Gjest Gjest_Forvirret_* Skrevet 19. juli 2005 #1 Skrevet 19. juli 2005 Her kan jeg handle matvarer til kl 23, eller jeg velger en bensinstasjon og få døgnet rundt. Er jeg på butikken, så får jeg kjøpt øl til kl 18. Etter det er det ulovlig,men drar jeg til nabokomunen , så får jeg til kl 20. Etter det klokkeslett er pils farlig? jeg kan ta turen på resturant og få pils etter kl 18 og jeg kan sitte til tre om natten og drikke den. Da er jeg vel groggy i hue på morgenen, men da drar jeg på hotellet og får en pils i kjerketia. Forstå det den som ka.
Kristin S Skrevet 19. juli 2005 #2 Skrevet 19. juli 2005 Ja..Du er vel ikke den eneste som har lurt litt på dette for å si det sånn. Helt merkelig. Noen som vet hva som egentlig er grunnen til dette da?
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2005 #3 Skrevet 19. juli 2005 Fordi vi lever i et land som tror at vi ikke er i stand til å tenke selv og ta ansvar for våre egne handlinger.
Gjest Violetta Skrevet 19. juli 2005 #4 Skrevet 19. juli 2005 Et land kan ikke tro noe som helst. Vi har valgt inn politikere til å ta slike avgjørelser for oss. Der har vi forklaringen, se hvem som sitter ved roret.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2005 #5 Skrevet 19. juli 2005 Jeg har ikke valgt de. Men det er jo helt klart at vi styres mer og mer i en retning som ikke er sunt for et frittenkende individ.
Gjest Violetta Skrevet 19. juli 2005 #6 Skrevet 19. juli 2005 lilypie - mener du at du ikke stemmer? Det er eneste måten å påvirke sånt, bortsett fra å delta mer aktivt i politikk selv da. Om du ikke stemmer så bestemmer andre for deg. Da har du heller ikke rett til å klage når avgjørelsene tas.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2005 #7 Skrevet 19. juli 2005 Jeg stemmer blankt, så jeg stemmer. Det er et bevisst valg jeg har tatt. Grunnen er at jeg har ingen tiltro til systemet som er nå. Men jeg er politisk aktiv, men ikke innen partipolitikk.
Gjest Violetta Skrevet 19. juli 2005 #8 Skrevet 19. juli 2005 En blank stemme er helt klart også en stemme.
waco Skrevet 20. juli 2005 #9 Skrevet 20. juli 2005 (endret) lilypie - mener du at du ikke stemmer? Det er eneste måten å påvirke sånt, bortsett fra å delta mer aktivt i politikk selv da. Om du ikke stemmer så bestemmer andre for deg. Da har du heller ikke rett til å klage når avgjørelsene tas. ← Er det sant? Hva kommer det av at det er røykeforbud på alle utesteder i norge når det bare var krf som hadde det i partiprogrammet i år 2001 da? Det er en illusjon å tro at man kan styre sitt eget liv, livet man har bestemmer man over like mye som en reke i stillehavet styrer seg selv. Endret 20. juli 2005 av waco
Gjest TomKrus Skrevet 20. juli 2005 #10 Skrevet 20. juli 2005 Fordi begrenset tilgjengelighet fører til mindre forbruk. Mindre forbruk fører til færre skader. Færre skader fører til lavere samfunnskostnader. Lavere samfunnskostnader fører til lavere skatt.
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #11 Skrevet 20. juli 2005 Et land kan ikke tro noe som helst. Vi har valgt inn politikere til å ta slike avgjørelser for oss. Der har vi forklaringen, se hvem som sitter ved roret. ← Problemet for meg er at skal man velge et parti som lar deg bestemme over deg selv (og gjøre det mulig å kjøpe øl - og vin - i butikk til alle døgnets tider), så må man ta så mye annet DRITT på kjøpet.
Gjest Melk Skrevet 20. juli 2005 #12 Skrevet 20. juli 2005 Øltider bestemmes av kommunestyret, og lokalpartier har ikke nødvendigvis samme innhold som sentrale partier.
Gjest Ananas Skrevet 20. juli 2005 #13 Skrevet 20. juli 2005 Alkohol er et rusmiddel som ødelegger liv og dreper. Det gjør mange ganger så mye skade som all narkotika til sammen. Jeg synes ikke nødvendigvis det er så interessant å måle dette i kroner og øre i form av utgifter til helsevesen og slikt. Hvor mye koster en barndom som er ødelagt av alkoholiserte foreldre? Hvor mye er det verdt å betale for ikke å bli banka opp opp på byen? Syting fra folk som er frustrert over at de ikke får kjøpt øl etter et visst klokkeslett rekker ikke opp. Det blir helt uvesentlig, rett og slett. Jeg er glad for at jeg bor i et land der det er politisk tradisjon for en restriktiv alkoholpolitikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå