Gå til innhold

Dere med gutter. Frisør eller hjemmeklipp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig med deg! De som bare skinner guttene sine gjør det vel for enkelhetens skyld, men ikke estetikken. Gutten min har det fineste håret, og jeg vil ikke han skal være mindre fin, eller få lov å føle seg mindre fin kun fordi han er gutt. 

Altså, om han selv ville bli skinnet og ha den armysveisen der, så hadde jeg latt han. I såfall kunne jeg jo bare kjøpt en barbermaskin og gjort det selv. Men det vil han heldigvis ikke :)

Anonymkode: 7ccb8...fc4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en gutt på 3 år. Vært til frisør en gang, var ikke vellykket da han ikke satt rolig. Så nå klipper min mor han. Blir like fint som en frisør hadde gjort det med tanke på en urolig kropp 😆

min mor har god tid og kan distrahere han med forskjellige ting 😊 klipte første gang da han var 1,5 år 😊

Anonymkode: 9541d...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gått til frisør, han er 3 år nå. Jeg kan ikke klippe, og har aldri brukt maskin. Og ikke søren om jeg skinner sønnen min. Ihvertfall ikke før han ber om det selv.

Anonymkode: 5bcc6...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange youtube videoer som viser hvordan man klipper hår. 

Er faktisk ganske enkelt om man tar seg tid.

Anonymkode: 0d667...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han syns forresten det er veldig stas å dra til frisøren 😊

Anonymkode: 5bcc6...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går til frisør med 3 åringen. Hovedsakelig for at der sitter han som et lys og frisøren blir ferdig på 15 min. Når jeg prøver å klippe er det stikk motsatt og han ser ikke ut, tar bokstavelig talt dagesvis før jeg får gjort meg ferdig🙈

Anonymkode: eb5ae...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klippet mine gutter selv, de har aldri vært til frisør. Begge har pent hår, så jeg vil ikke skinne dem på toppen. Noen ganger bruker vi maskin bak og på sidene. Nå når de er halvstore har jeg tilbudt frisør så de får en proff klipp, men de vil ikke. De synes min klipp duger. 

Anonymkode: dbda4...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-åringen min går til frisør. Han har litt lengde på håret. Synes ikke at det er noe pent med maskinklipp. Har faktisk aldri sett en gutt som passer det 

Anonymkode: a1868...7c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går til frisør med 3 åringen. Hovedsakelig for at der sitter han som et lys og frisøren blir ferdig på 15 min. Når jeg prøver å klippe er det stikk motsatt og han ser ikke ut, tar bokstavelig talt dagesvis før jeg får gjort meg ferdig🙈

Anonymkode: eb5ae...d82

Nettbrett eller telefon i hånda, poden sitter på en krakk i dusjen 😉

Anonymkode: dbda4...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg! De som bare skinner guttene sine gjør det vel for enkelhetens skyld, men ikke estetikken. Gutten min har det fineste håret, og jeg vil ikke han skal være mindre fin, eller få lov å føle seg mindre fin kun fordi han er gutt. 

Altså, om han selv ville bli skinnet og ha den armysveisen der, så hadde jeg latt han. I såfall kunne jeg jo bare kjøpt en barbermaskin og gjort det selv. Men det vil han heldigvis ikke :)

Anonymkode: 7ccb8...fc4

Helt enig. Klart at det er enkelt og praktisk å bruke maskinen, men det ser virkelig ikke fint ut. Gutter liker vel også å gå til frisør og se fine ut, i likhet med jentene 

Anonymkode: a1868...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klipper selv, hva bruker dere og hvor har dere kjøpt det? Min er bare 6mnd men tror jeg skal greie å lære meg en enkelt frisyre :)

Anonymkode: dbcdb...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som klipper selv, hva bruker dere og hvor har dere kjøpt det? Min er bare 6mnd men tror jeg skal greie å lære meg en enkelt frisyre :)

Anonymkode: dbcdb...3e5

Fiskars universalsaks. Men gutten har kraftig bølget halvlangt hår som gjør hva det selv vil, så presisjon har aldri vært nødvendig. 

Anonymkode: 2e6c8...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker som regel maskin hjemme. Men jeg skinner han ikke😂

ca 10 mm nedre del, og så stiller jeg maskinen på 30 mm og går over toppen. Passer på at overgangene blir fine og jevne😁

Gikk til frisør før, men resultatet hjemme blir det samme, så jeg synes det er like greit å spare de pengene. Har kjøpt en skikkelig klipper da. 

Anonymkode: aad3f...002

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sønn har tykt hår, så det ser virkelig ikke bra ut om vi ikke klipper det «pent». Går derfor til frisør, ca en gang i mnd. 

Anonymkode: 7cd98...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår på nesten 1,5 hadde første klipp med frisør nylig, og det gikk fint🙂 Synes ikke det ser fint ut med maskinklipt når de er så små, eller om det blir "voksensveis". 

Anonymkode: 1c053...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...