Gå til innhold

Kjæresten min gomler og svelger høyt, klikker for meg snart!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest laPistola
saltyliquorice skrev (2 minutter siden):

Hun reagerer på så og si alle. Hun har fått beskjed fra veldig mange, og har til og med blitt bedt om å gå fra spisebordet hvis det plager henne så mye. Men hun har også vært veldig voldsom og pirkete lenge, så man klarer ikke la være å prøve å vise hensyn. Vi spiser heldigvis veldig lite sammen,og jeg sitter aldri rett ved siden av henne. 

Kanskje hun har mild misofoni uten og være klar over det? Da kan det være vanskelig og skille. Jeg skjønner ikke at hun orker og omgås mennesker som ber henne gå fra spisebordet. Håper hun finner ut av det, slutter og spise med andre ( bortsett fra de nærmeste hun kan være ærlig med) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonyminist skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun har mild misofoni uten og være klar over det? Da kan det være vanskelig og skille. Jeg skjønner ikke at hun orker og omgås mennesker som ber henne gå fra spisebordet. Håper hun finner ut av det, slutter og spise med andre ( bortsett fra de nærmeste hun kan være ærlig med) 

Jeg tror ikke hun spiser sammen med de som har bedt henne gå fra bordet. Jeg har i alle fall ikke gjort det. Hun mistenker at det er det hun har, og jeg har forståelse for at det er irriterende og slitsomt, men det blir det fort andre veien også. Derfor velger jeg som sagt å for eksempel ikke sitte rett ved siden av henne, da hun reagerer på hver minste lille ting og uttrykker det også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
saltyliquorice skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke hun spiser sammen med de som har bedt henne gå fra bordet. Jeg har i alle fall ikke gjort det. Hun mistenker at det er det hun har, og jeg har forståelse for at det er irriterende og slitsomt, men det blir det fort andre veien også. Derfor velger jeg som sagt å for eksempel ikke sitte rett ved siden av henne, da hun reagerer på hver minste lille ting og uttrykker det også. 

Vanskelig det der. Jeg vet hvem jeg kan spise med , og ikke spise med. Noen smatter av alt, noen smatter vanligvis ikke, men kan smatte av enkelte mattyper. Da tar jeg på meg lydtette hodetelefoner eller går en tur på toalettet og tar en « time out». Hvis hun er en god venninne, be henne lese seg opp om misofoni, og anbefal ørepropper el hodetelefoner i slike situasjoner, før irritasjon går over til sinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonyminist skrev (19 minutter siden):

Kanskje hun har mild misofoni uten og være klar over det? Da kan det være vanskelig og skille. Jeg skjønner ikke at hun orker og omgås mennesker som ber henne gå fra spisebordet. 

Skjønner godt at folk ikke vil spise med noen som klager over at andre spiser normalt. Hun har et eget ansvar for å skaffe seg hjelp. 

Anonymkode: 6a4b3...90b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner godt at folk ikke vil spise med noen som klager over at andre spiser normalt. Hun har et eget ansvar for å skaffe seg hjelp. 

Vet vel ikke om de spiser « normalt», men ja hun må ta ansvar selv. Unngå og spise med dem, ha på hodetelefoner eller lignende. Hvis hun faktisk er syk, mener jeg gode venner ikke hadde bedt henne gå fra bordet, men heller forsøkt og hjelpe. Jeg har heldigvis ikke blitt bedt om å gå fra bordet, men kunnet snakke med mine venner om hvordan ting er . Det er allikevel hennes ansvar og hjelpe seg selv og å velge hvem hun spiser med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.8.2020 den 0.09):

Nei, noen som av og til irriterer seg over matlyder har ikke misofoni. Dette er blitt den nye angsten, "alle" har det. Det er så mange feilaktige artikler, der det blir portrettert som "irritasjon over smatting og tygging", og plutselig har alle en diagnose de kan kaste rundt seg så snart de blir irriterte. Det er helt normalt å reagere på myke lyder, men vi som faktisk har misofoni, har ukontrollerte reaksjoner, ikke bare irritasjon. 

Anonymkode: d4cf6...ca9

Det er jo litt dumt å skrive som anonym da, siden all diagnostikk på misofoni skal gå via deg.

Anonymkode: 7a856...792

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anonyminist skrev (41 minutter siden):

Vet vel ikke om de spiser « normalt», men ja hun må ta ansvar selv. Unngå og spise med dem, ha på hodetelefoner eller lignende. Hvis hun faktisk er syk, mener jeg gode venner ikke hadde bedt henne gå fra bordet, men heller forsøkt og hjelpe. Jeg har heldigvis ikke blitt bedt om å gå fra bordet, men kunnet snakke med mine venner om hvordan ting er . Det er allikevel hennes ansvar og hjelpe seg selv og å velge hvem hun spiser med. 

Venner kan ikke hjelpe den med misofoni. Spesielt ikke når det gjelder spiselyder. Man må gjøre jobben sjøl eller via behandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Venner kan ikke hjelpe den med misofoni. Spesielt ikke når det gjelder spiselyder. Man må gjøre jobben sjøl eller via behandler. 

Ja, man må gjøre « jobben» selv, men selvsagt kan venner hjelpe. Hvis ikke, er de ikke venner 😅 nå er vel denne personen usikker selv, så det første en venn kan gjøre er og snakke om det. ( og da helst ikke over et måltid ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonyminist skrev (8 minutter siden):

Ja, man må gjøre « jobben» selv, men selvsagt kan venner hjelpe. Hvis ikke, er de ikke venner 😅 

Folk en bor med skal ikke måtte spise lydløst for å være en god venn. Det er enormt inngripende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk en bor med skal ikke måtte spise lydløst for å være en god venn. Det er enormt inngripende. 

Nei,du må jo la være og spise i samme rom som personen om du synes det er vanskelig og ikke smatte.  Hvis du synes det er inngripende og la være og påføre folk du bor med ekstreme smerter , så kan du ikke være venn med folk som har misofoni eller andre sykdommer som trenger en viss grad av hensyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hater sånne lyder, kunne nærmest ikke tåle det når jeg var liten. Ille nok når bestikk klanker borti tallerken og andre ting. Enda verre i tv-serier faktisk pga idiotisk plassering av mikrofon. 

Anonymkode: 4fe4b...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2020 den 8.29):

eksen lager hestelyder når han spiser. Ikke vrinsk liksom, men den lyden du hører som du gir en hest en brødskive. Fapp fapp liksom. Har aldri hørt det på et menneske før, bare på hester generellt.

Anonymkode: 3b808...67b

Hahah 😂😂 nå lo jeg høyt😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonyminist skrev (3 timer siden):

Nei,du må jo la være og spise i samme rom som personen om du synes det er vanskelig og ikke smatte. 

Hvis man bor i kollektiv på størrelse med et slott, er det såklart en super løsning at alle spiser i hver sin matsal. Eller så kan den som ikke tåler vanlige matlyder, spise aleine i ro og fred. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.8.2020 den 8.55):

Mange av dere kvinner lurer hvorfor du blir dumpet eller alenemor, denne tråden er en til eksempel på det. 

Anonymkode: 63a79...0dd

Er det nødvendig å slafse, da? Må kunne spise normalt. 

Anonymkode: d701c...a64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det nødvendig å slafse, da? Må kunne spise normalt. 

Anonymkode: d701c...a64

Det er nettopp normale spiselyder som høres ut som "slafsing" i ørene til en med misofoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misofoni her og vi må ha på radioen under middagen. Spiser Mannen potetgull så må jeg gå ut av rommet nesten. Når datteren spiser knekkebrød stakkars, så har mor neglemerker inni håndflaten og kaldsvetter på ryggen. Det er helt jævlig, men jeg kan ikke noe for det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Smeltemann
AnonymBruker skrev (På 29.8.2020 den 21.47):

Herreguuud, har hatt mye alenetid med samboer siste uka og jeg klarer bare ikke la være å irritere meg mer og mer av de høye spiselydene hans. Helt ufyselig. Redd for at det skal renne over for meg her snart og at jeg kommer til å lage sykt dårlig stemning. Nå har han akkurat gomlet HØYT i seg en biff, så rigger han seg til i sofaen med ostepop 🥴😵

Anonymkode: 8f7c3...6b8

Hvordan går det med himlingen, har han blitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis man bor i kollektiv på størrelse med et slott, er det såklart en super løsning at alle spiser i hver sin matsal. Eller så kan den som ikke tåler vanlige matlyder, spise aleine i ro og fred. 

Ja, det er jo det jeg sier , at den som ikke tåler smattingen din må spise i ro og fred. At dere ikke spiser sammen . Man trenger ikke bo i ett slott. Du sier ifra når du skal spise hvis personen er der, så kan hen gå på rommet sitt/ gå en tur/ gå ut på verandaen / ta på lydtette hodetelefoner. Hvis du plutselig begynner og slafse og smatte oppi en som har misofoni for og fremkalle et anfall, fordi du synes det blir så inngripende om måtte ta hensyn til andres sykdommer så er du ikke en venn. Før du vet det kan du trenge hensyn av denne personen selv. Hvis der er inngripende og vise hensyn kommer du til og slite . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonyminist skrev (2 minutter siden):

Hvis du plutselig begynner og slafse og smatte oppi en som har misofoni for og fremkalle et anfall....

Du har interessante fantasier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har interessante fantasier. 

Jeg kjenner jo ikke situasjonen din annet enn at du synes det er inngripende og måtte ta hensyn . Hva legger du i det? Er det inngripende og ikke spise ( smatte for den det gjelder , vanlige spiselyder for deg) sammen / ved en som ikke takler det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...