A.L Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Hei Vi skal gå fra hverandre og har to barn på 2 og 4 år. Vi har forsøkt å ha ungene boende hjemme og at vi flytter ut og inn, men det går ikke lenger. Vi må derfor nå gå for en løsning der barna flytter frem og tilbake. Min eks ønsker en ordning med lange perioder (5 dager hos han og 5 dager hos meg) med svært lite kontakt med den andre. Barna er sterkest knyttet til meg og familievernkontoret har anbefalt at spesielt 2 åringen trenger hyppig kontakt med begge foreldrene. Jeg ser at det beste er at vi har barna annenhver helg, fordi vi begge to har dagjobb i ukedagene og det er i helgene vi har tid med barna. En 5-5-turnus vil føre til merkelige helger og ikke annenhver helg. Jeg har jobbet lenge med å få til noe annet, og foreløpig har vi 2-2-3 turnus, det går på et vis når barna bor hjemme og vi flytter inn og ut. Men det vil bli for hyppige skift om det er barna som skal flytte frem og tilbake etter 2-3 dager. Er det noen som har en god turnus på 50/50 som innebærer omtrent annenhver helg og hyppige skift? Jeg kan strekke meg til maks 4 dager i strekk tenker jeg, men det er ikke barnas beste. Eventuelt også noen 5 dagers perioder. Hvordan har andre gjort det når det er så små barn? Jeg ønsker egentlig 60/40, da ville det vært lettere å laga en god turnus, men det nekter han.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Skift og turnus snakk hører ikke hjemme i snakk om samvær. Barn går verken skift eller turnus. Noen har de en uke i strekk, noen har de noen dager osv. Hør med familievernkontoret om de har noen forslag til de. Anonymkode: 1cbcd...453
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Flytt inn i hver deres del av en tomannsbolig og ta to og to dager? Anonymkode: 45665...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 Hvorfor skal det gå bedre når ungene blir kasteballer da? Her bør dere skjerpe dere og virkelig klare å være de som bytter bolig, ikke ungene!!! Anonymkode: a4fb5...79b 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 24 minutter siden, A.L said: Vi har forsøkt å ha ungene boende hjemme og at vi flytter ut og inn, men det går ikke lenger Hva mener du med at det ikke går, er ungene misfornøyd med ordningen? Vil de bli mer fornøyd om de må flytte frem og tilbake? Anonymkode: d107e...879
Energidronning Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 26 minutter siden, A.L skrev: Vi skal gå fra hverandre og har to barn på 2 og 4 år. Vi har forsøkt å ha ungene boende hjemme og at vi flytter ut og inn, men det går ikke lenger. Vi må derfor nå gå for en løsning der barna flytter frem og tilbake. Min eks ønsker en ordning han er ikke din eks, ikke ennå! du sa dette selv "vi skal gå fra hverandre". har dere tenkt gjennom dette her? litt for tidlig til å skilles med såpass små barn...vent 2-3 år til, og forsøke å fikse forholdet? 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at det ikke går, er ungene misfornøyd med ordningen? Vil de bli mer fornøyd om de må flytte frem og tilbake? Anonymkode: d107e...879 Det er nok de voksne som er misfornøyde, derfor må ungene være flyttekartonger istedenfor... Anonymkode: a4fb5...79b 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #8 Skrevet 29. august 2020 Den ene har fast man-tir, den andre ons-tor, og annenhver helg. Da får man en grei rytme og forutsigbarhet. Anonymkode: e2632...a3e 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #9 Skrevet 29. august 2020 Få det at du og far bytter på til å fungere. Kva er det som er problemet? Løys det. Vi har sia påske hatt at vi bur kvar vår veke i heimen til barna. Vi har felles overnatting frå onsdag til torsdag, og sundag til mandag (yngste er 1 år). Den som flyttar ut vaskar seg ut på sundagen. Ingen av oss har støv på hjerna, så normal husvaksk er tilstrekkeleg for oss begge. Eg vonar vi får dette til å fungere lenge. Det skal vertfall ikkje stå på meg, mine ungar skal ikkje bu i ein koffert. Anonymkode: 3ec2d...e16
Anonym35 Skrevet 29. august 2020 #10 Skrevet 29. august 2020 Vi har et veldig dårlig samarbeid og kan omtrent ikke møtes og ha felles tid med barna. Jeg ønsker gjerne det, men han klarer det ikke. Vi må derfor finne en løsning som innebærer at vi ikke ser hverandre for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #11 Skrevet 29. august 2020 9 minutter siden, Anonym35 skrev: Vi har et veldig dårlig samarbeid og kan omtrent ikke møtes og ha felles tid med barna. Jeg ønsker gjerne det, men han klarer det ikke. Vi må derfor finne en løsning som innebærer at vi ikke ser hverandre for mye. Dere må jo ikke treffes selv om barna bor på ett sted. Den ene vasker/rydder seg ut feks mandag morgen, leverer ungene og drar på jobb. Den andre henter ungene og reiser til barnas bosted. Omvendt mandagen etter. Klart, man må samarbeide om økonomi, men hvis begge setter inn samme sum på konto hvor alt til barnas bosted trekkes fra, så trenger man vel ikke snakke om det heller særlig ofte... Anonymkode: 5bf4f...f02 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #12 Skrevet 29. august 2020 Det der høres ut som det komplette kaos. En av dere burde godtatt 70/30 (hhv far - da barn bør være med den de er mest knyttet, til frem til en viss alder). Barnas beste - ikke foreldrenes. Anonymkode: f92a6...cac 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #13 Skrevet 29. august 2020 14 minutter siden, Anonym35 skrev: Vi har et veldig dårlig samarbeid og kan omtrent ikke møtes og ha felles tid med barna. Jeg ønsker gjerne det, men han klarer det ikke. Vi må derfor finne en løsning som innebærer at vi ikke ser hverandre for mye. Skal love deg at 50/50 er en dårlig løsning om målet er å ikke se hverandre for mye! Jeg har levd med 50/50 i 11 år nå, og far og jeg har kontakt over telefon flere ganger i uka og møtes ansikt til ansikt minst en gang i uka. Denne løsningen er kun å anbefale for foreldre som er i stand til å samarbeide. Anonymkode: 08979...f1d 4
Apen Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 20 minutter siden, Anonym35 skrev: Vi har et veldig dårlig samarbeid og kan omtrent ikke møtes og ha felles tid med barna. Jeg ønsker gjerne det, men han klarer det ikke. Vi må derfor finne en løsning som innebærer at vi ikke ser hverandre for mye. Da får han ta konsekvensen og innse at han ikke får se barna like mye som deg. Og motsatt om det er du som "ikke klarer det". Det er rett og slett uforsvarlig å holde på slik med en toåring.(Personlige meninger, har ikke dokumentasjon å vise til.) 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 Hva med å heller ha hver sin unge 70/30 feks? Anonymkode: 043d2...0fc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å heller ha hver sin unge 70/30 feks? Anonymkode: 043d2...0fc Søsken skal da ikke skilles! Anonymkode: a4fb5...79b 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #17 Skrevet 30. august 2020 Kvifor fungerar ikkje felles bustad lenger? Kanskje kg har nokre råd for å løyse den floken? Anonymkode: 3ec2d...e16
A.L Skrevet 30. august 2020 Forfatter #18 Skrevet 30. august 2020 Felles bosted fungerer ikke lenger fordi dette har vært et forhold med passiv aggresjon mot meg som barna ser. For å komme meg helt ut av det må jeg flytte ut, fordi dette også fortsetter hjemme ved vekslinger, i forhold til husarbeid, samarbeid osv. Hvis ikke knekker han meg helt. Mannen nekter noe annet enn 50/50, men mitt krav er da at barna skal se begge foreldrene hyppig. Men det er vanskelig å få til. Finnes det noen andre som har gode løsninger på 50/50 med annenhver helg og hyppige skifter? Vi skal ha felles bosted til jeg finner meg noe annet, og da fungerer det ok med 2-2-3. Men det kan ikke være slik når jeg har flyttet ut. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #19 Skrevet 30. august 2020 Hvis helgen og hyppige skifter er viktigst for deg og 50/50 er viktigst for mannen, ville jeg forestlått at han tar man-fredag morgen (han leverer i bhg, du henter) og du tar fre-mandag morgen (du leverer, han henter). Du får en dag mindre enn han, men til gjengjeld får du to hele dager og hyppige skifter. Anonymkode: bbfab...bed 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #20 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis helgen og hyppige skifter er viktigst for deg og 50/50 er viktigst for mannen, ville jeg forestlått at han tar man-fredag morgen (han leverer i bhg, du henter) og du tar fre-mandag morgen (du leverer, han henter). Du får en dag mindre enn han, men til gjengjeld får du to hele dager og hyppige skifter. Anonymkode: bbfab...bed Også gå over til anhver uke (evt 2 uker hos far 2 uker hos mor) når barna blir gamle nok. Er enig i de over som sier at man ikke bør splitte søsken, så man må vente til å gå over til anhver uke til den yngste er gammel nok. Anonymkode: bbfab...bed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå