Gå til innhold

Ingen mening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har til dels akkurat samme tanken på livet.. Alt er kjedelig, alt er en gjentagelse av noe annet, jeg finner ikke noe nytt å gjøre, hele verden er grå.

Men jeg har en sykdom som gir diverse former for psykiske plager som sidevirkning, så jeg har en unnskyldning for å tenke sånn...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ananas
Skrevet
Og i ditt tilfelle vil jeg tro det betyr at du MÅ utsette deg selv for de situasjonene som du er redd for.Hvordan har du tenkt å bli bedre hvis du unngår de fleste ubehagelige situasjoner?Du våkner nemlig ikke bare opp en dag og er frisk,skjønner du!

Det finnes andre måter å jobbe med angst på en konfrontasjonsmetoden. Det å konfrontere angsten kan være veldig veldig krevende og slitsomt. Ved å bruke kognitiv terapi kan man slippe utrolig mye billigere unna.

Angst er en grunnleggende forsvarsmekanisme og varsler når du er trua. Angst kan være utrolig bra å ha, brukt riktig.

Skrevet

Jeg klarer ikke å se at angst kan være utrolig bra.

Jeg bare hater angsten min fordi den invalidiserer hele meg. :grine2:

Skrevet

Jeg har vært innlagt på lier. Ble ikke noe bedre av det. :( Har også blitt søkt på modum, men jeg var visst for syk i hodet til å bli innlagt der :sad::sprettoy:

Egentlig litt rart kanskje. At jeg er for syk til å bli innlagt??

Skrevet
Jeg har vært innlagt på lier. Ble ikke noe bedre av det. :( Har også blitt søkt på modum, men jeg var visst for syk i hodet til å bli innlagt der  :sad:  :sprettoy:

Egentlig litt rart kanskje. At jeg er for syk til å bli innlagt??

Det er kanskje ikke så rart, skjønner du :sjenert: Jeg har selv vært på Modum og hatt kjente på Lier så jeg kan bare si at det er ganske stor forskjell på de to stedene. Om noen er kjempesyke, f.eks prøver å ta sitt eget liv, skjære seg, stikke av osv så har ikke Modum noen avdeling de kan låse av og sikkert ikke nok personale til å ta seg av vedkommende. Alt er helt åpent og fritt, alle dører er ulåst. De har dessuten så mange som søker at de kan velge på øverste hylle og velge de pasientene de tror de har størst sjanse til å hjelpe. Jeg har veldig blanda følelser for Modum. Det er nok mange som får hjelp der, men jeg fikk ikke så god hjelp. Jeg er nemlig flink til å gjemme meg bak en blid maske, og den var det INGEN der oppe som gjennomskuet :overrasket: Og det er jo ganske dårlig når vi satt i gruppe med en lege og en sykepleier i ringen + en overlege og oversykepleier bak enveisspeil!!!!!

Jeg ville nok heller anbefale deg å se om du kan bytte psykolog, heller.

Uansett,- lykke til med "jobben"!! Jeg kan love deg at når du får hjelp (til å jobbe selv, for det er jo det vi må) så vil livet føles helt anderledes :klem:

Skrevet

reddelinnea:

Hva er du redd for?

Hvorfor tror du at andre ser ned på deg?

Hva er det som gjør at du missliker deg selv? Er det utseende ditt, personligheten din?

Har du noen hobbyer? Noe som du liker å gjøre?

Hva blir du glad av?

Hva får deg til å føle deg spesiell?

Hva får deg til å føle deg trygg?

Det ble en del spørsmål dette, men jeg er nysgjerrig så jeg spør!! ;)

Vil du ikke svare så er det helt greit.

Jeg hadde/har ei venninne som også sliter med angst... Hun var så utrolig spesiell, og jeg trivdes kjempe godt sammen med henne! Hun har flyttet et stykke unna nå og vi har desverre nesten mistet kontaken :tristbla: . Hun var sånn at hun syntes hun var til bry for alle. Og å spørre om jeg ville være med på ting, var vanskelig for henne... Og hun ble skikkelig lykkelig da jeg ville og overrasket over at jeg ville tilbringe tid sammen med henne!

Skikkelig ålreit var hun og alle mine andre venner likte henne kjempe godt!! Selvom hun ikke trodde det selv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Jeg vet ikke hva jeg er så redd for. Også vet jeg ikke hvorfor andre ser ned på meg. JKanskje tror jeg det fordi jeg ser ned på meg selv, og da tror jeg kanskje andre gjør det også? Eller jeg vet ikke jeg.

Jeg missliker alt med meg. Ser ikke ut, alt er galt med utseendet mitt. Også missliker jeg personligjeten min. Misliker at jeg hele tiden skal være så redd, og ha angst. Også skammer jeg meg selv fordi jeg har blitt så misslykka og dum.

Jeg har ingen hobbyer, synes alt er kjedelig. Finner ikke vitsen med noe.

Hva er det å være glad? Jeg har aldri vært glad tror jeg. Husker ikke hvordan det er å være glad?

Skrevet
Tusen takk for alle svar.

Jeg vet ikke hva jeg er så redd for. Også vet jeg ikke hvorfor andre ser ned på meg. JKanskje tror jeg det fordi jeg ser ned på meg selv, og da tror jeg kanskje andre gjør det også? Eller jeg vet ikke jeg.

Jeg missliker alt med meg. Ser ikke ut, alt er galt med utseendet mitt.  Også missliker jeg personligjeten min. Misliker at jeg hele tiden skal være så redd, og ha angst. Også skammer jeg meg selv fordi jeg har blitt så misslykka og dum.

Jeg har ingen hobbyer, synes alt er kjedelig. Finner ikke vitsen med noe.

Hva er det å være glad? Jeg har aldri vært glad tror jeg. Husker ikke hvordan det er å være glad?

Liker du filmer eller å høre på musikk?

Hvis alt annet er et ork kan du jo prøve å finne en bitteliten ting, uansett hvor hverdagslig den er, å gjøre det litt oftere. :)

Skrevet

Jeg klarer ikke å få med meg handlinga i en film. Klarer ikke å konsentrere meg. Får liksom ikke med poenget i filmen. Jeg er dum jeg.

Jeg pleier noen ganger høre på musikk på radioen. Men jeg føler meg ikke noe glad av å høre på den. Føler meg aldri glad jeg.

Jeg har prøvd å finne den bittelille tingen , men finner det ikke. Finner ikke noe positivt med livet. Hilsen teite meg. :sjenert:

Skrevet (endret)
Jeg klarer ikke å få med meg handlinga i en film. Klarer ikke å konsentrere meg. Får liksom ikke med poenget i filmen. Jeg er dum jeg.

Jeg pleier noen ganger høre på musikk på radioen. Men jeg føler meg ikke noe glad av å høre på den. Føler meg aldri glad jeg.

Jeg har prøvd å finne den bittelille tingen , men finner det ikke. Finner ikke noe positivt med livet. Hilsen teite meg. :sjenert:

Om du sliter med konsentrasjonen når du se filmer så ikke se dype filmer... Lei deg eller en komedie som du ikke trenger å tenke så mye... Sånn som disse America pie og teen moviene.... De trenger man ikke tenke så mye når man ser... Jeg synes de er hysterisk morsomme...

:ler:

*endret for å legge til at du er ikke teit!!!!!! :klem: *

Endret av Bolla Piggsvin
Skrevet

Som buddhist prøver jeg å minne meg selv og folk rundt meg om hvor utrolig heldige vi er som lever i et land hvor vi ikke blir utsatt for krig og får tilfredstilt grunnleggende behov, som mat, drikke og helse, og med mulighet til å utvikle oss selv som personer.

Hvis du tidligere har som vane å fokusere mye på negative ting i ditt eget liv, kan du kanskje prøve å fokusere på hvordan andre mennesker i verden har det verre enn deg og prøve å hjelpe dem.

Å fokusere på å hjelpe andre tar oppmerksomhet bort fra dine egne problemer, samtidig vil selvtillitten din øke og gi livet ditt en større mening. Ønsker deg mer glede og mening i livet.

Skrevet
Jeg har til dels akkurat samme tanken på livet.. Alt er kjedelig, alt er en gjentagelse av noe annet, jeg finner ikke noe nytt å gjøre, hele verden er grå.

Men jeg har en sykdom som gir diverse former for psykiske plager som sidevirkning, så jeg har en unnskyldning for å tenke sånn...

Ja, alt er kjedelig. Vondt at du også føler det sånn.

Ja hele verdenen er grå eller sort. Helt beksvart er livet.

:sjenert:

Skrevet

Jeg klarer ikke å se at livet er bra, eller gir noe mening.

Jeg har prøvd å lete etter gleden i hele livet uten å finne noenting.

Æsj.. :overrasket::roll:

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

ingenting vi skriver her hjelper deg noe serlig vel?

jeg også har en del "feil" oppi "der"...

når hodet er som verst og tankene om at alt er rart og boblete, hjelper det meg ivertfall litt å tenke slik:

ALLE mennesker jeg ser rundt meg, er laget av akurat det samme som meg.

hvorfor skal liksom "JEG" være så spesiell da?!

hjernen er et mysterie, og psyke har ALLE, men noen sliter mer enn andre. men alle mennesker har en slik hjerne! vi er mennesker alle sammen. prøv å tenk slik du også! hvorfor skal du være så spesiell liksom? du er ikke anneledes du Linnea! det er tankene og hjernen din som GJØR deg anneledes. fårstår du hva jeg prøver å skrive? er vanskelig å forklare tanker...

se på andre mennesker, de går rundt der alle sammen, alle har sine problemer, veldig mange har problemer, det er det som heter å leve. se på de og tenk at du er jo egentlig helt lik alle de som går der ute!

Skrevet
ingenting vi skriver her hjelper deg noe serlig vel?

jeg også har en del "feil" oppi "der"...

når hodet er som verst og tankene om at alt er rart og boblete, hjelper det meg ivertfall litt å tenke slik:

ALLE mennesker jeg ser rundt meg, er laget av akurat det samme som meg.

hvorfor skal liksom "JEG" være så spesiell da?!

hjernen er et mysterie, og psyke har ALLE, men noen sliter mer enn andre. men alle mennesker har en slik hjerne! vi er mennesker alle sammen. prøv å tenk slik du også! hvorfor skal du være så spesiell liksom? du er ikke anneledes du Linnea! det er tankene og hjernen din som GJØR deg anneledes. fårstår du hva jeg prøver å skrive? er vanskelig å forklare tanker...

se på andre mennesker, de går rundt der alle sammen, alle har sine problemer, veldig mange har problemer, det er det som heter å leve. se på de og tenk at du er jo egentlig helt lik alle de som går der ute!

Hei.

Jeg vet det at dessverre er det mange som har masse problemer. Jeg tenker på de hver eneste dag. Det er så vondt å vite at det er andre som også sliter og strever i hverdagen. Stakkar. Jeg synes det er så synd på dem, men ikke på meg da. Jeg fortjener sikkert å ha det vondt. :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Ville bare hoppe innom og anbefale deg at du begynner å skrive dagbok her på KG. Da kan du lufte allslags tanker, og få støttende svar tilbake. Håper du benytter deg av det. Av og til er det veldig deilig å få utløp for ting, selv om de kan være trivielle, normale, unormale, depressive, angsrelaterte, sinna, glade osv.

Håper du en dag kan bli kvitt angsten din!

Hva med et nettkurs i et eller annet? I matlaging, maling, tegning, skriving, språk - hva som helst. Noe som gjør at du kan få to sekunders opphold fra tankene dine.

Sender en :klem: i natten.

Skrevet
hva gjør deg så spesiell da?

Jeg er sikkert ikke noe spesiell. Er bare helt gal og forstyrra i huet mitt :(:sjenert:

Skrevet
Ville bare hoppe innom og anbefale deg at du begynner å skrive dagbok her på KG. Da kan du lufte allslags tanker, og få støttende svar tilbake. Håper du benytter deg av det. Av og til er det veldig deilig å få utløp for ting, selv om de kan være trivielle, normale, unormale, depressive, angsrelaterte, sinna, glade osv.

Håper du en dag kan bli kvitt angsten din!

Hva med et nettkurs i et eller annet? I matlaging, maling, tegning, skriving, språk - hva som helst. Noe som gjør at du kan få to sekunders opphold fra tankene dine.

Sender en  :klem: i natten.

Hei.

Takk for tipset.

Jeg klarar ikke å tro at jeg kan bli kvitt angsten i dag. Når jeg har hatt angst så lenge jeg kan huske så er det så vanskelig å tenke at den plutselig skal bli borte. Det klarer jeg ikke å tro på. Unnskyld meg.

Jeg tør ikke å melde meg på et kurs. Er så redd jeg. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...