Gå til innhold

Ungdomsskolelærere- hvor mange av kontaktlærerne er fullstendig utslitt av oppstarten?

For mye jobb?  

13 stemmer

1. 1. ?

• Jobber altfor mye, men føler uansett at jeg er bakpå
      9
    • Jobber for mye, men føler jeg er frempå
      1
    • Jobber passe
      1
    • Jobber korte dager
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker egentlig jobben min, men 28 nye elever. Flere med mangelfulle norskkunnskaper, og varierende skolegang fra tidligere.  

Gledet meg til å ta fatt på ny læreplan, men nå kjenner jeg bare på at jeg holder på å jobbe meg i hjel. Uten å ha fått tid til å jobbe nok med fagene. For en plass Må man tross alt kutte.

Anonymkode: 2e5bd...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, du har høstferien å se fram til om ikke lenge;)

Anonymkode: 96110...380

• Liker 3
Skrevet

Har vært kjempehektisk! Startet med ny 8.klasse.

Hovedproblemet nå er at kohortene har egne friminutt...så i tillegg til det vanlige har jeg nå vanvittig mye inspeksjon i uka. Føler jeg ikke rekker på do en gang, og er med elevene hele tida. 

Har ikke fått laget en eneste årsplan ennå. 😕

Anonymkode: d2aac...503

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, du har høstferien å se fram til om ikke lenge;)

Anonymkode: 96110...380

Vi har ikke høstferie, har utviklingsdager med lesesenteret i Stavanger. 

Anonymkode: d2aac...503

Skrevet

Du som jobber korte dager. Er du kontaktlærer på ungdomsskole? 

Skrevet

8. Klasse. Aldri opplevd en så hektisk start. Har hodet over vannet, endelig. Men det som provoserer meg mest er at det er så mye kutt. Elever som har hatt ekstra ressurser på barnetrinnet, har null og niks nå. Kontaktlærerressursen har blitt lavere (vi hadde en ekstra 0,25 time lokalt). Tiden for å være fagansvarlig er borte, og det merker man godt på praktiske fag. I tillegg skal kommunen spare, så vi har ikke oppdatert læreverk i et viktig fag som matematikk (egentlig ikke i noe fag). I tillegg begynner vi med nesten 30 i hver klasse. (Tidligere hadde det nok blitt en ekstra parallell, siden vi er i et område med mye tilflytting).

Skrevet

Men... Hva gjør forbundet for oss? Pizza på klubbmøtene?

Synes det er merkelig at avtalene blir dårligere og dårligere. Både for å være praksislærer og kontaktlærer. Er det en enkel plass å kutte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...