AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Vi hadde et vennepar på besøk i går kveld. Jeg og mannen min drikker ikke (jeg pga babyen og mannen min pga medisiner han må ta), men venneparet tok seg et glass noe som selvsagt er helt greit for oss. Rolige former, mannen på besøktror jeg drakk tre små ølbokser. venninnen min drikker hverken øl, cider, vin eller noe slikt fordi hun liker det ikke - men hun er glad i en gin og tonic. Hun hadde med seg en halv ginflaske og drakk to drinker. Hun var på ingen måte synlig beruset, ingen var høylytte eller noe slikt. Ginflaska glemte hun, så den stod på kjkkendisken i formiddag da jeg fikk besøk av min svigerinne. Flaska stod på kjøkkendisken fordi jeg skulle huske å levere den tilbake i dag. Svigerinnen min går altså helt i svart og spør om jeg virkelig har folk som drikker brennevin i mitt hjem, når babyen er her. Ja, svarte jeg? Babyen sov på rommet sitt, foreldrene (vi) var edru og ingen andre var synlig beruset heller så det så jeg overhodet ingen problem med. Får da kjempe kjeft over hvor uansvarlig jeg er, at barn og alkohol ikke hører sammen og at det vi drev med var barnevernsmateriale?? Hjelp? Er hun hysterisk eller er jeg alt for laid back som slett ikke ser problemet her? Jeg har alltid tenkt at foreldrene fint kan ta et glass vin også selv om de har barn - men alt med måte så klart. Jeg har personlig ikke gjort det fordi jeg må ha ansvar for baby på natt pga mannens medisiner, og siden det er nesten to år siden jeg drakk sist og ikke aner hva jeg tåler og ikke så tør jeg ikke. Det er fair game. Men tiden kommer nok der jeg tar meg et glass vin etter sengetid ja! Er det barnevernsmateriale? Anonymkode: 790b6...4cb 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 29. august 2020 Hadde bedt svigerinnen ryke og reise. Anonymkode: 6588a...f92 79
GammelKaktus Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Herlighet, ikke helt i vater den dama der, selvsagt er det ikke barnevernsmateriale... Herregud. Selv drikker jeg ikke når jeg har barn, mest fordi jeg ikke er så drikkeglad og litt fordi jeg vet at selv om man selv kanskje ikke merker at man tar seg et glass så kan barna merke slikt ganske så raskt, selv om det ikke er noe negativt over det så vil jeg ikke at mitt barn skal kjenne på slike følelser. Hva andre gjør legger jeg meg ikke opp i, har vært til middag med mitt barn og det er blitt servert vin og slikt, ikke noe problem for meg det. 12
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 Jeg synes iallefall det er upassende. Drikker aldri alkohol hvis det er barn tilstede. Anonymkode: e8293...1ee
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 Hvorfor i all verden kan man ikke drikke et par enheter med barn til stede? Nei vet du hva😂😂 Anonymkode: 4b312...bef 42
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 Svigerinnen din er jo helt på tur! Voksne mennesker som bruker alkohol "riktig", og som ikke engang har ansvar for barnet; hva er galt med det? Mannen min og jeg kan fint dele en flaske vin når barna har lagt seg, vi tåler dette utmerket, barnet blir i varetatt like bra. Min mor derimot får ikke lov til å drikke et lite glass vin engang om hun hadde vært alene med barnet, og max et glass om jeg er tilstede. Hun blir svært fort beruset, og da setter jeg begrensninger. Men i de fleste tilfeller så kan fint folk nyte et par glass selv om vi har barn i hus. Anonymkode: b757f...052 25
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes iallefall det er upassende. Drikker aldri alkohol hvis det er barn tilstede. Anonymkode: e8293...1ee Det var jo ikke barn tilstede? Barnet sov på rommet sitt... Ts, svigerinnen din er hysterisk! Anonymkode: 4ba47...73e 33
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #8 Skrevet 29. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo ikke barn tilstede? Barnet sov på rommet sitt... Ts, svigerinnen din er hysterisk! Anonymkode: 4ba47...73e Er det ikke viktig å vise at det går an å drikke uten å bli helt bananas også? Hvis de kun ser sørpe fulle folk kan de få assosieringen at all alkohol gjør en person til en total idiot? Forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hodet. 17
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #9 Skrevet 29. august 2020 Svigerinnen din er langt ute å kjøre. Hva man velger å gjøre selv, er jo opp til hver enkelt, men det er langt i fra noen barnevernssak. Anonymkode: 96173...e07 16
Guidet Kvinne Skrevet 29. august 2020 #10 Skrevet 29. august 2020 Svigerinnen din er langt ute på viddene. Det du beskriver er helt normalt og vanlig. Ja, det hadde også vært normalt og vanlig om både du og mannen din hadde tatt et glass eller to. Det eneste som ikke er helt vanlig er at dere ikke bød gjestene på et glass. Det synes jeg er litt stusselig og rart når man har gjester. 15
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #11 Skrevet 29. august 2020 Hjelpes, svigerinnen din er hysterisk! Jeg drikker ikke alkohol fordi jeg ikke liker smaken. Men mannen min er glad i øl og pleier å ta seg et par øl i helgen, også foran barna. Da lærer barna seg at det går an å kose seg med alkohol uten å bli fulle. Vi kan fint ha venner over som drikker med barna til stede eller i seng, null problem. Ingen blir fulle og uansvarlige for det. Anonymkode: 6882f...8fc 11
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #12 Skrevet 29. august 2020 Hun er hysterisk. Anonymkode: 71902...4a3 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #13 Skrevet 29. august 2020 Svigerinna di er helt på tur 🤣 Anonymkode: 7ef57...1d7 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 39 minutter siden, AndreasBR skrev: Er det ikke viktig å vise at det går an å drikke uten å bli helt bananas også? Hvis de kun ser sørpe fulle folk kan de få assosieringen at all alkohol gjør en person til en total idiot? Forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hodet. Jo? Jeg vet ikke hvorfor du siterer meg, jeg skriver jo at svigerinnen er hysterisk 🙂 Anonymkode: 4ba47...73e
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo? Jeg vet ikke hvorfor du siterer meg, jeg skriver jo at svigerinnen er hysterisk 🙂 Anonymkode: 4ba47...73e Sitat Det var jo ikke barn tilstede? Barnet sov på rommet sitt... Og om barnet hadde sittet rundt bordet? Fortsatt vært helt innafor for besøket å drikke vin og en øl. 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 2 minutter siden, AndreasBR skrev: Og om barnet hadde sittet rundt bordet? Fortsatt vært helt innafor for besøket å drikke vin og en øl. Det er jeg enig i, men det er jo ikke relevant for denne tråden. Jeg svarte personen som mente at det var upassende å drikke med barn tilstede. Her var det jo faktisk ikke noe barn tilstede, siden barnet sov. Anonymkode: 4ba47...73e 7
malifika Skrevet 29. august 2020 #17 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes iallefall det er upassende. Drikker aldri alkohol hvis det er barn tilstede. Anonymkode: e8293...1ee Så hvis du er på restaurant uten å ha med deg/ha ansvar for barn, så kan du ikke drikke vin på ditt bord sammen med ditt følge fordi det kanskje er barn tilstede med sine familier?? 17
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #18 Skrevet 29. august 2020 Herregud så hysteriske noen er her 🙄 Her var til og med foreldrene edru, og babyen sov. Kan garantere at den babyen hadde ikke merket av gjestene tok seg noen glass om den hadde vært våken heller. Anonymkode: 6cf9c...c2c 16
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #19 Skrevet 29. august 2020 2 minutter siden, malifika skrev: Så hvis du er på restaurant uten å ha med deg/ha ansvar for barn, så kan du ikke drikke vin på ditt bord sammen med ditt følge fordi det kanskje er barn tilstede med sine familier?? Nå mente jeg vel heller type festlige lag, bryllup, familiesammenkomster ol. Det sagt drikker jeg ikke alkohol på dagtid/mens unger er oppe heller. Anonymkode: e8293...1ee
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #20 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes iallefall det er upassende. Drikker aldri alkohol hvis det er barn tilstede. Anonymkode: e8293...1ee Så du lager et uriktig verdensbilde? Det er beruselse som er problemet, ikke synet av glasset. Anonymkode: 32bee...e78 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå