AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Del Skrevet 29. august 2020 Herreguuud, har hatt mye alenetid med samboer siste uka og jeg klarer bare ikke la være å irritere meg mer og mer av de høye spiselydene hans. Helt ufyselig. Redd for at det skal renne over for meg her snart og at jeg kommer til å lage sykt dårlig stemning. Nå har han akkurat gomlet HØYT i seg en biff, så rigger han seg til i sofaen med ostepop 🥴😵 Anonymkode: 8f7c3...6b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Del Skrevet 29. august 2020 Jeg vet. Det kommer sånne øyeblikk her og. Hvor man innser at det er ikke ALLE sider ved en partner man liker. Og værre blir det! Min ex hadde liten munn- åpning fant jeg ut, kom veldig tydelig fram når han gapte intens hver gang han skulle trø i seg en hamburger. Det dirret i munnvikene rett og slett 😂 Tror det beste er å gå et annet sted, slik at flammen ikke slukkes den kvelden! 😂 Anonymkode: e9100...77e 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Del Skrevet 29. august 2020 Du er ikke aleine 🤣 Har vurdert å si noe men vil ikke såre han Anonymkode: 9cebb...18e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glød Skrevet 29. august 2020 #4 Del Skrevet 29. august 2020 Jeg dauer av samboerens spiselyder innimellom, og har funnet ut at han må ha en fantastisk resonans i hodet for han tygger med munnen lukket. Allikevel lager han så enormt mye lyd når han spiser. Jeg har gjort ham oppmerksom på det flere ganger, men han må jo få spise stakkars. Han merker det selv nå da, men vet ikke hvordan han kan spise stillere.. 🙈😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Del Skrevet 29. august 2020 Er det ikke bare å si fra på en fin måte? Det gjorde jeg, og det hjalp. Bedre det, enn å eksplodere ut av det blå en dag. Anonymkode: d4cf6...ca9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Del Skrevet 29. august 2020 Prøvd å sagt ifra, men det går liksom ikke inn. Skal sies at jeg er hormonell idag, så det oppleves sikkert mer irriterende enn vanlig idag. F.eks når han spiser ostepop må han lene seg bakover for å få presset mest mulig inn i munnen, det ramler ned ostepop i sofaen mens han sitter å knasprer med munnen fullstappet. Kjenner rett og slett at jeg ikke orker være sammen med han mens han spiser 😅 Anonymkode: 8f7c3...6b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Del Skrevet 29. august 2020 Off, det er ikke lett å leve med en partner med misofoni. https://forskning.no/hjernen-psykiske-lidelser/blir-du-sint-av-smatting-kremting-og-tunge-pust/366021 Samboeren min har også det. Det beste rådet jeg kan gi er å si ifra om ting det går an å gjøre noe med, feks prøve å ha mest mulig lukket munn, ta mindre ostepop av gangen, ikke knaske ting i seg hvis de kan tas i en bit osv. Ellers så er eneste rådet å gå litt unna eller bruke headset eller ørepropper. Og vær så snill, prøv å ikke bli sint, men si fra fint eller gå unna hvis den andre parten glemmer "reglene" en gang i blant, det er nokså slitsomt å heeele tiden passe på sånt fordi partneren er så overfølsom. Anonymkode: 54d0e...ecc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #8 Del Skrevet 29. august 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min ex hadde liten munn- åpning fant jeg ut, kom veldig tydelig fram når han gapte intens hver gang han skulle trø i seg en hamburger. Det dirret i munnvikene rett og slett 😂 Anonymkode: e9100...77e 😃😄😅🤣 Anonymkode: 6a4b3...90b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #9 Del Skrevet 29. august 2020 Har det likt. Han har i tillegg et barn som spiser så inni H*****e stygt (Åpen munn, slafser og slurper). Har vært ærlig og sagt at jeg ikke tåler de lydene. På de verste dagene går jeg fra bordet. Anonymkode: a6697...a94 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #10 Del Skrevet 29. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Off, det er ikke lett å leve med en partner med misofoni. https://forskning.no/hjernen-psykiske-lidelser/blir-du-sint-av-smatting-kremting-og-tunge-pust/366021 Samboeren min har også det. Det beste rådet jeg kan gi er å si ifra om ting det går an å gjøre noe med, feks prøve å ha mest mulig lukket munn, ta mindre ostepop av gangen, ikke knaske ting i seg hvis de kan tas i en bit osv. Ellers så er eneste rådet å gå litt unna eller bruke headset eller ørepropper. Og vær så snill, prøv å ikke bli sint, men si fra fint eller gå unna hvis den andre parten glemmer "reglene" en gang i blant, det er nokså slitsomt å heeele tiden passe på sånt fordi partneren er så overfølsom. Anonymkode: 54d0e...ecc Nei, noen som av og til irriterer seg over matlyder har ikke misofoni. Dette er blitt den nye angsten, "alle" har det. Det er så mange feilaktige artikler, der det blir portrettert som "irritasjon over smatting og tygging", og plutselig har alle en diagnose de kan kaste rundt seg så snart de blir irriterte. Det er helt normalt å reagere på myke lyder, men vi som faktisk har misofoni, har ukontrollerte reaksjoner, ikke bare irritasjon. Anonymkode: d4cf6...ca9 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porstarmax Skrevet 29. august 2020 #11 Del Skrevet 29. august 2020 Gi han graut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #12 Del Skrevet 29. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Prøvd å sagt ifra, men det går liksom ikke inn. Skal sies at jeg er hormonell idag, så det oppleves sikkert mer irriterende enn vanlig idag. F.eks når han spiser ostepop må han lene seg bakover for å få presset mest mulig inn i munnen, det ramler ned ostepop i sofaen mens han sitter å knasprer med munnen fullstappet. Kjenner rett og slett at jeg ikke orker være sammen med han mens han spiser 😅 Anonymkode: 8f7c3...6b8 Haha, dette hadde irritert meg også! Man trenger ikke å spise som en gris bare fordi det er digg med ostepop Anonymkode: ef449...cdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villja Skrevet 29. august 2020 #13 Del Skrevet 29. august 2020 Lurer på om man irriterer seg over spiselyder fordi det ligger annen irtitasjon bak? At man er litt lei av vedkommende? Bare ren nysgjerrighet altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #14 Del Skrevet 30. august 2020 eksen lager hestelyder når han spiser. Ikke vrinsk liksom, men den lyden du hører som du gir en hest en brødskive. Fapp fapp liksom. Har aldri hørt det på et menneske før, bare på hester generellt. Anonymkode: 3b808...67b 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #15 Del Skrevet 30. august 2020 Herregud 😂 grow up! Er det ikke mennesker dere er sammen med da? Anonymkode: 9d905...af9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #16 Del Skrevet 30. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Herreguuud, har hatt mye alenetid med samboer siste uka og jeg klarer bare ikke la være å irritere meg mer og mer av de høye spiselydene hans. Helt ufyselig. Redd for at det skal renne over for meg her snart og at jeg kommer til å lage sykt dårlig stemning. Nå har han akkurat gomlet HØYT i seg en biff, så rigger han seg til i sofaen med ostepop 🥴😵 Anonymkode: 8f7c3...6b8 Gi han en bj etter biffen så blir det nok bra. Husk å slafse skikkelig. Anonymkode: cf189...9f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 30. august 2020 #17 Del Skrevet 30. august 2020 Min mann irriterer seg hvis jeg spiser harde ting som nøtter utover måltidene der vi sitter sammen og spiser. Sitter vi sammen og spiser er det greit. Men hvis jeg er småsulten eller har lyst på noe godt, så kan han irritere seg og si ifra om jeg ikke kan la være å spise 😧 Har tenkt på det @vilja sier, og spurt meg om han virkelig er glad i meg og vil være sammen med meg. Merkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #18 Del Skrevet 30. august 2020 5 minutter siden, exictence skrev: Min mann irriterer seg hvis jeg spiser harde ting som nøtter utover måltidene der vi sitter sammen og spiser. Sitter vi sammen og spiser er det greit. Men hvis jeg er småsulten eller har lyst på noe godt, så kan han irritere seg og si ifra om jeg ikke kan la være å spise 😧 Har tenkt på det @vilja sier, og spurt meg om han virkelig er glad i meg og vil være sammen med meg. Merkelig. Det har ingenting med kjærlighet eller ikke å gjøre. Det har med lyden å gjøre. Min samboer sliter også med å forstå at jeg fortsatt elsker han over alt på jord når jeg likevel kan bli fullstendig ute av meg over lyder han lager. Fryktelig slitsomt. Anonymkode: fb97d...1a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #19 Del Skrevet 30. august 2020 Mange av dere kvinner lurer hvorfor du blir dumpet eller alenemor, denne tråden er en til eksempel på det. Anonymkode: 63a79...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #20 Del Skrevet 30. august 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: eksen lager hestelyder når han spiser. Ikke vrinsk liksom, men den lyden du hører som du gir en hest en brødskive. Fapp fapp liksom. Har aldri hørt det på et menneske før, bare på hester generellt. Anonymkode: 3b808...67b 🤣🤣 Samme lyden som de som spiser med løst gebiss liksom😀😀 Anonymkode: 42f32...669 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå