Gå til innhold

Folk skriver fortsatt på mobilen mens de kjører ser jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om at folk sitter med mobilen når de kjører? Har det ikke skjedd nokk ulykker av dette enda til at folk slutter? 
Jeg var ute på løpetur, måtte krysse en riksvei. Stoppet da det kom en personbil fra ene kanten, litt lenger bort kommer en lastebil fra motsatt side. 
Det jeg ser er at denne lastebilsjaføren sitter og tekster på mobilen.. han prøvde ikke engang å skjule det. 

Anonymkode: 64345...778

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet mange tenker at de har kontroll, men det tenker også folk som ulykkene skjer med. 
De ser frem, har oversikt, ingen møtende bil, ingen som skal krysse veien. Veien går rett frem. Men har de kontroll? Plutselig kjører de i grøfta liksom.

Anonymkode: 64345...778

Skrevet

Var passasjer i en bil som ble påkjørt bakfra på E18 i sommer. Sjåføren bak var ung, uoppmerksom og holdt for kort avstand til vår bil. Det gikk heldigvis bra med alle, men skadene på bilen til vennen min kom på over 100k kr.

Før korona tok jeg buss hver dag t/r Oslo sentrum - Lysaker. Har ikke tall på hvor mange jeg så som fiklet med mobilen i 70-80 km/t. Så til og med en ung kvinne som sminket seg i minst 80 km/t. Ikke rart at det skjer mange ulykker, spesielt på motorveien.

Anonymkode: 89aaa...12c

Skrevet

Det er en uting. Passerte en dame i 50 sone i dag som både spiste og tekstet mens hun kjørte. Får så lyst til å kollidere med eller slenge meg på panseret til sånne folk med vilje for å skremme litt vett i dem.

Skrevet

Kan ikke fordra det, blir helt ærlig redd når jeg ser noen knotte på mobilen mens de kjører. Ble meid ned da jeg krysset veien på grønn mann på grunn av teksting, heh. Det var jævlig vondt og skummelt.

Anonymkode: 67610...f4c

Skrevet

Har ei venninne som fikk lappen for ca 2 år siden. Vi er i slutten av20-årene. Får stadig Snapchat fra henne der jeg SER at hun kjører samtidig. Skummelt :s

Sitter jeg på med noen og jeg ser de tar opp mobilen, så sier jeg: «Hva skal du? Jeg ordner det». Så fikser jeg musikken/ sender SMS, eller hva det er de skal, for dem. Jeg får helt angst om folk sitter og taster på mobilen mens de kjører. 

Anonymkode: 1d1c9...85e

Skrevet

Vi kjørte fra Oslo til Son forrige uke og det gjorde visst alle andre lastebilsjåførene. Vi torte ikke å kjøre bak eller ved siden av de, så vi kjørte alltid forbi dem. Samtlige så nesten ikke på veien, men på mobilen. Livsfarlig! 

Slike mennesker burde bli fratatt lappen på livstid. De risikerer andres liv. 

Anonymkode: b3793...f0d

Gjest chunkylover53
Skrevet

Ironisk nok hadde det vært bedre om folk brukte telefonen mens de holdt den ved siden av/over rattet fremfor å gjemme den i fanget eller midtkonsollen slik at de må titte ned. Hadde de holdt den oppe ved rattet hadde de også sett trafikken i bakgrunnen samtidig.

Personlig har jeg sluttet å bruke telefonen under kjøring, bortsett fra å bytte sang eller svare på samtale. Kan titte på den om jeg venter på grønt lys også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...