AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Mor og jeg har stort sett krangla siden hun gikk fra meg. Hun fant en ny, det gikk dunken - og når jeg ikke ville ha henne tilbake så hastet hun meg! Etter det så har vi vært i klinch! Hun traff seg en kar etter en stund og tok med seg barna og flyttet 1,5 time unna der vi bodde. Jeg fikk store problemer med å opprettholde samvær pga jobb og reisetid, men klarte det pga en veldig snill sjef. Jeg syns det var så vanskelig å få til logistikken at jeg flyttet etter mor og barna 2 år senere. (jeg klarte sjeldenti å følge på trening/kamper/bursdager osv pga reisevei) Etter at jeg flyttet, sa jeg at jeg ønsket å ha barna 50/50. Dette resulterte i mye krangling og styr, men jeg fikk det gjennom etter 1 år. Dvs at jeg har hatt 50/50 med barna i nytt hus siste året. Mor sa opp jobben sin, og startet firma med sin samboer. Han tar ut all lønn, så hun er oppført med 0,- i inntekt. Hun ble skjønnsfastsatt av NAV, og jeg betaler derfor 3700 i bidrag i måneden. Vi deler alt annet (SFO, yttertøy, sko, fritidsaktiviteter + andre økonomiske utgifter på barna. Barna har som sagt nå hatt 50/50 i ett år, og de haaaater det!! De merker all kranglingen, de syns det er vanskelig at vi er så forskjellig og at vi har så forskjellige rutiner/regler på ting. Jeg har prøvd å få kontakt med mor for å diskutere dette, men hun nekter å snakke med meg. Hvis jeg sender SMS så svarer hun ikke og hvis jeg ringer så tar hun ikke tlf. Jeg mener at barna burde gå tilbake til tidligere samvær (ons-søn) ettersom de så tydelig ikke liker dette. Mor ønsker friheten sin, og vil ikke gå tilbake til dette. Jeg har foreslått å ha dem mer selv, men det vil hun ikke. Jeg har kalt inn til familivernkontor. Mor utsetter timen flere ganger, også møter hun bare ikke opp. Vi lager ny time, også bestiller hun private timer istedet. Familievernkontoret sa at det er frivillig å komme hit, så dersom jeg vil "tvinge" henne - så må jeg gå rettens vei. Det har jeg helt ærlig ikke penger til! Hva gjør jeg? Jeg orker ikke mer. Barna har det helt forferdelig, og det er bare krangling og dårlig stemning! Alt påvirkes av dette, og jeg klarer snart ikke holde motet oppe lenger.. Anonymkode: 18ca6...d6d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mor og jeg har stort sett krangla siden hun gikk fra meg. Hun fant en ny, det gikk dunken - og når jeg ikke ville ha henne tilbake så hastet hun meg! Etter det så har vi vært i klinch! Hun traff seg en kar etter en stund og tok med seg barna og flyttet 1,5 time unna der vi bodde. Jeg fikk store problemer med å opprettholde samvær pga jobb og reisetid, men klarte det pga en veldig snill sjef. Jeg syns det var så vanskelig å få til logistikken at jeg flyttet etter mor og barna 2 år senere. (jeg klarte sjeldenti å følge på trening/kamper/bursdager osv pga reisevei) Etter at jeg flyttet, sa jeg at jeg ønsket å ha barna 50/50. Dette resulterte i mye krangling og styr, men jeg fikk det gjennom etter 1 år. Dvs at jeg har hatt 50/50 med barna i nytt hus siste året. Mor sa opp jobben sin, og startet firma med sin samboer. Han tar ut all lønn, så hun er oppført med 0,- i inntekt. Hun ble skjønnsfastsatt av NAV, og jeg betaler derfor 3700 i bidrag i måneden. Vi deler alt annet (SFO, yttertøy, sko, fritidsaktiviteter + andre økonomiske utgifter på barna. Barna har som sagt nå hatt 50/50 i ett år, og de haaaater det!! De merker all kranglingen, de syns det er vanskelig at vi er så forskjellig og at vi har så forskjellige rutiner/regler på ting. Jeg har prøvd å få kontakt med mor for å diskutere dette, men hun nekter å snakke med meg. Hvis jeg sender SMS så svarer hun ikke og hvis jeg ringer så tar hun ikke tlf. Jeg mener at barna burde gå tilbake til tidligere samvær (ons-søn) ettersom de så tydelig ikke liker dette. Mor ønsker friheten sin, og vil ikke gå tilbake til dette. Jeg har foreslått å ha dem mer selv, men det vil hun ikke. Jeg har kalt inn til familivernkontor. Mor utsetter timen flere ganger, også møter hun bare ikke opp. Vi lager ny time, også bestiller hun private timer istedet. Familievernkontoret sa at det er frivillig å komme hit, så dersom jeg vil "tvinge" henne - så må jeg gå rettens vei. Det har jeg helt ærlig ikke penger til! Hva gjør jeg? Jeg orker ikke mer. Barna har det helt forferdelig, og det er bare krangling og dårlig stemning! Alt påvirkes av dette, og jeg klarer snart ikke holde motet oppe lenger.. Anonymkode: 18ca6...d6d "hatet" -TS Anonymkode: 18ca6...d6d
Eidvo Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Høres ut som en slitsom situasjon for både deg og barna. Vet ikke hvilke muligheter som finnes, men er det mulig å kontakte barnevernet? Hvis man er bekymret for at barna ikke har det godt i hverdagen, er det tross alt Barnevernets jobb å hjelpe til for å bedre barnas situasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 Kontakt Jussbuss. https://foreninger.uio.no/jussbuss/ De gir gratis rettshjelp! Ikke gi opp håpet! Du virker mye mer oppegående enn mor! Ikke gå dukken selv om hun prøver å presse deg. Dette klarer du! Anonymkode: 40eab...109
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mor og jeg har stort sett krangla siden hun gikk fra meg. Hun fant en ny, det gikk dunken - og når jeg ikke ville ha henne tilbake så hastet hun meg! Etter det så har vi vært i klinch! Hun traff seg en kar etter en stund og tok med seg barna og flyttet 1,5 time unna der vi bodde. Jeg fikk store problemer med å opprettholde samvær pga jobb og reisetid, men klarte det pga en veldig snill sjef. Jeg syns det var så vanskelig å få til logistikken at jeg flyttet etter mor og barna 2 år senere. (jeg klarte sjeldenti å følge på trening/kamper/bursdager osv pga reisevei) Etter at jeg flyttet, sa jeg at jeg ønsket å ha barna 50/50. Dette resulterte i mye krangling og styr, men jeg fikk det gjennom etter 1 år. Dvs at jeg har hatt 50/50 med barna i nytt hus siste året. Mor sa opp jobben sin, og startet firma med sin samboer. Han tar ut all lønn, så hun er oppført med 0,- i inntekt. Hun ble skjønnsfastsatt av NAV, og jeg betaler derfor 3700 i bidrag i måneden. Vi deler alt annet (SFO, yttertøy, sko, fritidsaktiviteter + andre økonomiske utgifter på barna. Barna har som sagt nå hatt 50/50 i ett år, og de haaaater det!! De merker all kranglingen, de syns det er vanskelig at vi er så forskjellig og at vi har så forskjellige rutiner/regler på ting. Jeg har prøvd å få kontakt med mor for å diskutere dette, men hun nekter å snakke med meg. Hvis jeg sender SMS så svarer hun ikke og hvis jeg ringer så tar hun ikke tlf. Jeg mener at barna burde gå tilbake til tidligere samvær (ons-søn) ettersom de så tydelig ikke liker dette. Mor ønsker friheten sin, og vil ikke gå tilbake til dette. Jeg har foreslått å ha dem mer selv, men det vil hun ikke. Jeg har kalt inn til familivernkontor. Mor utsetter timen flere ganger, også møter hun bare ikke opp. Vi lager ny time, også bestiller hun private timer istedet. Familievernkontoret sa at det er frivillig å komme hit, så dersom jeg vil "tvinge" henne - så må jeg gå rettens vei. Det har jeg helt ærlig ikke penger til! Hva gjør jeg? Jeg orker ikke mer. Barna har det helt forferdelig, og det er bare krangling og dårlig stemning! Alt påvirkes av dette, og jeg klarer snart ikke holde motet oppe lenger.. Anonymkode: 18ca6...d6d Ville kontaktet barnevernet og forklart det du sa her. Dette er ikke bra for barna og de skal jo hjelpe! Håper dette ordner seg. Høres ikke bra ut! Vil og si at det er fantastisk at du flyttet etter og er der for barna dine. Få det med og når du snakker med de. Anonymkode: 69e6c...f4f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå