Gå til innhold

Skjeldne raser

Anbefalte innlegg

Gjest Matmor
Skrevet

Hva er de tre mest sjeldne raser i Norge nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest
Skrevet

hmm, tenker du på katteraser, hunderaser eller kanskje kaninsraser???

Gjest Rainbow
Skrevet

Blant katter vil jeg gjette på: Sphynx, scottish fold/american fold og kanskje den sokoke-katten?!?

Imidlertid finnes det jo katteraser som ikke eksisterer i Norge i det hele tatt!

:sjenert:

Blant hunder: Azawakh, Thai ridgeback dog og Broholmer ?!?!?

Mine gjetninger !!!

Gjest Matmor
Skrevet

Sorry, jeg glemte jo det da....det viktigste ved spørsmålet mitt. Det var hund jeg tenkte på ja.

Gjest Rainbow
Skrevet
Sorry, jeg glemte jo det da....det viktigste ved spørsmålet mitt. Det  var hund jeg tenkte på ja.

Greit å vite ;)

Tror forresten muligens at det kan være den tjsekkiske ulvehund-saken, finnes bare en i Norge og er forbudt å importere nå lenger :roll:

Skrevet
Greit å vite ;)

Tror forresten muligens at det kan være den tjsekkiske ulvehund-saken, finnes bare en i Norge og er forbudt å importere nå lenger :roll:

Finnes det bare en av den i Norge? Da er jeg heldig, for den har jeg sett. Det var en diger hannhund, og den var utrolig vakker!!! Og veldig rolig og snill :)

Gjest Leyla i.i
Skrevet

Det finnes bare en registrert, ja, og her er den!!

Bare godord å si om både hunden og eieren! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

De tre mest sjeldene rasen er vanskelig å finne ut fordi vi her i Norge er veldig lite nytenkende g holder oss til de gamle rasene som Shafer , Golden og Setter , ikek at det er noe galt i dissse rasen , men jeg savner et større mangfold. Jeg vil tippe det finnes svært lite av følgende raser i Norge.

Anatolsk gjeterhund!

Boerboel

Laekenois

-Malanois

-Bracco Italiano

Portogisisk Vannhund

Det var vel tre du spurte etter,men etter min mening er det ike mulig å gi et svar på det her og nå. Det er så mange flotte raser som aldri har fått noen særlig popularitet her i Norge. :overrasket:

Skrevet

Kan aldri tenke meg at det er spesialt mange taigan (mynde)valper i norge. Det var jo disse hundene kongen og kjell magne fikk i gaver, men som de ikke ville ha. De havnet vel begge her i tr.heim. En er på øya lanbruksskole mener jeg.

Ellers er den derre mynden på az ettelerannet som ble nevnt her opp megen sjelden også.

Tha ridgeback avles vel i norge3 så det er sikkert andre som er mer sjelden vil jeg tro.

Hvorfor vil trådstarter ha denne infoen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...