Gå til innhold

Barnløse kvinner som reiser til Danmark, Incelmenn som reiser til Thailand. To sider av samme sak?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Jolene skrev:

Det er sykt. Personlig synes jeg ikke noe om at det er lovlig heller. Er ikke for å tukle med naturen på den måten, men folk får gjøre som de vil.

Og hvis du får kreft, så lar du være å gå til lege for behandling?  Det er faktisk å tukle med naturen å motta cellegift, beinmargstransplantasjon, stråling etc etc også.

Anonymkode: 55767...070

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Jolene skrev:

Det er forskjell på noe man gjør med egen kropp, kontra å designe frem et nytt individ. Derimot er jeg ikke uenig i deg at det er unaturlig, men samtidig påvirkes kun personen det utføres på, ikke et annet individ. Å skape et barn i et laboratorie, blir for meg helt feil. Dersom man er avnehgig av det, vell, da burde man heller ikke få barn. Da har man ikke god nok helse eller gener til å få et barn naturlig.

Hva for no piss er det? Noen kvinner trenger bare litt hjelp til å få barn skal de stakkarene bare gi opp? Hva med medisiner når en er syk? Skal alle tenke naturens gang så dævver. Heldigvis bestemmer ikke sånne som deg det

Anonymkode: 719e9...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Uatskillelig skrev:

Overhodet ikke det samme.

Mannen drar til Thailand for å kjøpe sex. 

Så alle menn som drar til Thailand gjør det bare for å kjøpe sex?

Anonymkode: 9002b...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Jolene said:

Det er forskjell på noe man gjør med egen kropp, kontra å designe frem et nytt individ. Derimot er jeg ikke uenig i deg at det er unaturlig, men samtidig påvirkes kun personen det utføres på, ikke et annet individ. Å skape et barn i et laboratorie, blir for meg helt feil. Dersom man er avnehgig av det, vell, da burde man heller ikke få barn. Da har man ikke god nok helse eller gener til å få et barn naturlig.

:klo:

Anonymkode: ba739...3c5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis du får kreft, så lar du være å gå til lege for behandling?  Det er faktisk å tukle med naturen å motta cellegift, beinmargstransplantasjon, stråling etc etc også.

Anonymkode: 55767...070

Denne argumentasjonen begynner å bli gammel. Det er forskjell på å "tukle" med mennesker som allerede er født, kontra å skape nye mennesker, som fødes inn i samfunnet med et dårligere utgangspunkt bevisst! 

Anonymkode: 98844...723

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne argumentasjonen begynner å bli gammel. Det er forskjell på å "tukle" med mennesker som allerede er født, kontra å skape nye mennesker, som fødes inn i samfunnet med et dårligere utgangspunkt bevisst! 

Jeg tenker at disse barna, laget i Danmark, kanskje får et bedre liv med sine alenemødre enn mange får med sine biologiske fedre i livet sitt... Man er ikke garantert en tilstedeværende far selv om man er laget på "normalt" vis. Hva med alle de som blir gravide etter ONS? Der en eller annen mann må betale bidrag i 18 år, er det bedre? Og hva med ektepar der mannen er steril, og det brukes donorsæd, er det også galt? Det har jo vært lovlig i Norge i mange år. 

Anonymkode: a02ea...3c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I den virkelige verden fødes det millioner av barn hver eneste dag som følge av andre ting enn begjær/kjærlighet. 

Anonymkode: fd82b...0f7

Du får den ikke opp uten at det er et visst begjær der. Kan være snakk om voldtekt men da var det iallfall begjær fra en av foreldrene.

Poenget var imidlertid at det alltid er en penis inne i bildet.

Anonymkode: 8eac4...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Uatskillelig skrev:

Man gjør vel i høyeste grad det når man kan velge å abortere babyer med kromosomavvik eller utføre tvillingabort.

Tvillingabort er forkastelig. Første er helt greit. 
Dersom man oppdager kronisk syke barn bør svangerskapet kunne avsluttes. 

Jeg hadde aldri godtatt å få en tilbakestående unge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AndreasBR skrev:

Hva om det viser seg når ungen er et par år at den er "tilbakestående"? Alt blir ikke oppdaget på ultralyd... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg tror noen her blander sæddonasjon og assistert befruktning. Sæddonasjon er ikke å "lage et barn i et laboratorium" (parafrasert en av brukerne her), men at en kvinne får sprøyta donert sæd inn i vagina. Blir hun gravid, er det på helt "vanlig" måte ellers (altså at sæden finner veien til et egg på egen hånd), ingen egg som dyrkes og velges ut eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AndreasBR skrev:

Hvorfor er tvillingabort forkastelig, mens abort når man har en baby i magen greit?

Gir ingen mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at disse barna, laget i Danmark, kanskje får et bedre liv med sine alenemødre enn mange får med sine biologiske fedre i livet sitt... Man er ikke garantert en tilstedeværende far selv om man er laget på "normalt" vis. Hva med alle de som blir gravide etter ONS? Der en eller annen mann må betale bidrag i 18 år, er det bedre? Og hva med ektepar der mannen er steril, og det brukes donorsæd, er det også galt? Det har jo vært lovlig i Norge i mange år. 

Merkelig argument det også, at alle barn som blir laget i Danmark liksom er garantert et topp liv og at mødrene er sååå ressurssterke.. En oppkonstruert sannhet. Kravene til å få donorsæd er ikke så høye. Det er helt vanlige damer (muligens veldig sære damer siden er ikke evner å få seg en partner?). 

Nei, man er ikke garantert en tilstedeværende far ellers heller, men det handler om sannsynlighet og utgangspunkt! Angående ONS, vil jeg faktisk påstå at det er bedre. Da vet barnet hvem som er faren sin i alle fall. 

Hverken donorsæd eller donoregg skulle vært lov, begge deler er forkastelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jolene skrev:

Å skape et barn i et laboratorie, blir for meg helt feil. Dersom man er avnehgig av det, vell, da burde man heller ikke få barn. Da har man ikke god nok helse eller gener til å få et barn naturlig.

Sæddonasjon er ikke å skape et barn i et laboratorium. Anbefaler deg å lese deg litt opp på temaet, kanskje du forandrer mening. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fødes ikke med dårligere utgangspunkt. Heller bedre. Alle som gjennomgår assistert befruktning må evalueres som foreldre før de får prøve å bli foreldre. 

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får den ikke opp uten at det er et visst begjær der. Kan være snakk om voldtekt men da var det iallfall begjær fra en av foreldrene.

Poenget var imidlertid at det alltid er en penis inne i bildet.

Anonymkode: 8eac4...4d0

Denne argumentasjonen er helt fjern. Du sier at det er bedre å bli født etter en voldtekt enn etter sæddonasjon. På grunn av at pikken er direkte involvert. Det er ikke graden av pikk som gir et godt utgangspunkt for er barn. 

24 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Jeg tror noen her blander sæddonasjon og assistert befruktning. Sæddonasjon er ikke å "lage et barn i et laboratorium" (parafrasert en av brukerne her), men at en kvinne får sprøyta donert sæd inn i vagina. Blir hun gravid, er det på helt "vanlig" måte ellers (altså at sæden finner veien til et egg på egen hånd), ingen egg som dyrkes og velges ut eller noe.

Ja, det tror jeg også. Jeg synes det er rart at folk har så sterke meninger om ting de ikke har kunnskap om, men kanskje det er nettopp derfor. 

Anonymkode: fd82b...0f7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det viser seg når ungen er et par år at den er "tilbakestående"? Alt blir ikke oppdaget på ultralyd... 

Ikke et problem, skal ikke ha unger. :)

28 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hvorfor er tvillingabort forkastelig, mens abort når man har en baby i magen greit?

Gir ingen mening.

Fordi tvillinger vil være oppegående.. 
Barn som er så "syke" vil kreve at enten far eller mor slutter å jobbe fordi de trenger 100% oppmerksomhet er ikke greit å utsette foreldre for. Hvis det vil være mer jobb enn et oppegående normalt barn vil være så bør abort være tillatt. Hvis ikke bør det være forbudt. Det har ingenting med kvinnens kropp å gjøre. Det er to liv inni der, ikke ett. Hun deler kroppen sin med et annet liv. Hun har ikke rett til å fjerne det strengt tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Ikke et problem, skal ikke ha unger. :)

Så du vil altså ikke bidra til å øke den etniske norske befolkning, som du påpeker er for lav og at man minst bør få tre barn? 

Anonymkode: a7bda...03e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil altså ikke bidra til å øke den etniske norske befolkning, som du påpeker er for lav og at man minst bør få tre barn? 

Jepp, 3 barn fordi noen av oss ikke vil ha unger. Jeg har 3 søsken 😜 
Dessuten er sjansen for stor i 2020 å få soyboy sjw snowflakes som unger.. Og hadde man oppdratt en gutt til å være gutt hadde man vel blitt anklagd for barnemishandling i 2020

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, AndreasBR skrev:

Jepp, 3 barn fordi noen av oss ikke vil ha unger. Jeg har 3 søsken 😜 
Dessuten er sjansen for stor i 2020 å få soyboy sjw snowflakes som unger.. Og hadde man oppdratt en gutt til å være gutt hadde man vel blitt anklagd for barnemishandling i 2020

Hvorfor vil ikke du bidra? Hvorfor skal andre måtte sette avkom til verden, mens du selv skal slippe? Er du ikke enig med ditt eget argument? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil ikke du bidra? Hvorfor skal andre måtte sette avkom til verden, mens du selv skal slippe? Er du ikke enig med ditt eget argument? 

Bidra? Jeg bidrar gjerne, men jeg skal ikke ha unger. Jeg har allerede skrevet hvorfor. 
At du ikke godtar de grunnene er ditt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, æøå* skrev:

Ja, når jeg hører om 21-årige (!) jenter som drar til Danmark for å bli gravide, tenker jeg mitt. Hva med å ta det LITT med ro, og håpe på at man finner kjærligheten først?

Burde vært en aldersgrense på 30, slik at dette er en løsning som siste utvei og ikke noe man kjører på med tidlig i 20 åra.

Er dette vanlig mener du? Jeg har aldri hørt om en så ung kvinne som gjør det. De finnes sikkert, men nekter å tro det kan gjelde mange

Anonymkode: a1b97...a64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...