AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Eller humbug? Jeg har brukt kald dusj fordi jeg innbiller meg at jeg får kontakt med underbevisstheten. Lære å gå inn i ubehag. Merket at huden ble mer naturlig fuktig. Kjenner ei som sier hun ikke klarer kaldt vann og dusjer glovarmt, og sier hvor hardt det er mot huden. Noen som vet? Kan kald dusj redusere rynker og slapp hud? Anonymkode: 4172d...b3c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Kladt vann er bra for håret, varmt vann er bra for huden. Anonymkode: 88c40...8d1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Kaldt vann er bra for huden:) Anonymkode: 39345...88e
Roci Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Å dusje (ofte) i svært varmt vann kan ha en uttørkende virkning fordi det varme vannet kan redusere hudens naturlige lag av best\kyttende fettstoffer. Varmt vann åpner også porene i huden, mens kaldt vann lukke porene.(og derfor virker "oppstrammende"). Det er derfor man f.eks. bør ta en varm dusj før hårfjering (barbering, epilering, voksing), fordi de åpne porene letter hårfjerningen og minsker sjansen for inngrodde hår. I forhold til hår er det litt av det samme - mye varmt vann reduserer hårets naturlige beskyttelse, i tillegg til å åpne skjellaget i hårstråene slik at de floker seg lettere. Kaldt vann lukker skjellagene slik at overflaten på hårstråene blir glattere.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 28 minutter siden, Roci skrev: Å dusje (ofte) i svært varmt vann kan ha en uttørkende virkning fordi det varme vannet kan redusere hudens naturlige lag av best\kyttende fettstoffer. Varmt vann åpner også porene i huden, mens kaldt vann lukke porene.(og derfor virker "oppstrammende"). Det er derfor man f.eks. bør ta en varm dusj før hårfjering (barbering, epilering, voksing), fordi de åpne porene letter hårfjerningen og minsker sjansen for inngrodde hår. I forhold til hår er det litt av det samme - mye varmt vann reduserer hårets naturlige beskyttelse, i tillegg til å åpne skjellaget i hårstråene slik at de floker seg lettere. Kaldt vann lukker skjellagene slik at overflaten på hårstråene blir glattere. Jeg dusjer daglig i veldig varmt vann, og jeg har aldri hatt tørr hud på kroppen, men jeg har vanvittig fet hud i ansiktet og i hodebunn. Kan det være pga. varmen? Anonymkode: 51231...569
Roci Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dusjer daglig i veldig varmt vann, og jeg har aldri hatt tørr hud på kroppen, men jeg har vanvittig fet hud i ansiktet og i hodebunn. Kan det være pga. varmen? Anonymkode: 51231...569 Det er en viss mulighet for at huden kompenserer for den uttørkende effekten ved å produsere ekstra talg, ja. Du får forsøke å dusje noen uker med lavere temperatur og se om det utgjør noen forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå