Gå til innhold

Dere med gutter. Frisør eller hjemmeklipp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloen ❤️ 

Dere som har gutter, drar dere til frisør eller klipper dere det hjemme eller hva gjør dere med håret deres? 

Jeg sier til mannen at hvis vi får gutt, må vi dra til frisør. Han sier man bare tar maskina hjemme, men jeg har sett hvordan det blir på nevøene, stakkar de blir skinna fire ganger i året.. 

Vi har ei jente fra før, men hun har korketrekkere og elsker håret sitt, så har ikke blitt noe klipp det enda, hun er 3,5❤️

Vi vet ikke kjønnet enda, men er allerede engasjert 😅

Anonymkode: 26da0...5ae

Skrevet

Frisør! Synes det ser helt forferdelig ut når folk skinner guttene med maskin. Jeg kan ikke klippe selv så derfor går vi til frisør med guttene.

Anonymkode: 4f6ef...3c4

• Liker 3
Skrevet

Vi skal gå til frisør. Gutten har så fine krøller, tykt og fint hår. Hadde han hatt stritt og «hardt» hår hadde vi kanskje gjort det hjemme. 

Anonymkode: 2e65a...391

Skrevet

Gutten får velge selv. Av og til vil han bare ta maskinen og ha det helt kort, men oftere og oftere nå ønsker han frisøren heller. 

Anonymkode: 89501...0f2

Skrevet

Har en sønn på 9 år og har alltid gått til frisør. Herreklipp koster heller ikke all verden.

En jeg kjenner klipper gutten selv. Det ser ikke bra ut. 

Anonymkode: e0b9e...2eb

• Liker 1
Skrevet

Man skinner ikke gutter med maskin så de ser ut som barn i konsentrasjonsleir.Det er så stygt, stakkars gutter.

Enten klipper man litt selv med frisørsaks eller så går man til frisør/noen man kjenner som har peiling på klipping. 

Anonymkode: 4fd11...7d1

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mine gutter liker at håret er maskinklippet bak og på sidene og håndklippet med endel lengde på toppen og lugg. Vi klipper ca annenhver gang hjemme og hos frisøren. Har maskin og frisørsaks hjemme og litt erfaring med årene, så det blir nesten like bra som hos frisør. 

Fester håret på toppen som skal beholdes litt lengde vekk med spenner før jeg tar fram maskinen. Starter med ca 10 mm lengde og klipper nedenfra og opp rundt hele. Deretter klipper jeg med ca 6 mm nederste partiene så det blir litt gradert. Tilslutt renklipper jeg nakken og rundt ørene med 0,5 mm. Så tar jeg fram saksen og klipper topphåret litegrann. Veldig enkelt, gjort på 10 min og 3-500 kr spar per barn 😄

Resultatet blir sånn her: little-boy-haircuts-2018.jpg

Endret av Kitcat
  • Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skinner ikke gutter med maskin så de ser ut som barn i konsentrasjonsleir.Det er så stygt, stakkars gutter.

Enten klipper man litt selv med frisørsaks eller så går man til frisør/noen man kjenner som har peiling på klipping. 

Anonymkode: 4fd11...7d1

De ser ut som kreftpasienter.. Jeg har så vondt av dem. Han ene ville ha sånn frisyre med litt mer lengde på toppen, det ble seriøst bollesveis. 

Til alle sammen ❤️ tusen takk for svar! Blir frisør, med mindre jeg lærer meg å klippe selv 😅 når man har kort hår, så må man være flink, tenker jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Vi brukte maskinen hjemme de første årene, siden de ikke likte å gå til frisør. 
Nå får den minste velge (sist ble det maskin hjemme) og de to eldste går alltid til frisør.

Skrevet
1 minutt siden, Kitcat skrev:

Mine gutter liker at håret er maskinklippet bak og på sidene og håndklippet med endel lengde på toppen og lugg. Vi klipper ca annenhver gang hjemme og hos frisøren. Har maskin og frisørsaks hjemme og litt erfaring med årene, så det blir nesten like bra som hos frisør. 

Fester håret på toppen som skal beholdes litt lengde vekk med spenner før jeg tar fram maskinen. Starter med ca 10 mm lengde og klipper nedenfra og opp rundt hele. Deretter klipper jeg med ca 6 mm nederste partiene så det blir litt gradert. Tilslutt renklipper jeg nakken og rundt ørene med 0,5 mm. Så tar jeg fram saksen og klipper topphåret litegrann. Veldig enkelt, gjort på 10 min og 3-500 kr spar per barn 😄

Når man greier det sjøl, hvorfor ikke ❤️ frisyren du nevner er også kjempefin! 

Skrevet

Min har gått til frisør siden han var 1,5. Blir mye penere og det blir faktisk en frisyre av det. Hadde jeg hatt jente så hadde jeg ikke vært like nøye på det.

Anonymkode: a42bd...9c5

• Liker 2
Skrevet

Yngste vil alltid til frisør, eldste ber innimellom bestemor ta maskinen på han.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min har gått til frisør siden han var 1,5. Blir mye penere og det blir faktisk en frisyre av det. Hadde jeg hatt jente så hadde jeg ikke vært like nøye på det.

2,5**

Skrevet

Min er 9 og vi har fortsatt ikke vært hos frisør, han er foreløpig fornøyd med min klipp. Her klipper vi og bruker ikke maskin.

Skrevet
Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev:

Min er 9 og vi har fortsatt ikke vært hos frisør, han er foreløpig fornøyd med min klipp. Her klipper vi og bruker ikke maskin.

Med saks blir det bra ❤️

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig mange fine frisyrer hos gutter. 

De to øverste her er kjempefine 😊

Screenshot_20200830_125953_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med saks blir det bra ❤️

Ja, jeg er faktisk litt imponert over at jeg får det til 😄 Klipper meg selv og men har langt hår så jeg bare samler det og klipper av tuppene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg klipper 12-åringen fortsatt. Bruker maskin i nakken og på sidene, saks oppå. Både han og jeg er fornøyde. Sparer mye penger!

Anonymkode: 84cb2...cea

Skrevet

Min nekter å gå til frisør så her blir det maskin og kun pappa får lov å klippe. Så da lar vi det være sånn frem til han godtar frisør. Jeg syns det er finest med frisørklipp da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...