AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Sliter litt med lillegutt på 10 mnd og lurer på om noen her kan ha noen gode råd.. han har alltid vært en veldig rolig baby, sovet mye og generelt vært ganske lite krevende. Før sommeren var det noe som klikket, fra å kunne legge han i vogna måtte vi trille og rugge, og det tok gjerne litt tid før han sovnet. Det har bare eskalert og nå hyler han så snart han ser vognen, hater til og med å bli trillet rundt. Tar gjerne 1 time+ å få han til å sovne på dagen.. da har vi begge to rukket å bli rimelig gærne. Tar vi han opp viser han tydelige trøtthetstegn, så det er ikke det at han ikke trenger å sove. Han får to tenner oppe, så det kan selvfølgelig spille en rolle her men kan det bli så ille? Han sovner dessuten uten problemer på kvelden og sover i ett strekk til ca 6 hver dag (ja vet, er heldige her så glad for det) - så da kan han vel ikke ha vondt eller være plaget? På dagen er han sinnsykt klengete, skal bare opp opp hele tiden, og når han først kommer opp i armene strekker han seg mot alle andre interessante ting og vil bort igjen. Hovedproblemet er vel egentlig søvnen - vi foreldre blir helt tussete av å stå å rugge og trille i godt over en time før han sovner. Kan ikke tenke meg at han skal ned til 1 lur om dagen (han har 2 nå), til det virker han alt for trøtt. Har for øvrig prøvd å legge han før han viser trøtthetstegn, når han viser trøtthetstegn og når han er stuptrøtt men det virker ikke å ha noe å si. Anonymkode: e917b...e37
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Kan det være et utviklingstrinn på gang, i kombinasjon med tenner? Da min var på den alderen, var også søvn på dagtid er skikkelig styr. Men søvnen på natt var ganske brukbar. Har ikke noen gode råd her, annet enn hold ut, det blir bedre 🙂 Anonymkode: 13d52...414
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Dersom dere ikke mistenker sykdom, så tror jeg bare dere må stå i det😊 Barn har ofte perioder der de er klengete. Min var akkurat lik, ville opp og ned igjen med en gang, og han hadde perioder der han ville sitte mye på fanget. Husker det var en liten periode, jeg satt nesten klistret til gyngestolen flere timer for dagen. Det gikk over😊 Anonymkode: c14c8...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå