AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Hei! Når går grensen for å ringe føden pga kynnere? Fikk ganske kraftige kynnere i formiddag da jeg prøvde å gå tur. Måtte avbryte turen da det var så utrolig vondt... Hadde vondt i 2-3 timer før det verste gav seg. er fortsatt ganske øm i hele magen, føler meg nesten gangsperr. Er dette noe å ringe føden for, eller skal jeg se det an? Er uke 27+3 Anonymkode: 74247...9f4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Jeg syns dette høres normalt ut når du har vært i fysisk aktivitet, noen er mer plaget med kynnere enn andre. At du kjennes øm/støl er ikke farlig, får du ordentlig smerter er det noe annet. Jeg ville personlig sett det an. Anonymkode: 76a42...71e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Jeg er i uke 27 og har hatt smertefulle kynnere I 10 uker nå. Har hatt oppfølgning og sjekket livmorhals to ganger. Da jeg var der hos gynekolog nå i uken spurte jeg hvor grensen var for å ringe føden. Fikk da beskjed om å ringe dersom de ble mer smertefulle, regelmessige eller varte i flere timer. Hun var veldig tydelig på at det var bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: 87004...eb3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 Jeg tror ikke det gjør noe at det er ubehagelig og til og med vondt så lenge det ikke er regelmessig og økende. Det første føden vil si om hvis du ringer er å be deg om å ta det rolig og slappe av og se om det går over. Så lenge det roer seg når du ikke er i aktivitet så er det ikke farlig. Anonymkode: aac29...7f1
Missk89 Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 Kynnere skal ikke være smertefulle. Ring og be om sjekk
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 Jeg ringte inn og fikk beskjed om å komme med en gang. Alt så normalt ut, men fikk beskjed om å ta det mer med ro. Kynnere skulle aldri være vonde fikk jeg beskjed om. De ville at jordmor skulle følge meg opp videre pga dette. Men glad alt så bra ut iallefall. Anonymkode: 74247...9f4 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 13 timer siden, Missk89 skrev: Kynnere skal ikke være smertefulle. Ring og be om sjekk 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte inn og fikk beskjed om å komme med en gang. Alt så normalt ut, men fikk beskjed om å ta det mer med ro. Kynnere skulle aldri være vonde fikk jeg beskjed om. De ville at jordmor skulle følge meg opp videre pga dette. Men glad alt så bra ut iallefall. Anonymkode: 74247...9f4 Nei, kynnere skal ikke være vonde, men folk har nok forskjellige terskler for å kalle noe vondt. At det føles som om man er støl eller har hold er helt normalt når man får kynnere som er utløst av bevegelse. Å være støl eller å ha hold er etter manges mening (inkludert min) vondt, men i denne sammenhengen regnes det ikke som smerte. Anonymkode: 76a42...71e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 På 29.8.2020 den 15.57, AnonymBruker skrev: Jeg syns dette høres normalt ut når du har vært i fysisk aktivitet, noen er mer plaget med kynnere enn andre. At du kjennes øm/støl er ikke farlig, får du ordentlig smerter er det noe annet. Jeg ville personlig sett det an. Anonymkode: 76a42...71e Hun skrev jo at det gjorde utrolig vondt? Kan du ikke lese, så slipper du å gå irrelevante råd? Anonymkode: ba5c3...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå