norw Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Som går igjen på KG, i kommentarfeltene på Facebook osv. I tilfeldig rekkefølge: - Folk som bruker ugyldige sammenligninger - Folk som ikke har lest hele innlegget som man svarer på, evt ikke forstod innholdet - Folk som antar for mye utover det som er beskrevet uten at det er grunnlag for det - De som er uenige uten å argumentere for/imot noe som helst, altså kommentarer uten reelt innhold - De som velger side i en diskusjon og bare konsekvent sier seg enig med alle på samme side, liker alle deres kommentarer osv. Plutselig har man likt kommentarer som er langt over streken. Dette er forsåvidt ikke et stort problem for diskusjonen, men man stiller seg selv i et dårlig lys, særlig på Facebook under eget navn. 5
MyMichelle Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Ville du andre skulle si hva de synes er de største problemene? Jeg synes det er et problem at noen tydeligvis blir så provoserte at de skriver i sinne, og helt mister grepet. De skriver stort sett her som anon og kan dermed ikke redigere når de roer seg, synd. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 «Det er ikke en menneskerett å... *fyll inn det som passer*» da ødelegges diskusjonen fordi det går over til å krangle om hva som er menneskerett Anonymkode: fee5a...e85 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Jeg synes også mange argumenter er basert på anekdotiske bevis blir presentert og diskutert som legitime argumenter. "jeg kjenner ingen som har dødd av korona, dermed kan ikke viruset være farlig og jeg er sint fordi jeg ikke kan handle billig flesk i sverige" Anonymkode: 83bf0...6b2 4
Gjest Blondie65 Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånne troll er ikke særlig irriterende i seg selv. Hadde man bare latt disse tullingene fått null og niks oppmerksomhet, så ville dette dø ut av seg selv etter hvert. Problemet er alle de skrullingene som skriker "troll!" hele forbanna tiden! Det er tydeligvis revnende likegyldig om en tråd faktisk er troll eller ikke. Så lenge man kan skryte av seg selv fordi man viss nok er "smart nok" til å skrive TROLL i en eller annen tråd. Anonymkode: c1f90...8a5 "Tidlig trollvarsler" er visst en fin tittel å ha, tror noen.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Folk som svarer basert på fordommer: «Du er redd for barnevernet pga du har noe å skjule.». Hersketeknikker og subtile brukerangrep. Anonymkode: ad2d8...a54 1
Gjest Saph Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Folk som legger frem egne teorier som fakta. Det tar to sekunder å gjøre et kjapt Googlesøk bare for å dobbeltsjekke "faktaen" din før du presenterer den.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Bruk av hersketekninnker og personangrep. Aka Rampelys. Anonymkode: 9609f...63f
Aragorn ll Elessar Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Folk som gjør seg dummere enn hva de nok er Folk som later som de ikke forstår enkle ting. Folk som dikter opp ting man ikke har skrevet. Folk som svarer på noe som ikke har noe med det man diskuterer å gjøre. Folk som bare leser det de vil lese, og ikke hva som faktisk blir skrevet. 2
Gjest ti10 Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Enig i det med at folk svarer uten å lese innlegget. Dessuten disse som deltar i diskusjoner uten å være villig til å vike eller se ting fra motpartens side i det hele tatt. Dvs. de har bestemt seg for noe, deltar kun for å få tømt seg (enda en gang) og nåde dem som sier dem imot eller prøver å nyansere debatten.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 - Folk som svarer på noe annet enn det Ts spør om. Hvis Ts spør om en bestemt ting, en eneste bestemt ting, så begynner folk å komme med historier som handler om noe annet. Feks hun der som spurte om TOMME reseptbokser kunne leveres til apotek, men så svarte folk at gammel medisin skal leveres inn, men gis ikke videre til andre. Herregud, leser de ikke? - Folk som klikker liker bare fordi en kommentar har fått mange likes. Ts har en mening, men så er denne utenom det politisk korrekte, så skriver noen at de er sterkt uenig og så har Ts fått 0 eller 2 likes men de sure og korrekte kommentarene har 23+ likes. - Er veldig mye som er galt på kg, i følge folk. Men hvis det er Ts selv som gir uttrykk for eller har gjort noe så er det feil, slemt eller noe ille.. da er det alle mot Ts. Anonymkode: aca0e...5e7 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev: Folk som gjør seg dummere enn hva de nok er Folk som later som de ikke forstår enkle ting. Folk som dikter opp ting man ikke har skrevet. Folk som svarer på noe som ikke har noe med det man diskuterer å gjøre. Folk som bare leser det de vil lese, og ikke hva som faktisk blir skrevet. Sistnevnte har jeg vært borti flere ganger. Et par år siden opprettet jeg en tråd i vennskapforumet, der jeg ga tydelig uttrykk for at vi bare var venner og det visste vi begge, men likevel kommer noen og svarer «ville dessverre bare innsett at han ikke er interessert». Gud bedre Anonymkode: aca0e...5e7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 Og så skal man alltid se sine begrensninger og akseptere dem, men Gud forby å tro man er spesiell eller «bedre enn andre». Anonymkode: aca0e...5e7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 Når man skriver noe langt for å argumentere, og den som svarer bare velger ut en liten del som er lettest å svare på. Anonymkode: 6dbe4...8e2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: - Folk som klikker liker bare fordi en kommentar har fått mange likes. Ts har en mening, men så er denne utenom det politisk korrekte, så skriver noen at de er sterkt uenig og så har Ts fått 0 eller 2 likes men de sure og korrekte kommentarene har 23+ likes. I noen tilfeller kan det vel være fortjent: Anonymkode: 43828...7ac
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 Folk som henger seg i skrivefeil og plutselig dreier hele tråden seg om det. Anonymkode: ad2d8...a54 2
Gjest Optimo Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 (endret) En tråd med femti innlegg, førti skrevet av AnonymBruker. Det er helt håpløst å holde styr på de kodene når tråden går over flere sider. Endret 31. august 2020 av Guile
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 Stråmenn og whataboutism. Anonymkode: 327d4...018 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 whataboutism er det verste jeg vet, tett fulgt av flisespikkeri. Anonymkode: 85f52...606 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå