AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg jobber i et tungt fysisk yke som innebærer mye fysisk krevende oppgaver (håndverksyrke) Jeg har vært sykemeldt i seks måneder grunnet en ryggskade som gjør at jeg ikke kan gå. Jeg har fått tilbud om en annen jobb hvor mine fysiske mangler ikke er et hinder. Jeg kan ikke gå tilbake til min gamle jobb. Jeg er ivrig på å starte opp og lurer på hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg har 3 mnd oppsigelse og ny arbeidsgiver vil helst at jeg skal starte med en gang. Jeg er sykemeldt fra gamlejobben ut oppsigelsestiden. Jeg vil gjerne ut igjen i jobb fort. Er det vanlig å få kortet ned oppsigelsestiden i slike saker? Jeg får sykepenger per nå, men jeg vil jo mye heller starte i ny jobb. Finnes det noen gode praktiske løsninger her, eller er jeg avhengig av at nåværende sjef sier ja til å kutte oppsigelsestid? Han er ikke kjent for å si ja til noe som helst nesten av prinsipp. Er det noe jeg kan gjøre? Det blir for dumt å gå på sykepenger i 3 mnd til når jeg har en jobb jeg kan starte i umiddelbart... Anonymkode: 47eab...9a2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Siden du er sykemeldt fra nåværende jobb og allikevel ikke kan jobbe der, kan jeg ikke tro at nåværende arbeidsgiver vil sette seg på bakbena. Mest sannsynlig gleder de seg til å bli kvitt deg (ikke vondt ment, men sykemeldte man vet ikke kommer tilbake er mye ekstraarbeid). Så ta en prat med lederen din, så løser det seg nok Anonymkode: 9bc58...b2a 3
Akay Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Du kan gå til fastlegen å be om at han kan skrive en legeærklæring på at du ikke kan være i den jobben du har nå pga helsemessige årsaker. Da kan du slippe oppsigelsestiden
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Du kan være sykemeldt ut oppsigelsestiden og jobbe hos ny arbeidsgiver. Bare ikke fremsette krav om sykepenger.. Anonymkode: ef151...d48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå