AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Må i en lengre periode bo hjemme hos foreldrene mine pga økonomisk situasjon og corona. Det er hyggelig og vi har en god tone med hverandre, men jeg kjenner at det er vanskelig med lite frihet og egentid. Bare det å kunne ha huset for seg selv. Føler jeg har tatt for gitt egentiden da jeg bodde alene. Men akkurat nå må jeg holde ut. Er til tider uutholdelig å aldri være alene, bortsett fra på soverommet (mye lyder og musikk/radio utenfor konstant). Foreldrene mine er gamle og er hjemme 24/7. Tips til hvordan holde ut å bo med foreldrene sine? Anonymkode: 793c6...bed
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Det har jeg også gjort i voksen alder. Holdt på å bli sprø, og ødela nesten forholdet til foreldrene mine.. Mine råd er å sørge for at du har dine egne områder i huset der du har en egen sofa og tv i tillegg til seng. Det er viktig med litt (mye) alenetid. Anonymkode: 6f76c...564
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Jeg bor også hos foreldrene mine pga økonomi og savner å være alene. Foreldrene mine er også hjemme hele tiden, og til tider holder jeg på å bli sprø. Det som har reddet meg er hobbyer, både inne og ute. Anonymkode: de314...686
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må i en lengre periode bo hjemme hos foreldrene mine pga økonomisk situasjon og corona. Det er hyggelig og vi har en god tone med hverandre, men jeg kjenner at det er vanskelig med lite frihet og egentid. Bare det å kunne ha huset for seg selv. Føler jeg har tatt for gitt egentiden da jeg bodde alene. Men akkurat nå må jeg holde ut. Er til tider uutholdelig å aldri være alene, bortsett fra på soverommet (mye lyder og musikk/radio utenfor konstant). Foreldrene mine er gamle og er hjemme 24/7. Tips til hvordan holde ut å bo med foreldrene sine? Anonymkode: 793c6...bed Tenker du må justere forventningene dine. Du går lov til å flytte hjem uten å bidra økonomisk og så ønsker du å ha hele huset for seg selv. Foreldrene dine har sine rutiner, synes det ikke er riktig å ønske seg så mye plass at de må endre dine rutiner i eget hus. Fokuser på det positive og det du faktisk har. Kjøp deg støykanselering hodetelefoner og se på film på pad på soverommet. Ellers så dra ut og hold deg aktiv opptatt med venner og trening. Anonymkode: 2f2c5...3ab 1
Rumle Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 Kjøp deg sånne øretelefoner som holder lyden ute?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du må justere forventningene dine. Du går lov til å flytte hjem uten å bidra økonomisk og så ønsker du å ha hele huset for seg selv. Foreldrene dine har sine rutiner, synes det ikke er riktig å ønske seg så mye plass at de må endre dine rutiner i eget hus. Fokuser på det positive og det du faktisk har. Kjøp deg støykanselering hodetelefoner og se på film på pad på soverommet. Ellers så dra ut og hold deg aktiv opptatt med venner og trening. Anonymkode: 2f2c5...3ab Ja, jeg er klar over dette og føler meg litt utakknemlig. Jeg får prøve å holde ut. 1 minutt siden, Rumle skrev: Kjøp deg sånne øretelefoner som holder lyden ute? Ja, har det men får aldri være alene på kjøkkenet eller i stua f.eks. Tror de synes det er koselig å være oppå meg hele tiden så fort jeg er ute av soverommet. TS Anonymkode: 793c6...bed
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 Overrask dem med kinobilletter, teaterbilletter e.l.? De trenger jo ikke å vite at det er for å få litt tid for deg selv, si at det er som takk for at du får bo der 🙂 Anonymkode: bc081...5bb 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå