AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Gjennomskuer folk det virkelig ikke? Når noen er så hyggelig at det blir litt mye? Typisk selgere eller servicefolk feks. Jeg får virkelig ikke lyst å kjøpe når folk står med det falske smilet sitt og nærmest har gått kurs for å vite hva de skal si.. Anonymkode: f6702...141 6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjennomskuer folk det virkelig ikke? Når noen er så hyggelig at det blir litt mye? Typisk selgere eller servicefolk feks. Jeg får virkelig ikke lyst å kjøpe når folk står med det falske smilet sitt og nærmest har gått kurs for å vite hva de skal si.. Anonymkode: f6702...141 Det er jobben deres, en del av serviceyrket, noe alle vet. Det er mer frustrerende med folk som ikke kan stave høflighet. Anonymkode: 1de2f...d85 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Ja, jeg irriterte meg over det mye og lenge. Selgere og servicefolk tenker jeg ikke så mye på, de gjør jobben sin, og de hadde fått mer problemer dersom de ikke var høflige. Jeg irriterte meg mer over det i vanlige møter med vanlige folk. En lang, lang stund følte jeg at nærmest alt av kommunikasjon var fryktelig meningsløst og forutsigbart. Jeg trodde en langt stund at jeg var på spekteret, ingenting ga mening og jeg følte at jeg aldri kunne være meg selv. Men jeg måtte bare snu tankegangen min litt. Det jeg oppfatter som falskhet er ikke nødvendigvis ment slik. Vi er høflige i møte med andre mennesker fordi det gjør kommunikasjonen vennligere, og til syvende og sist tryggere. Jeg vil jo at folk skal føle seg ok rundt meg, og det å være høflig er en måte å kommunisere det på. At jeg bryr meg nok om deres følelse av velvære til å klistre på meg et smil, selv om jeg kanskje er litt gretten eller sliten. Det er forutsigbart fordi det skal være gjenkjennbart og et fundament for fellesskap, og det er ikke meningsløst hvis det på sikt gjør at jeg knytter bånd til andre mennesker. Anonymkode: e00f1...5b3 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Jeg blir også irritert av det, enten det gjelder folk jeg møter på privaten, eller selgere som vil selge meg ting. Det samme gjelder for øvrig kolleger, der man merker at de prøver så inderlig å faktisk være greie når de gir en beskjed, men så faller det helt gjennom. Det blir så åpenbart, når det er bitchen som sier i fra om ting. Anonymkode: 4ba97...3a4
SoWhat? Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Hvordan vil du bli møtt på fks restaurant da? Eller andre utesteder? Da syns jeg det er et stort must å være serviceinnstilt. Men jeg vet ikke helt hva du sikter til, da det fins veldig mange selgere. Og alle skjønner jo at de må være høflige. Jeg svarer og møter de fleste med høflighet og respekt tilbake. Men det er en viss type selgere jeg ikke klarer. Det oser sleiphet og gedigen selvsikkerhet av dem. Jeg er høflig mot dem også, men prøver å unngå dem.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Jeg forstår hva du mener når det gjelder personer som jobber med salg, men det er ikke den påtatte høfligheten som jeg synes er irriterende. Det er den utrolig påtrengende måten de er på og skal selge inn noe som jeg ikke har bedt om, og gjerne snakker de både på inn- og utpust. Anonymkode: 72b01...1a9 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Jeg kan forstå hva du mener, men må si at jeg synes det er verre å møte på sure og gretne folk i serviceyrker. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Jeg forstår at unge folk som nettopp kommer ut av skolen forsøker å gjøre det de skal, men det kommer ikke fra hjertet. Altså blir det bare noen løsrevne setninger som de lirer av seg. Jeg har praktisert lengre og jeg ser folk i øynene, smiler lett til dem og er til stede i det jeg sier og mener det når jeg sier det. Det er en stor forskjell der. Å se mennesket man har foran seg utgjør en forskjell og hvert menneske fortjener å få god sørvis, bli sett og hørt. Anonymkode: 354a4...d90
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Nei. Jeg setter pris på at folk som egentlig ikke er høflige, tar seg tid til å være høflige. Det er normal folkeskikk og absolutt en god egenskap. Du ville ikke kjøpt fra noen som er frekk, sur og grinete heller, du får ikke i pose og sekk altså. Anonymkode: 345ec...485
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå