AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Mor er våken og sammen med forkjølet baby om natten, mens far sover uforstyrret på eget soverom, hver eneste natt, også når baby ikke er forkjølet - far har ikke barnet noen netter. Synes du det er rettferdig at far kun står opp én morgen med babyen i helgen, og forventer at mor skal ta både våkennetter, og stå opp på morgenen? Jeg mener det ville vært rettferdig at faren som sover uforstyrret og godt hele natten, kunne tatt barnet på morgenen slik at mor fikk hentet seg inn med søvn en time eller to. Det skal også sies at far ikke har hatt permisjon, eller hatt barnet alene mer enn toppen 6t i barnets liv. Barnet er nå 16 mnd. Er det bare meg, eller er det jeg som tenker urettferdig her? Anonymkode: 4aaca...b0e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Jeg tenker som deg. Den som får sove uforstyrret har fått sin dose søvn og skal stå opp med baby. Om far vil sove til langt på dag så kan han ta natten og så får du sove uforstyrret og stå opp tidlig med barnet. Det er jo så selvsagt? Vi hadde 1 uke hvor både jeg, far og baby (3 måneder) var forkjølet og da måtte være hjemme. Baby tar heldigvis flaske så vi byttet på nettene. Den som tok baby om natten hadde "fri" på morgenen til og sove eller gjøre det den det ville. Anonymkode: 6cb57...201 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Vi har annenhver dag i uka, hvor vi er oppe på nettene, da begge jobber. I helgene står den som har sovet på natten opp tidlig, og den som har vært oppe med ungene får sove lenge. Noe annet hadde ikke vært tema her i huset. En må avlaste hverandre. Anonymkode: a8d23...452 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Jeg tenker at du har fått barn med feil mann og at du egentlig ikke trenger kvinneguiden til å fortelle deg at dere har en urettferdig fordeling av omsorg for barn. Anonymkode: 101b3...917 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Jeg syns det høres urettferdig ut, ja. Tenker faren at han ikke får det til? Siden han har vært så lite med babyen, tenker jeg. Mannen min tar ikke vår forkjølede baby på 7 mnd. om natten, hvis han prøver, kommer han med henne til meg raskt fordi han tenker han ikke klarer å roe henne. Han jobber på båt og har vært en god del borte fra babyen, så hun er ikke like trygg på ham. Men da står han opp med toåringen i stedet. Jeg vet jeg har hatt en tendens til å bare ta mye selv uten å insistere på at mannen skal gjøre noe av det, jeg har liksom kommet inn i rytmen mens han har vært borte på jobb. Så det er litt av problemet hos oss. Mannen sier rett ut at han tenker jeg er "flinkere" (er ikke det, har bare opparbeidet mer erfaring). Anonymkode: 2cc95...a7d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Den som tar natta får sove om morgenen. Alltid vært slik her. Anonymkode: e921d...4b9 1
ToveM Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Hvis begge to jobber, skal det selvfølgelig deles på. En annen ting er at jeg kaller ikke et barn på 16 mnd for baby. Men det er gjerne bare meg.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 1 år og 4 måneder* gammel BARN Anonymkode: 806fb...531
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mor er våken og sammen med forkjølet baby om natten, mens far sover uforstyrret på eget soverom, hver eneste natt, også når baby ikke er forkjølet - far har ikke barnet noen netter. Synes du det er rettferdig at far kun står opp én morgen med babyen i helgen, og forventer at mor skal ta både våkennetter, og stå opp på morgenen? Jeg mener det ville vært rettferdig at faren som sover uforstyrret og godt hele natten, kunne tatt barnet på morgenen slik at mor fikk hentet seg inn med søvn en time eller to. Det skal også sies at far ikke har hatt permisjon, eller hatt barnet alene mer enn toppen 6t i barnets liv. Barnet er nå 16 mnd. Er det bare meg, eller er det jeg som tenker urettferdig her? Anonymkode: 4aaca...b0e Alvorlig talt. Om dere har valgt å få barn sammen, bør dere også ha god nok kommunikasjon dere imellom til å finne fram til den beste løsningen ang søvn og våkenetter. Blir litt for dumt om mor begynner å snakke om «urettferdig». Dere er voksne, ikke unger i skolegården. .... og selvfølgelig skal far ta sin andel! Anonymkode: 003af...463
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå