Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen min endte i hastekeisersnitt for 4 uker siden. Jeg har ikke følelse i området rundt snittet enda, og det stikker og verker i såret. Noen som har hatt det likt en stund etter ks? Skal sies at jeg har hatt livmorinfeksjon etter ks, men ikke i selve snittet.

Anonymkode: 8ca3e...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alltid man får følelsen igjen rundt keisersnittarret. Jeg har dårlig følelse der enda det er 4 år siden ks. Det gjør også vondt i en god tid etterpå. Gjerne 2-4 mnd. Ta tiden til hjelp! Men hvis det væsker eller er veldig rødt rundt såret å du selvsagt sjekke det opp

Anonymkode: 3501f...cb0

Skrevet

Kan dette ha med å gjøre at man har hatt hastekeisersnitt? Selv hadde jeg et planlagt snitt, og ingen problemer i ettertid.

Anonymkode: ae7d7...88d

• Liker 1
Skrevet

Tok hastekeisersnitt for 10 år siden. Fortsatt litt "rar" følelse rundt snittet.

Anonymkode: 3834d...4b9

Skrevet

Ja, det høres ganske normalt ut. Jeg hadde det også sånn. Hadde ikke følelse rundt arret på et par år. Jeg hadde smerter i mange uker. Det stakk og svei. Føltes noen ganger som om det skulle rakne, men det grodde veldig fint. Arret synes neste ikke i dag.

Jeg fikk nesten sjokk av hvor vondt jeg hadde det de to første ukene. Det var liksom ikke det jeg hadde lest om på forhånd.

Jeg hadde også hastesnitt, men et hastesnitt betyr ikke at det står om liv der og da. Da er det et katastrofesnitt. Det regnes som et hastesnitt når det må skje innen noen timer. Mitt snitt ble bestemt ca 4 timer før det skjedde.

Anonymkode: 132d7...985

Skrevet

Jeg har ingen følelse mellom arret og navlen jeg. 

I starten kneppet jeg noen ganger bukseknappen, eller trakk glidelåsen over noe av huden, og jeg merket det ikke før jeg merket at noe hang fast... 

Er 9 år siden keisersnittet. 

Det ser veldig fint ut da. 😂

Anonymkode: a620b...a26

Skrevet

Takk for svar dere. Skjønner at jeg kan forvente å ikke ha følelse der lenger 😬 ser jeg skrev hastekeisersnitt, men det var akuttsnitt pga mistanke om oksygenmangel så alt skjedde på under 15 min.. tenkte kanskje det hadde noe å si!

Anonymkode: 8ca3e...4d9

Skrevet

Jeg hadde nummen og vond følelse på hele magen etter keisersnittet. Det varte i flere år, inntil jeg tok plastisk kirurgi og fikk sydd såret på nytt. Ingen problemer i etterkant, smerter er borte og all følelse er tilbake igjen.

Anonymkode: 36270...208

Skrevet

Jeg hadde planlagt snitt som forløp helt eksemplarisk. Det tok et år før jeg hadde det meste av følelsen tilbake, men det føles fremdeles litt underlig. Og ved visse bevegelser gjør det innmari vondt på den ene siden. Det blir ofte litt sammenvoksninger fordi det er så mange lag som snittes. Så det har nok mye med din egen tilhelningsevne å gjøre, vi er jo alle ulike der.  Håper du blir bedre raskt.

Anonymkode: 92f0e...955

Skrevet
På 29.8.2020 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid man får følelsen igjen rundt keisersnittarret. Jeg har dårlig følelse der enda det er 4 år siden ks. Det gjør også vondt i en god tid etterpå. Gjerne 2-4 mnd. Ta tiden til hjelp! Men hvis det væsker eller er veldig rødt rundt såret å du selvsagt sjekke det opp

Anonymkode: 3501f...cb0

Tror mange av de som ønsker keisersnitt uten annen grunn at de ikke vil føde vaginalt bør lese dette innlegget noen ganger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har følelse rundt arret men har ikke følelse i huden på "mageflesket" opp til navlen. Er 1,5 år siden jeg hadde keisersnitt. 

Anonymkode: 54c7a...8f0

Skrevet

Hasteks her også, mye vondt i ukene etter, men etter 1,5 år så har jeg fått tilbake all følelse i området. 

Hadde infeksjon, men ikke i såret, og det ser fint ut (skjevt, tror de hadde det travelt, men pent).

Anonymkode: 109fb...b92

Skrevet
1 time siden, Brunello skrev:

Tror mange av de som ønsker keisersnitt uten annen grunn at de ikke vil føde vaginalt bør lese dette innlegget noen ganger.

Nå er ikke fødselsskader noen spøk heller, da. 

Anonymkode: 10cf3...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...