Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har ting med svigers blitt litt anspent. Etter mye sammenkomster i sommer har jeg fått sett hvordan alkoholismen deres påvirker familien på nært hold og jeg har fått dem litt oppi halsen. Til vanlig så treffes vi kanskje 2 ganger i mnd max til middag. 

Jeg kjenner jeg er oppriktigt skuffet over både svigermor og svigerfar hvordan de har hold på i hele sommer. Jeg skjønner at det er en sykdom osv. Men det blir mye drama og kranglig med resten av familien når de drikker. Jeg har også fortalt de at jeg ikke synes det er ok at de holder på slikt når det er barn i nærheten. Det var ikke godt motatt.

Jeg vet at svigermor har merket at noe er galt/jeg er skuffet over henne hvordan hun holder på. Og at hun ønsker og fikse relasjonen, men jeg kjenner faktisk at jeg ikke orker. Er selv gravid og vill ikke at verken jeg eller barnet skal være i et slikt milijø. Skjønner at vi må forholde oss til de og at det er deres barnebarn som kommer snart men jeg synes det er veldig vanskelig og vite hvordan jeg skal forholde meg til svigers når de drikker så mye og lager mye drama innad i familien. Jeg blir utrygg og synes det er en byrde. Er det ok og bare være nøytral og holde de litt på avstand pga alkoholisme eller er det egoistisk av meg? Jeg er selv oppvokst i en familie med rus og ønsker og ta gode valg og være i et god miljø.

Mannen er veldig lei seg for at jeg føler det på denne måten. Jeg personligt har prøvd lenge og ikke si noe men jeg synes overhode det ikke er ok hvordan de holder på.

Er det noen som har noen innspill eller tips?

Anonymkode: bbd14...277

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å høre. Hvorfor blir mannen din lei seg? Syns han det er hyggelig med alkohol og drama? 

Jeg er forsåvidt enig med deg. Om besteforeldrene her hadde drukket mye og lagd drama så hadde jeg forholdt meg så nøytralt jeg kunne og holdt barna borte fra de. 

Anonymkode: bcf1a...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...