AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Som overskriften sier. Er det billigst å selge alt eller å flytte alt, for jeg ser for meg at siden det koster så mye å flytte, så kan jeg vel like gjerne bare selge møblene og begynne på nytt på den nye plassen? Anonymkode: 76e33...233
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Det kommer jo an på både hva du har og hvor mye det faktisk koster å få det flyttet, og selvfølgelig hva det kommer til å koste deg å kjøpe nytt. -Og har du f.eks møbler du ikke får brukt i ny bolig er det dumt å betale for å få dem flyttet.... Du får sjekke priser, så finner du jo ut av dette, det går i alle fall ikke an å svare på det her. Anonymkode: 46949...462 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Selvfølgelig billigst å flytte alt Anonymkode: eda14...851 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Flytte er billigst. Stort verditap ved å selge brukt, selv om der er i god stand. Og tar mye tid å selge og kjøpe nytt. Anonymkode: 96615...c13 5
Nerine_ Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Kan du ikke flytte tingene dine med henger eller leie en kassebil? Hvor langt skal du flytte?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig billigst å flytte alt Anonymkode: eda14...851 Jeg tenderer til å være enig, møbler utgjør mindre av flyttelasset enn man tror så det blir uansett mye stæsj å flytte, og så må man kjøpe nye møbler i tillegg Anonymkode: cc8f4...9b5 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Det er billigst å flytte det. Tipper det være litt av en jobb å selge alt sammen, for så å kjøpe det igjen. Med mindre det er snakk om noen få møbler Anonymkode: 5a8e6...a2c 1
Snabeltann Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er billigst å flytte det. Tipper det være litt av en jobb å selge alt sammen, for så å kjøpe det igjen. Med mindre det er snakk om noen få møbler Anonymkode: 5a8e6...a2c Enig... tenk bare på alle smågreier man trenger...tenk en random krokhylle å henge i dusjen. Selger du den krever det energi, lav pris...max en 50 lapp. Så kanskje du gir den bort, eller kaster den. På det nye stedet trenger du ny... koster fort 299,- eller mer. Liten sum kanskje...men når du har 100 slike småting blir det litt. Så ikke bare store møbler i regnestykket, men også alle andre greier man trenger. 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Brukte møbler, ting og tang får du ikke så mye for uansett. Anonymkode: b6505...b79
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Brukte møbler får du ikke mye for, og det kan ta lang tid å selge (med x antall folk som «skal hente» som aldri dukker opp osv) I tillegg er det som oftest en del leveringstid på nye møbler, forsinkelser osv, så da blir du gjerne sittende uten møbler en stund i det nye huset. Anonymkode: 1c094...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 Det billigste er vel å kvitte seg med det man ikke trenger/vil ha og så kjøpe det man har bruk for - skjønt det kommer litt an på hvor langt man skal flytte, om man gjør det selv med privat hjelp eller leier firma etc. For min del er det absolutt billigste å beholde alt siden selve prosessen er gratis (familie som stiller opp med gratis kassebil over kort nok avstand til å kjøre flere turer) mens om jeg skulle flytte fra Lindesnes til Nordkapp med profesjonelle hadde det kanskje vært billigere å selge mest mulig og skaffe nytt på IKEA. Anonymkode: d78db...ce0
stan Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 Kommer veldig an på hvor langt du skal flytte. Hvor kostbare møbler og ting du har. Men og hvor mye tid og penger du har til rådighet for flyttingen. Må du betale et flyttebyrå, så kan det fort være bedre å gi bort gamle møbler og kjøpe nye. Men samtidig så fyller du opp bilen. Men har du tid og mulighet til å gjøre jobben selv, så er det penger å spare. Ihvertfall innad i Norge.
Snabeltann Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det billigste er vel å kvitte seg med det man ikke trenger/vil ha og så kjøpe det man har bruk for - skjønt det kommer litt an på hvor langt man skal flytte, om man gjør det selv med privat hjelp eller leier firma etc. For min del er det absolutt billigste å beholde alt siden selve prosessen er gratis (familie som stiller opp med gratis kassebil over kort nok avstand til å kjøre flere turer) mens om jeg skulle flytte fra Lindesnes til Nordkapp med profesjonelle hadde det kanskje vært billigere å selge mest mulig og skaffe nytt på IKEA. Anonymkode: d78db...ce0 Tja...flytter du til Nordkapp er det rimelig lang vei til Happaranda i Nordsveige som er nærmeste Ikea frakten til Nordkapp om du bestiller på nett er svindyr. Du må nok på en møbelbutikk i Hammerfest i stedet. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #14 Skrevet 30. august 2020 Det nye du kjøper må også transporteres. Anonymkode: 8ffef...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #15 Skrevet 30. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukte møbler, ting og tang får du ikke så mye for uansett. Anonymkode: b6505...b79 Da jeg flyttet solgte jeg en del møbler som jeg selv hadde kjøpt brukt, og de fikk jeg mer for en jeg ga selv 😊 Utover det solgte eller ga jeg bort det jeg ikke kom til å få bruk for i ny leilighet. Jeg måtte likevel leie flyttehjelp, men hadde da så lite igjen at det var nok med en liten kassebil. (når man bruker flyttebyrå betaler man pr. kubikk). Jeg skulle heller ikke flytte så langt, så det ble ikke så dyrt. Flytteutgiftene mine ble mindre enn hva jeg fikk inn på å selge ting jeg uansett ikke hadde bruk for i min nye bolig. Anonymkode: 46949...462 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #16 Skrevet 30. august 2020 Selge og kjøpe nytt er fryktelig bruk og kast altså, med mindre du har tenkt å bytte ut møblene uansett. Når vi flytter om et år eller to har vi et par møbler som ikke skal med, ellers tar vi selvsagt med oss resten Du nevner ikke hvordan du skal flytte. Kjenner du noen som kan kjøre lastebil, og kan leie en? Eventuelt leie tilhenger/låne fra møbelbutikk, og bare kjøre flere ganger? Jeg har aldri betalt mer enn et par tusenlapper for flytting på den måten. Haler inn familie og venner, får noen til å kjøre stor tilhenger/liten lastebil, og fyller privatbilene med resten. Uansett lurt å kvitte deg med alle småting du ikke liker eller skal bruke lengre, det gjør flytteprosessen mye bedre Gjør det før du flytter i stedet for når du pakker ut. Anonymkode: 4cb83...4b0 1
Gjest loveli Skrevet 30. august 2020 #17 Skrevet 30. august 2020 Kommer jo helt an på hvor dyre møbler og interiør du har og hvor langt det skal flyttes...
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #18 Skrevet 30. august 2020 Nå har vi flyttet , vi hadde kun ett møbel Vi tar med Som da var en sofa til stue nr.2 Til nå har vi brukt 60K på det vi trenger av møbler M.m, men vi er ikke ferdig Anonymkode: 2837c...672
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 20 timer siden, Snabeltann skrev: Tja...flytter du til Nordkapp er det rimelig lang vei til Happaranda i Nordsveige som er nærmeste Ikea frakten til Nordkapp om du bestiller på nett er svindyr. Du må nok på en møbelbutikk i Hammerfest i stedet. Så la oss si jeg flytter fra Nordkapp til Hamar da, siden poenget var avstanden 🙄 Anonymkode: d78db...ce0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 Det kommer jo an på hva møblene koster, og hva flytting vil koste. Har en venninne som betalte litt over 100 000 til flyttebyrå, da hun flyttet langt. Da hadde jeg nok kjøpt nytt. Da jeg flyttet sist, så kvittet jeg meg med det meste, siden det var blitt noen år, og slitt. Jeg flyttet og fra leilighet til enebolig, så jeg skulle jo uansett kjøpe en del nye møbler som passet bedre inn. Så da leide jeg kassebil, og kjørte selv det vi skulle ha med. Anonymkode: 772ee...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå