Den Sagnomsuste Skrevet 1. september 2020 #21 Skrevet 1. september 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja, mente ikke at det var et lovbrudd, men jeg tror jo FHI har noe belegg for anbefalingene de kommer med. Jeg har ikke skjønt hvorfor man ikke skal ha stroppen i kryss, men det står veldig tydelig på tegningene deres, så jeg har forholdt meg til det. Anonymkode: 24979...d45 Ja spesielt når annenhver sykepleier/ lege på sykehuset gjør nettopp det. Virker underlig...? Endret 1. september 2020 av Den Sagnsomsuste 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #22 Skrevet 1. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med briller, og går med munnbind hele dagen. Jeg har noen briller som er bedre enn andre. Men mine tips er noen servietter som heter NO fog we see, disse gjør at glassene ikke digger. Ellers hjelper det å lage en spiss akkurat over neseryggen, og klemme mynnbindet god over neseryggen. Anonymkode: dd123...5e4 Finnes det anti dugg servietter altså. Så bra! Takk for tips! Det skal jeg prøve. 👍😄 Anonymkode: bd856...94e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #23 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, Den Sagnsomsuste skrev: Folk har alt vært inne på mye her, men bruk helst kontaktlinser dersom dette ikke er et alternativ er det teip som gjelder. Det du gjør er da å ta på munnbindet som vanlig - klem til nesebøylen omstendelig. Deretter taper du toppen av munnbindet fast til ansiktet. Du fører teipen over nesepartiet og gjerne så langt bortover som mulig. Som andre er inne på hjelper det godt med nypussede briller Dette med kleenex var nytt for meg. Man lærer noe hver dag man lever 😄 Takk for flere gode tips. 😄 Jeg kan prøve kontaktlinser til nød, men slet mye med svie i øynene når jeg prøvde linser før. Blitt noen år siden det nå. Anonymkode: bd856...94e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #24 Skrevet 1. september 2020 Dra det godt opp og klem munnbindet rundt nese og kinn. Munnbindet skal gå under nederste kant av brillen slik at brillen er med på å holde det nede. Fungerer fint her. Anonymkode: a6f08...892
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #25 Skrevet 1. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tog? Båt? Bil? Buss? Anonymkode: 24a61...ee6 Hva mener du egentlig nå? Jeg skal ombord på et fly, ikke reise med annen kollektiv transport. Anonymkode: bd856...94e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #26 Skrevet 1. september 2020 2 timer siden, Bonitapia skrev: De selger antidugg spray i brillebutikker. Funker knall 👍 (tror også noen nettbutikker selger) Kom på et kjerringråd også, men er litt klissete - vask brilleglasset med barberskum. Tenkte faktisk på dette med barberskum for det har jeg hørt om før, men da gjaldt det dugg på speil på bad. Prøvde det den gangen på badet, og det så virkelig skjoldet ut. Så jeg tenkte at på brillene vil det være ubehagelig det og, at jeg ikke ser godt ut gjennom skjoldete brille glass. 😂 Anonymkode: bd856...94e
Konungr Skrevet 1. september 2020 #27 Skrevet 1. september 2020 På 30.8.2020 den 10.49, AndreasBR skrev: La være å bruke munnbind pleier fungere. Useriøst svar. Helt off topic.
Konungr Skrevet 1. september 2020 #28 Skrevet 1. september 2020 2 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Folk har alt vært inne på mye her, men bruk helst kontaktlinser dersom dette ikke er et alternativ er det teip som gjelder. Det du gjør er da å ta på munnbindet som vanlig - klem til nesebøylen omstendelig. Deretter taper du toppen av munnbindet fast til ansiktet. Du fører teipen over nesepartiet og gjerne så langt bortover som mulig. Som andre er inne på hjelper det godt med nypussede briller Dette med kleenex var nytt for meg. Man lærer noe hver dag man lever 😄 Briller beskytter litt mot dråpesmitte til øynene så er nok best å ha de på.
Den Sagnomsuste Skrevet 1. september 2020 #29 Skrevet 1. september 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for flere gode tips. 😄 Jeg kan prøve kontaktlinser til nød, men slet mye med svie i øynene når jeg prøvde linser før. Blitt noen år siden det nå. Anonymkode: bd856...94e Er en tilvenningssak jeg likte aldri kontaktlinser før jeg prøvde Dailies Total One, det var min kontaktlinse! Kjærlighet ved første blikk for å si det sånn. Minuset er at de er kostbare. 35 minutter siden, Konungr skrev: Briller beskytter litt mot dråpesmitte til øynene så er nok best å ha de på. Absolutt, men uansett hva jeg gjør så funker briller og maske dårlig her i gården. Bruker enten Åndedrettsvern eller munnbind og sliter alltid LITT med dugg uansett hva jeg gjør. Foretrekker linser av den grunn. Selv bare litt dugg på toppen av brilleglasset inn mot neserota irriterer meg noe helt forferdelig. Uten teip blir det helt håpløst.
Gjest Peanut Skrevet 1. september 2020 #30 Skrevet 1. september 2020 Jeg jobbet oppe på et svært støvete loft iført sånn vanlig maske. Klemte til på neserygg og pustet dypt gjennom maske. Funket greit det med briller.
Konungr Skrevet 2. september 2020 #31 Skrevet 2. september 2020 4 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Er en tilvenningssak jeg likte aldri kontaktlinser før jeg prøvde Dailies Total One, det var min kontaktlinse! Kjærlighet ved første blikk for å si det sånn. Minuset er at de er kostbare. Absolutt, men uansett hva jeg gjør så funker briller og maske dårlig her i gården. Bruker enten Åndedrettsvern eller munnbind og sliter alltid LITT med dugg uansett hva jeg gjør. Foretrekker linser av den grunn. Selv bare litt dugg på toppen av brilleglasset inn mot neserota irriterer meg noe helt forferdelig. Uten teip blir det helt håpløst. Bruker ikke briller men har brukt solbriller med munnbind og det virket ganske duggfritt, tror det er individuelt. Vurdere innkjøp av ansiktsskjold i plast?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #32 Skrevet 2. september 2020 Kjøp de munnbind som er til å knyte de får bedre passform og det dugger da ikke. Leste lenger opp at mange setter stroppen i kryss, men der er nok fordi noen munnbind har slapp strikk. Anonymkode: 746cc...f57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #33 Skrevet 2. september 2020 10 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Er en tilvenningssak jeg likte aldri kontaktlinser før jeg prøvde Dailies Total One, det var min kontaktlinse! Kjærlighet ved første blikk for å si det sånn. Minuset er at de er kostbare. Absolutt, men uansett hva jeg gjør så funker briller og maske dårlig her i gården. Bruker enten Åndedrettsvern eller munnbind og sliter alltid LITT med dugg uansett hva jeg gjør. Foretrekker linser av den grunn. Selv bare litt dugg på toppen av brilleglasset inn mot neserota irriterer meg noe helt forferdelig. Uten teip blir det helt håpløst. I mitt tilfelle var det ikke tilvenningsak, men sannsynligvis tørre øyne. Brukte linser i flere år da jeg var 19-20 år. Men så senere begynte jeg å slite med svie i øyne. Nå er jeg passert 40 år. Prøvde linser igjen for noen år siden (Noen nye som optiker anbefalte meg), men problemet fortsatte. Ene kvelden hadde jeg linser på da jeg gikk på byn. Øynene svei og det rant. Tok taxi tidlig hjem. Helt fælt så ubehagelig på øynene. Siden har jeg ikke brukt linser. Kan jo prøve enda en gang, sikkert kommet enda flere nye og bedre linser de siste 8-10 årene. 😄 Anonymkode: bd856...94e
Tension Skrevet 14. september 2020 #34 Skrevet 14. september 2020 On 9/1/2020 at 7:25 PM, AnonymBruker said: Jaja, mente ikke at det var et lovbrudd, men jeg tror jo FHI har noe belegg for anbefalingene de kommer med. Jeg har ikke skjønt hvorfor man ikke skal ha stroppen i kryss, men det står veldig tydelig på tegningene deres, så jeg har forholdt meg til det. Anonymkode: 24979...d45 FHI har ganske nylig satt seg inn i det med munnbind så ikke ta de på ordet der. De er ikke akkurat eksperter når det kommer til munnbind.
Fremhevede innlegg