AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Jeg ser mange her som kritiserer og nærmest henger seg opp i andres utseende, nesten til det sykelige. Hva er greia med det? Jeg har en venninne (som er veldig pen) som alltid skal kommentere andres utseende, og spesielt når det kommer til kropp. I tillegg har min bestevenninne plutselig begynt med dette. Hun er fantastisk vakker, men hun finner utallige (latterlige) feil ved seg selv. Greit nok, men kjenner jeg blir irritert når hun begynner å finne feil med andre. Hun søker opp andre på instragram og zoomer inn på dem for å finne «feil». Jeg har tatt det opp med henne. Hva er det med denne mentaliteten til enkelte? Skjønner at mye går ut på usikkerhet, men det blir da virkelig ikke bedre av å henge seg opp i eget og andres utseende! Er det fler som ser dette mer og mer rundt om i samfunnet, eller har det alltid vært slik, men det er først nå jeg legger merke til det...? Anonymkode: c9fba...85c 1
Boetica Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Det har nok alltid vært sånn, men det er så utrolig mye mer synlig og forsterket nå til dags pga effekten av sosiale medier. Veldig umodent å være så opptatt av utseende og kropp. Kan skjønne det hos ungdom, men når man blir voksen bør det skje en modning. 3
SPOCA Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Jeg tenker at dette handler om svært usikre mennesker som må finne feil på andre for å "rettferdiggjøre" feil ved seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 Kanskje hun gjør det fordi hun selv trenger å føle seg bedre? Hvis hun sammenligner seg selv med andre så er det lettere å ikke føle seg stygg dersom hun finner feil ved dem. Anonymkode: 890e7...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå