AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Hei, jeg er 24 uker gravid og min stedatter har akkurat fylt 16. Jeg vil gjerne hjelpe henne med øvekjøring, men er det uansvarlig nå som jeg er gravid? Tenker på økt risiko for å kræsje etc.. Hun har ikke kjørt tidligere og er helt uerfaren. Anonymkode: 245cb...e26
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Hvis du ikke føler deg sikker på at du greier hindre at hun krasjer bør du ikke drive øvelseskjøring i det hele tatt, uansett om du er gravid eller ikke. Anonymkode: ef908...2f0 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Min tanke er at du tar med deg stedatteren til et stort åpent område, gjerne en parkeringsplass, der dere kan trene på start, stopp, plassering, manøvrering av bilen, giring, parkering osv uten fare for å treffe noen andre. (Det var slik jeg begynte å øvelseskjøre med mine barn) Når hun mestrer det grunnleggende er det på tide å bevege seg ut i trafikken, og da får du ta vurderingen om du er den beste å kjøre med, eller om hun bare bør kjøre med faren sin ute i trafikken. Anonymkode: 10c0e...1a8 11
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 De fleste starter vel med å øvelseskjøre på åpne områder som parkeringsplasser osv. Jeg gjorde hvert fall det. Kjørte MYE rundt på slike plasser bare for å bli komfortabel med bilen. Tror ikke det er noen spesielt økt risiko for kræsj så fremt man ikke sender henne rett ut i Oslotrafikken på dag 1. Ved å jobbe seg gradvis oppover er øvelseskjøring trygt. Anonymkode: 38810...f06 2
Flamme Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Hold dere i lav fart og ha lite trafikk rundt dere så går det fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå