Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg lurer litt på, fordi det har skjedd mer enn 5 ganger i forskjellige Kiwibutikker er, når jeg har ukeshandlet, gjerne for mellom 1500-2000,- så får jeg spørsmål om kvitteringen, om jeg takker nei, så putter de den i lommen sin. Hva er grunnen til det? Om jeg har tatt den med, har det også hendt at de har skrevet ut en kopi de tar med seg i lomma 🤔 syntes nesten det er på kanten til creepy 🙈

Anonymkode: a5703...0c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri sett, har aldri blitt praktisert der jeg har jobbet heller. Mulig de har en intern konkurranse om hvem som får kunden som har handlet for mest 😂 

Anonymkode: 0f092...16b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg aldri sett, har aldri blitt praktisert der jeg har jobbet heller. Mulig de har en intern konkurranse om hvem som får kunden som har handlet for mest 😂 

Hm, men her er det jo ikke snakk om hverken mersalg eller at de har fått meg til å handle, og jeg ville tro de summene jeg handler for er relativt vanlige 🙈

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, men her er det jo ikke snakk om hverken mersalg eller at de har fått meg til å handle, og jeg ville tro de summene jeg handler for er relativt vanlige 🙈

Nei summen er relativt normal. Jeg tror rett og slett at jeg hadde gått ti sjefen (evt sendt mail) for å høre hva de ansatte gjør med kvitteringer. I verste fall slår de ut igjen bongen som retur (svindel). 

Skrevet (endret)

Vi pleier å henge opp kvitteringer som har høye summer på pauserommet :) Rekorden er litt over 15 000 hos oss. Dette kan være årsaken. 

Endret av mordi
Skrevet

Eller så har de slått inn noe feil, og må føre opp rettelsen/avviket i oppgjøret. For eksempel hvis de slår inn samme vare to ganger og må fjerne den ene. 

Anonymkode: ebfe1...fea

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, mordi skrev:

Vi pleier å henge opp kvitteringer som har høye summer på pauserommet :) Rekorden er litt over 15 000 hos oss. Dette kan være årsaken. 

Men 1500-2000 som ts handler for er jo "ingenting"...? 

Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Men 1500-2000 som ts handler for er jo "ingenting"...? 

Kanskje det er høyt beløp hos kiwi :) Jeg jobber i en annen kjede. Neida, vet ikke helt. 

Skrevet

Jeg jobber i kiwi, sjekk på kvitteringen du har fått ser ut at det er noe som er slått inn, så strøket over som en «feil» med en minus foran eller det står korr. tidligere. Eller lignende så tar vi med oss lappen for å legge i oppgjøret vårt. Gjelder  alle feil vi gjør, slik at det det blir rett. + Retur

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så har de slått inn noe feil, og må føre opp rettelsen/avviket i oppgjøret. For eksempel hvis de slår inn samme vare to ganger og må fjerne den ene. 

Men dette skal gjøres FØR betaling. Så det er heller ikke en grunn 

Skrevet

I coop trykker vi bare slett vare. 

Anonymkode: b84f7...638

Skrevet

Spør neste gang det skjer, da.. 🤷‍♀️

Anonymkode: 0d847...61e

Skrevet

I Rema må vi ta vare på kvitteringen om det er slått inn en vare feil/for mye eller om det er retur :)

Anonymkode: d66e5...fcd

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette skal gjøres FØR betaling. Så det er heller ikke en grunn 

Ja, feil blir rettet opp før betaling. Men feilen er gjort og da skal det med i oppgjøret. Så det er grunnen. 

Anonymkode: 50f83...b5b

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på rema, og slik er set for oss også. Korrigert tidligere og retur  må skrives ut å tas vare på av den ansatte. Dette gjelder både når kunden ønsker kvittering og ikke. Etter endt arbeidsøkt må man da taste inn eventuelle feil på en nettside. Dette blir gjort slik at varebeholdningen i butikken blir riktig. Vis ikke hver ansatt gjør dette må sjefen selv gå gjennom å føre opp, noe som altså vil bety mye mer arbeid for sjefen.

Anonymkode: 272e1...2bf

Skrevet

Det er helt rett det den over sier er det trykt inn korr tidl eller korr siste så skal kvitteringen eller kvittering nr 2(viss feks kunde vil ha kvitt1) inn i oppgjøret når skiftet er slutt

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Rema må vi ta vare på kvitteringen om det er slått inn en vare feil/for mye eller om det er retur :)

Anonymkode: d66e5...fcd

Dette. Større sjans for å slå noe feil på større handler når det er mange varer som skal forbi scanneren. Hender man får slått en vare to ganger, eller at man taster feil kode på frukt/grønnsaker eller lignende, og da får man korr.lapp. som må legges i oppgjøret på slutten av arbeidsdagen.

Anonymkode: ac8d7...aa4

Skrevet

Ja, kanskje det kan være noen feilslag ja 

Gjest 123 eller noe
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, feil blir rettet opp før betaling. Men feilen er gjort og da skal det med i oppgjøret. Så det er grunnen. 

Anonymkode: 50f83...b5b

Det stemmer, her også. Men skriver jo forklaring og signatur på først, blir en del sånne lapper iløpet av en dag så da er det best å få ned grunnen mens man ennå husker det. Så legges den i lommen. 

Skrevet

Syns det er rart... jobber i matbutikk og tar kun vare på kvitteringen ved retur, altså en kvittering kunden signerer på (og jeg signerer på med forklaring). Utenom dette tar vi ikke vare på noe 

Anonymkode: 4d162...322

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...