Gjest Matmor Skrevet 19. juli 2005 #1 Skrevet 19. juli 2005 Hva er de tre mest sjeldne raser i Norge nå?
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2005 #2 Skrevet 19. juli 2005 hmm, tenker du på katteraser, hunderaser eller kanskje kaninsraser???
Gjest Rainbow Skrevet 20. juli 2005 #3 Skrevet 20. juli 2005 Blant katter vil jeg gjette på: Sphynx, scottish fold/american fold og kanskje den sokoke-katten?!? Imidlertid finnes det jo katteraser som ikke eksisterer i Norge i det hele tatt! Blant hunder: Azawakh, Thai ridgeback dog og Broholmer ?!?!? Mine gjetninger !!!
Gjest Matmor Skrevet 20. juli 2005 #4 Skrevet 20. juli 2005 Sorry, jeg glemte jo det da....det viktigste ved spørsmålet mitt. Det var hund jeg tenkte på ja.
Gjest Rainbow Skrevet 20. juli 2005 #5 Skrevet 20. juli 2005 Sorry, jeg glemte jo det da....det viktigste ved spørsmålet mitt. Det var hund jeg tenkte på ja. ← Greit å vite Tror forresten muligens at det kan være den tjsekkiske ulvehund-saken, finnes bare en i Norge og er forbudt å importere nå lenger
smidja Skrevet 21. juli 2005 #6 Skrevet 21. juli 2005 Greit å vite Tror forresten muligens at det kan være den tjsekkiske ulvehund-saken, finnes bare en i Norge og er forbudt å importere nå lenger ← Finnes det bare en av den i Norge? Da er jeg heldig, for den har jeg sett. Det var en diger hannhund, og den var utrolig vakker!!! Og veldig rolig og snill
Gjest Leyla i.i Skrevet 21. juli 2005 #7 Skrevet 21. juli 2005 Det finnes bare en registrert, ja, og her er den!! Bare godord å si om både hunden og eieren!
Gjest Gjesta Skrevet 21. juli 2005 #8 Skrevet 21. juli 2005 De tre mest sjeldene rasen er vanskelig å finne ut fordi vi her i Norge er veldig lite nytenkende g holder oss til de gamle rasene som Shafer , Golden og Setter , ikek at det er noe galt i dissse rasen , men jeg savner et større mangfold. Jeg vil tippe det finnes svært lite av følgende raser i Norge. Anatolsk gjeterhund! Boerboel Laekenois -Malanois -Bracco Italiano Portogisisk Vannhund Det var vel tre du spurte etter,men etter min mening er det ike mulig å gi et svar på det her og nå. Det er så mange flotte raser som aldri har fått noen særlig popularitet her i Norge.
Cherie Skrevet 21. juli 2005 #9 Skrevet 21. juli 2005 Kan aldri tenke meg at det er spesialt mange taigan (mynde)valper i norge. Det var jo disse hundene kongen og kjell magne fikk i gaver, men som de ikke ville ha. De havnet vel begge her i tr.heim. En er på øya lanbruksskole mener jeg. Ellers er den derre mynden på az ettelerannet som ble nevnt her opp megen sjelden også. Tha ridgeback avles vel i norge3 så det er sikkert andre som er mer sjelden vil jeg tro. Hvorfor vil trådstarter ha denne infoen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå