Gå til innhold

Begynner i ny jobb mandag. Gruer meg. Noen tips ifht å gi bra førsteinntrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig stressa nå. Begynner i ny jobb mandag. En faglig krevende jobb. Må osgå bli kjent med og samarbeide/jobbe med mange kollegaer. Problemet mitt er at jeg alltid gir så feil 1 inntrykk av meg selv. Og feilvurderer de andre ofte også. Ingen krise hvis man kan endre på det over tid -men kjipt hvis noen bare får et feil førsteinntrykk og deretter ikke liker deg.. Så hva skal jeg gjøre?

Typisk meg; Nervøs og stressa. Bestemmer meg på forhånd for å ta det rolig -ikke være så synlig i starten. Men hva skjer? Jo mitt falske meg med tilsynelatende veldig gode selvtillitten trer frem -jeg blir utadvendt, skal gi inntrykk av å være superinteresert, flink og åpen (altså komplett overtenning). Det jeg ønsker er en rolig og laidback holdning og heller gradvis "blomstre opp" i miljøet.

Men hvordan klare å gi et saklig og rolig førsteinntrykk? Hvordan unngå overtenning og ende med å ta hele rommet??

Anonymkode: c5f64...69f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Porstarmax
Skrevet

Kjenner til denne følelsen. Tips: Kle deg anstendig og pent, vær høfflig ,men vær deg selv.Vis at du er villig til å lytte.👍lykke til

Gjest Porstarmax
Skrevet
1 minutt siden, Porstarmax skrev:

Kjenner til denne følelsen. Tips: Kle deg anstendig og pent, vær høfflig ,men vær deg selv.Vis at du er villig til å lytte.👍lykke til

Ta ikke hele romet første dagen , ligg avt, men vær blid og lydhør. Så går dette veldig fint👍🌺

Skrevet

Før du går inn døra, ta ti rolige og lange inn og utpust. Få kroppen din rolig, så følger hodet etter. Hver gang du kjenner at du er i ferd med å få overtenning, fokuser på å puste rolig.

Anonymkode: 8d7c6...641

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i denne situasjonen i fjor. Og heldigvis var vi to nye, der den ene tok mye plass fra dag 1. (Jeg hadde bestemt meg for å ligge lavt).

Det var plass til oss begge, og hun fikk nok mest kontakt med flere i starten. Men nå er det omvendt.

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke alene ! starter nå til mandag og jeg gruer meg så veldig, de fleste er mye eldre en meg og jeg er ikke så flink til å små prate med folk som er dobbel av aldreren min , vet ikke helt hva jeg skal prate om, men vil så gjerne at de skal like meg

Anonymkode: 89085...3f6

Skrevet

Smil til alle men ikke vær som en klegg på dem nødvendigvis. 

Anonymkode: 217ef...09d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...