AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Lurer på hva jeg skal gjøre her... Hver gang jeg ser en venninne med barn opplever jeg en ekstremt negativ oppførsel overfor barnet (mellom 6 og 8 år). Alt barnet gjør er feil virker det som. Om barnet forteller noe h*n syntes er gøy kan det komme kommentarer som «Herregud ******, nå skal vi kose oss, ikke prat» , «om ikke du slutter nå tar jeg fra deg yndlingsleken din i hele dag».... Det kan mor si uten at barnet egentlig har sagt noe galt, heller omvendt, noe barnet syntes er gøy. Det er sjelden jeg ser en positiv holdning til hva barnet forteller, kan faktisk ikke huske å ha sett en ordentlig samtale mellom dem, altså hyggelig tone. Far er normal og flink. Men relasjonen mellom mor og barnet bekymrer meg.... Virker drastisk med barnevernet når far er oppbegående. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 00fab...806
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Snakk med faren? 🤷♂️ Eventuelt slutte å legge deg opp i hvordan hun oppdrar SIN sønn. For det er jo ikke din sønn. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva jeg skal gjøre her... Hver gang jeg ser en venninne med barn opplever jeg en ekstremt negativ oppførsel overfor barnet (mellom 6 og 8 år). Alt barnet gjør er feil virker det som. Om barnet forteller noe h*n syntes er gøy kan det komme kommentarer som «Herregud ******, nå skal vi kose oss, ikke prat» , «om ikke du slutter nå tar jeg fra deg yndlingsleken din i hele dag».... Det kan mor si uten at barnet egentlig har sagt noe galt, heller omvendt, noe barnet syntes er gøy. Det er sjelden jeg ser en positiv holdning til hva barnet forteller, kan faktisk ikke huske å ha sett en ordentlig samtale mellom dem, altså hyggelig tone. Far er normal og flink. Men relasjonen mellom mor og barnet bekymrer meg.... Virker drastisk med barnevernet når far er oppbegående. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 00fab...806 Du kan starte med å ikke blande deg inn. Selvom hun snakker sånn så er det ikke dermed sagt at hun ikke er glad i barnet. Hold deg til ditt eget liv. Anonymkode: 6bd3c...ea5 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan starte med å ikke blande deg inn. Selvom hun snakker sånn så er det ikke dermed sagt at hun ikke er glad i barnet. Hold deg til ditt eget liv. Anonymkode: 6bd3c...ea5 Jøss for et krast svar, føler du deg truffet ? Anonymkode: 32675...f03 35
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 Barnevernloven § 1-1.Lovens formål. Loven skal sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp, omsorg og beskyttelse til rett tid. Loven skal bidra til at barn og unge møtes med trygghet, kjærlighet og forståelse og at alle barn og unge får gode og trygge oppvekstvilkår. hvis du tror at barnet ikke mottar trygghet, kjærlighet og forståelse, og at oppveksten kan føre til problemer innen tilknytning og den psykiske utviklingen så skal du snakke med barnevernet. Anonymkode: dc275...65e 13
Gjest Kristina S. Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 (endret) ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 Siden dette skjer når du er der så kan jo du prate med barnet? Vis interesse for det barnet forteller og gi positiv tilbakemelding. Kanskje vil mor se det selv, kanskje ikke.. Anonymkode: f4eb5...bb2 11
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #8 Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnevernloven § 1-1.Lovens formål. Loven skal sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp, omsorg og beskyttelse til rett tid. Loven skal bidra til at barn og unge møtes med trygghet, kjærlighet og forståelse og at alle barn og unge får gode og trygge oppvekstvilkår. hvis du tror at barnet ikke mottar trygghet, kjærlighet og forståelse, og at oppveksten kan føre til problemer innen tilknytning og den psykiske utviklingen så skal du snakke med barnevernet. Anonymkode: dc275...65e Hvor står det at hun skal legge seg opp i dette? Står ingenting om en slik plikt i det du har copypastet.. Og det kan være at det lager problemer uten at det var nødvendig.. Barnerøveriet err barne"vernet" i Norge gjør mange ganger mer vondt enn bra. 3
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #9 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Siden dette skjer når du er der så kan jo du prate med barnet? Vis interesse for det barnet forteller og gi positiv tilbakemelding. Kanskje vil mor se det selv, kanskje ikke.. Anonymkode: f4eb5...bb2 Som du sier, er vel bare å bryte inn med "Nei, fortell mer, det var jo hyggelig" eller noe der... 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #10 Skrevet 29. august 2020 Konklusjonen her er at man som foreldre aldri bør ha venner for nære eller irettesette barn for ulike årsaker ved siden av dem. ALT kan tolkes i verste mening!! Enkelte av disse «vennene» leter bare etter ting de endelig kan «bekymre» seg over. Anonymkode: 938b8...051 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #11 Skrevet 29. august 2020 3 minutter siden, AndreasBR skrev: Hvor står det at hun skal legge seg opp i dette? Står ingenting om en slik plikt i det du har copypastet.. Og det kan være at det lager problemer uten at det var nødvendig.. Barnerøveriet err barne"vernet" i Norge gjør mange ganger mer vondt enn bra. Nemlig. Det verste vi har her til lands er de folka som går inn for å mistolke ting med vilje. Anonymkode: 938b8...051 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #12 Skrevet 29. august 2020 5 minutter siden, Kristina S. skrev: Hvis dere er venninner, ts, så kan dere vel prate om ting? Kan du si til henne: du, kan jeg prate med deg litt på tomannshånd Jeg syns det virker som du hakker mye på sønnen din, eller har jeg misforstått noe? Hvis denne hakkinga er så ekstrem som du skriver, så syns jeg du kan si det til henne. Eller så kan det være at Ts går inn for å se det hun ønsker å se. Enkelte har fått det opp for seg at hvis et barn irettesettes eller blir snakket til med streng tone så blir de utsatt for omsorgssvikt og slike mennesker er direkte farlige å ha rundt seg. Anonymkode: 938b8...051 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #13 Skrevet 29. august 2020 4 minutter siden, AndreasBR skrev: Hvor står det at hun skal legge seg opp i dette? Står ingenting om en slik plikt i det du har copypastet.. Og det kan være at det lager problemer uten at det var nødvendig.. Barnerøveriet err barne"vernet" i Norge gjør mange ganger mer vondt enn bra. Skjønner at du tror at barnevernet er den store stygge ulven ja. Men man er PLIKTIG etter loven å melde fra om man tror at et barn er utsatt for omsorgssvikt og bor med foreldre som ikke er bra for barnets psyke. Anonymkode: dc275...65e 14
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner at du tror at barnevernet er den store stygge ulven ja. Men man er PLIKTIG etter loven å melde fra om man tror at et barn er utsatt for omsorgssvikt og bor med foreldre som ikke er bra for barnets psyke. Anonymkode: dc275...65e Dette barnet er ikke utsatt for omsorgssvikt. Å irettesette eller snakke strengt til et barn er ikke omsorgssvikt. Ts ser brøkdeler av en dag og danner seg et bilde basert på bs. Anonymkode: 938b8...051 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette barnet er ikke utsatt for omsorgssvikt. Å irettesette eller snakke strengt til et barn er ikke omsorgssvikt. Ts ser brøkdeler av en dag og danner seg et bilde basert på bs. Anonymkode: 938b8...051 Det veit du faktisk ikke Anonymkode: dc275...65e 17
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 Dette er ikke en barnevernssak. Dette er en ; gro et par baller, og fortell venninnen at dette ikke er greit-sak. Anonymkode: 934b5...083 9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #17 Skrevet 29. august 2020 Herregud, så mange syke svar du får her, TS. Her har tydeligvis alle dårlige foreldre/barnevernshatere samlet seg i en tråd. Jeg synes det din venninne gjør høres helt forferdelig ut, og får vondt i hjertet av å tenke på barnet. Ta det opp med mor (og far)... Anonymkode: 50738...346 33
Gjest Kristina S. Skrevet 29. august 2020 #18 Skrevet 29. august 2020 (endret) ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #19 Skrevet 29. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konklusjonen her er at man som foreldre aldri bør ha venner for nære eller irettesette barn for ulike årsaker ved siden av dem. ALT kan tolkes i verste mening!! Enkelte av disse «vennene» leter bare etter ting de endelig kan «bekymre» seg over. Anonymkode: 938b8...051 Dette er ikke irettesetting, er forelder selv. Dette er konstant hakking hver gang vi ses. Anonymkode: 00fab...806 12
Gjest Kristina S. Skrevet 29. august 2020 #20 Skrevet 29. august 2020 (endret) ... Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå