: b99f4...010

• Liker 7
Skrevet

Jeg har 24000 utbetalt hver mnd, inkl barnetrygd og bidrag, med 1 barn jeg har alene. Jeg sparer bittelitt og hjelper et familiemedlem som har mindre enn oss.

Har 8500 i husleie + div faste utgifter. 

Dere klarer dere veldig bra. 

Anonymkode: c23ff...e7d

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig? Vi har betaler 6900kr PR mnd i boliglån, har ikke noe annet lån og lave utgifter ellers. Jeg skal studere og har derfor sagt opp jobben, vurderer å klare meg uten studielån. Har en stor buffer på konto dersom det er knipe, men ønsker helst ikke å bruke av de pengene. Mannen får ca 100 000 kr utbetalt i bonus  1 gang PR år i tillegg til lønna. Hva tror dere? Må jo endre livsstil litt og tenke over matinnkjøp  og slutte med å spise på restaurant osv

Vårt boliglån er på 20 000/mnd hehe. Så jeg vil gjette at dette går helt utmerket for dere. Pass bare på å ta en utdannelse som vil gi avkastning i arbeidsmarkedet.

Anonymkode: cbf86...6ec

Skrevet

Det er vel bare å søke om stipend hvis det viser seg at det ikke går. Men å leve på 35 000 kroner når dere har kun 6900 kroner i boliglån virker som fullt overkommelig. 

Anonymkode: 57921...2d1

Skrevet

Det går greit hvis dere har styring på økonomien.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vårt boliglån er på 20 000/mnd hehe. Så jeg vil gjette at dette går helt utmerket for dere. Pass bare på å ta en utdannelse som vil gi avkastning i arbeidsmarkedet.

Anonymkode: cbf86...6ec

Jeg skal bli sykepleier. Alltid drømt om det og så må det være lett å få jobb. Jeg har fram til nå jobbet i et lavtlønnsyrke og hatt 20000 utbetalt i mnd, så nå blir det 20000 mindre PR mnd i 4 år framover. TS

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å søke om stipend hvis det viser seg at det ikke går. Men å leve på 35 000 kroner når dere har kun 6900 kroner i boliglån virker som fullt overkommelig. 

Anonymkode: 57921...2d1

Jeg kan ikke få stipend grunnet for hly formue hos både mannen og meg. TS

Skrevet

Jeg hadde tatt opp lån, satt det på høyrentekonto/ fond, og hatt det som buffer hvis jeg virkelig trengte det. Det er rentefritt i studietiden, så hvorfor ikke  ta det opp, og betale tilbake alt ved endt studieslutt hvis du ikke trenger noe av det?

Anonymkode: ee72d...d48

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt opp lån, satt det på høyrentekonto/ fond, og hatt det som buffer hvis jeg virkelig trengte det. Det er rentefritt i studietiden, så hvorfor ikke  ta det opp, og betale tilbake alt ved endt studieslutt hvis du ikke trenger noe av det?

Anonymkode: ee72d...d48

Det var smart!  TS

Skrevet

Hadde tatt opp lån i tillegg for å kunne ha en god buffer gjennom tiden. For 3 år ute  omgjøring i stipend blir det under 2000kr å betale i måneden på lånet når du er ferdig. Det ser jeg på som en investering med tanke på de minst 600k dere mister over de samme årene. Kanskje finner du ut at 1-2 år med lån er nok da du kan arbeide deltid innen helse i mellomtiden, men det er verdt det. 

Anonymkode: cf5ed...198

Skrevet

Du må også huske at set er det beste lånet å ha. Relativt rimelig, over lengre tid, OG dersom noe skjer med deg helsemessig vil det redusere - om ikke fjerne - lånet. 

Anonymkode: cf5ed...198

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde aldri klart oss på 35 000,- i måneden, men dere har vel satt opp et budsjett og sett om det går ? 

Anonymkode: 12c17...58a

Skrevet

Vi hadde klart oss på 35 000 i netto lønn, så lenge vi fremdeles hadde fått leieinntekter på 20 000 i mnd. Men nå har vi to hus, et som leies ut. Det bør gå helt fint, så lenge dere vil. Vi pleier å spare litt over 30 000 i mnd (Ca en inntekt).

Anonymkode: d2306...dd8

Skrevet

Herregud klart det går 

Anonymkode: d4b8a...f56

• Liker 2
Skrevet

Jeg er alene med to ungdommer. Har 42 000 i mnd, 17 000 går til bolig. Klarer oss helt fint og sparer da fast 4 000 i mnd. 
Når dere bor så rimelig bør dere klare dere helt fint. Utfordringene er nok å vite hvor dere skal redusere med 20 000 i mnd.

Anonymkode: 4a9ea...0a4

Skrevet

Men hvorfor skal du studere deltid? 

Anonymkode: f546c...ceb

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alene med 2 tenåringer, vi har 29 000 netto, og bo utgifter på 10 000 kr. Vi klarer oss fint, jeg sparer 3000 kr i måneden. Så vil jo tro at dere vil klare dere fint.

Anonymkode: 814cf...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...