AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Hvilken uke mistet dere i, og hadde dere før konstatert SA eller MA fått sett bankende hjerte og tilsynelatende alt bra på ultralyd? Anonymkode: 8aad0...6b8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Mistet i uke 6. SA, og hadde ikke vært på UL. Med førstemann fikk jeg kraftige graviditetsplager før testen var positiv. Med denne som endte i SA kjente jeg ingenting og følte meg aldri gravid med unntak av positiv test, så det føltes ikke så trist med SA, kanskje også fordi det skjedde veldig tidlig (og jeg blir tydeligvis raskt gravid, må ikke prøve lenge før det sitter). Jeg tenker at kroppen min "ordnet opp", og at fosteret aldri var levedyktig. Rakk jo heller aldri å få hjerterytme. I tredje graviditet (som ga et frisk barn etter fullgått svangerskap), fikk jeg også graviditetsplager tidlig. Vet det kan variere mye med syptomer fra graviditet til graviditet, men slik har det altså vørt hos meg. Anonymkode: fac93...4e5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Første gangen hadde jeg SA i uke 8, utartet seg som en vanlig mens, noe kraftigere kanskje, men kroppen fikset opp i det selv. 2. gangen hadde jeg MA i uke 11, dette derimot gjorde drittvondt. Blødde og blødde, hadde noe som føltes som rier - kraftige smerter i hele nedre mage/rygg-del og underlivet som kom og gikk. Måtte på utskraping og ta tabletter for å få ut rester. Ingen av de gangene hadde jeg vært på UL eller noe. 3. gangen var jeg på TUL i nesten uke 8, og fikk se en liten bønne med dunkende hjerte, men ble satt tilbake sånn 10 dager og det skremte meg noe da 😕 Googlet og googlet rundt, ikke gjør det forresten, det hjelper ikke det spor og jeg ble bare mer stresset. Men jeg dro på UL igjen i uke 12 og alt var fint. Anonymkode: 50025...6c6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Med første var jeg først på en tidlig ultralyd i uke 12 hvor alt så veldig bra ut. Men da jeg dro på ordinær ultralyd i uke 20 var fosteret dødt, hadde ikke merket noe til spontanaborten og måtte gjøre utskraping. Med graviditet 2 var jeg på ultralyd allerede i uke 6 og fikk se hjertelyden. 2 uker senere begynte jeg å blø og spontanaborterte. Anonymkode: a20ac...540
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med første var jeg først på en tidlig ultralyd i uke 12 hvor alt så veldig bra ut. Men da jeg dro på ordinær ultralyd i uke 20 var fosteret dødt, hadde ikke merket noe til spontanaborten og måtte gjøre utskraping. Med graviditet 2 var jeg på ultralyd allerede i uke 6 og fikk se hjertelyden. 2 uker senere begynte jeg å blø og spontanaborterte. Anonymkode: a20ac...540 Nei er det sant 😮 Noe så forferdelig, jeg kan ikke tenke meg en gang. Beklager at du måtte oppleve det 😢❤️ Anonymkode: 50025...6c6
Amatariel Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Har mistet fire ganger. 1 = SA i uke 6, ingen lege "vanlig" mens 2 = Senabort i uke 14. Hadde vellykket UL i uke 6 og 9. Hjertebank og normalt. Men i uke 14 ble det oppdaget organfeil uforenelig med liv så svangerskapet måtte avsluttes. 3 = SA i uke 5, ingen lege "vanlig" mens 4 = MA i uke 9. Ble oppdaget på UL da det ikke var hjertebank.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Mistet uke 12. Hadde vært på TUL uke 8 der vi så et bankende hjerte og alt så bra ut. Anonymkode: fbd9c...7ec
Eugenniee Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Har mistet to ganger, hadde ikke vært på TUL. SA i uke 6, var som "vanlig" mens. SA i uke 10, det var veldig vondt. Sterke kramper og mye blod Heldigvis ordnet kroppen alt selv (hadde en sjekk hos gynekolog ca en uke etter).
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 MA uke 17. Sprell levende baby på ul uke 13, alt såg tilsynelatende bra ut, en nakkefold helt i øvre normal-område som gyn reagerte på og konfererte med lege i Trondheim før det ble besluttet å ikke gå videre med det. Følte noe var galt noen uker senere, og tok da en privat-ultralyd som viste et dødt foster. Ble innlagt på sykehus for å "føde". Verste jeg har gått igjennom. Anonymkode: 3d451...f5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå