AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #41 Del Skrevet 29. august 2020 1 time siden, Hr. Aktiv skrev: Damer som drar til Danmark har det så greit i livet sitt at ser ikke det store behovet for en mann. Derfor gjør de det slik. De har økonomisk frihet og et godt liv alene. Vet av flere som har gjort det. Ser ikke noe galt i det egentlig annet enn at det ikke er noen farsfigur der. Nå er jo samffunnet vårt laget slik at far ikke er viktig så da er det sikkert greit. Menn som drar til Thailand har et behov for en partner ikke noen kvinner her hjemme kan møte dem på. Ser egentlig ikke noe feil i det heller så lenge det er kjærlighet som driver dem. At noen drar til Danmark for å bli gravid betyr ikke at de har valgt bort menn. De har bare valgt å få barn på egenhånd. Ungen kan fortsatt få en far. Anonymkode: 65e24...e2d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #42 Del Skrevet 29. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kjøper ikke et menneske når man får en sæddonasjon! En sædcelle er ikke et menneske. Sånt sier vel ikke de mest ekstreme religiøse menneskene jeg kjenner, en gang. Skremmende! Anonymkode: fd82b...0f7 Sant. Bare legg merke til i abort-trådene her på forumet, der kvinner som velger abort blir utskjelt og kalt mordere av enkelte brukere, ofte noen av mennene her inne. Hvis noen prøver seg med å argumentere for at da burde menn slutte å onanere, siden de da potensielt sett dreper begynnelsen på et liv, blir de latterliggjort og får klar beskjed om at sædceller ikke kan sammenlignes med fostre/babyer. Men her i tråden passer det altså plutselig å sammenligne det å kjøpe sæd med å kjøpe et menneske. Jadda. 2 timer siden, æøå* skrev: Hvor mye dømmer ikke folk menn som drar til Thailand her, da? Det er ingenting ved innlegget du siterte som tilsier at vedkommende er i mot fordømmelse av kvinner som reiser til Danmark, men synes fordømmelse av menn som reiser til Thailand er greit. Det siktes til begge deler, sånn som jeg leser det. Anonymkode: edd90...673 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Støvsugerør Skrevet 29. august 2020 #43 Del Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: På en måte. Menn drar til Thailand fordi norske kvinner ikke vil ha dem, mens kvinner drar til Danmark fordi de ikke vil ha norske menn. Anonymkode: 5735a...2f5 Men at mennene ikke vil ha norske kvinner er jo ikke noe mannfolkene kan noe for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #44 Del Skrevet 29. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennene er ute etter en fulltidsprostituert som de kan styre og bestemme over. Det er ikke helt det samme som å få et barn alene. De kvinnene jeg kjenner som har fått barn på den måten er meget bra og ressurssterke damer med solide utdannelser. Det samme kan nok ikke sies om menn som valfarter til Thailand etter kone. Anonymkode: 17f4f...7b6 Eller: Mennene er tapere som ikke har annet valg om de ønsker familie og nærhet. Kvinnene er ressurssterke kynikere som alltid har satt seg selv først og gjør det også når de skal ha barn. De velger en anonym onanist fremfor å spille på lag med noen. Anonymkode: 8eac4...4d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 29. august 2020 #45 Del Skrevet 29. august 2020 3 timer siden, Uatskillelig skrev: Du er imot assistert befruktning, men ikke abort? For abort er ikke å tukle med naturen, mener du? Ja. Ved en abort tar man ikke å designer et menneske, mens ved assistert befruktning gjør man det. Dessuten fortjener alle barn å ha en far, ikke bare en mor. Å bevisst skape alenemødre ser jeg ingen positive aspekter ved. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi mennesker har vel tukla med naturen siden tidenes morgen, så hva er annerledes med dette? Men ja, folk får og gjør som de vil. Anonymkode: 2fef8...f3b Det betyr ikke at man må støtte en forkastelig industri av den grunn. Noe jeg ikke gjør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #46 Del Skrevet 29. august 2020 10 minutter siden, Støvsugerør said: Men at mennene ikke vil ha norske kvinner er jo ikke noe mannfolkene kan noe for. Hvafornoe? Anonymkode: ba739...3c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #47 Del Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: På en måte. Menn drar til Thailand fordi norske kvinner ikke vil ha dem, mens kvinner drar til Danmark fordi de ikke vil ha norske menn. Anonymkode: 5735a...2f5 Eller fordi norske menn ikke vil ha dem. Anonymkode: 516a5...6c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 29. august 2020 #48 Del Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: På en måte. Menn drar til Thailand fordi norske kvinner ikke vil ha dem, mens kvinner drar til Danmark fordi de ikke vil ha norske menn. Anonymkode: 5735a...2f5 Det er jo noe seriøst galt med samfunnet når dette er realiteten. Den moderne likestillingen mellom kjønnene som feministene kriger om, bidrar til at man ikke liker det motsatte kjønn lenger. Vi er ikke skapt like og deg er ikke meningen vi skal være like heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #49 Del Skrevet 29. august 2020 21 minutter siden, Jolene skrev: Ja. Ved en abort tar man ikke å designer et menneske, mens ved assistert befruktning gjør man det. Dessuten fortjener alle barn å ha en far, ikke bare en mor. Å bevisst skape alenemødre ser jeg ingen positive aspekter ved. Det betyr ikke at man må støtte en forkastelig industri av den grunn. Noe jeg ikke gjør. Designer en baby? Man designer en baby like lite som ved vanlig befruktning. Kanskje du skal lese deg litt opp hva assistert befruktning faktisk er. Veldig mange par går igjennom dette og da får barnet en far og mor. Er det like ille da? Anonymkode: edd50...fc0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #50 Del Skrevet 29. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Designer en baby? Man designer en baby like lite som ved vanlig befruktning. Kanskje du skal lese deg litt opp hva assistert befruktning faktisk er. Veldig mange par går igjennom dette og da får barnet en far og mor. Er det like ille da? Anonymkode: edd50...fc0 Nei, det blir noe annet når mor og far har valgt hverandre. Anonymkode: 8eac4...4d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #51 Del Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, Traktor skrev: For meg er det å sette barn til verden blant noe av det mest egoistiske man kan gjøre. Jeg har hørt folk si dette, men hvorfor er det det? Forklar gjerne. De som har barn får veldig lite tid til seg selv. Og hvis de mener at barn blir genetiske kopier av en selv så er jo ikke det akkurat noen garanti. Anonymkode: df3bb...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #52 Del Skrevet 29. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt folk si dette, men hvorfor er det det? Forklar gjerne. De som har barn får veldig lite tid til seg selv. Og hvis de mener at barn blir genetiske kopier av en selv så er jo ikke det akkurat noen garanti. Anonymkode: df3bb...374 Egoisme i og med at avkom er til for å spre sine gener. Anonymkode: a7bda...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #53 Del Skrevet 29. august 2020 4 hours ago, Traktor said: For meg er det å sette barn til verden blant noe av det mest egoistiske man kan gjøre. Har du sagt til foreldrene dine at du synes de er egoistiske? Anonymkode: ba739...3c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #54 Del Skrevet 29. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egoisme i og med at avkom er til for å spre sine gener. Anonymkode: a7bda...03e Som så og si alt som lever i naturen. Det er jo derfor vi er til og lever. Det er som å klandre verden for sin eksistens. Anonymkode: df3bb...374 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 29. august 2020 #55 Del Skrevet 29. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Designer en baby? Man designer en baby like lite som ved vanlig befruktning. Kanskje du skal lese deg litt opp hva assistert befruktning faktisk er. Veldig mange par går igjennom dette og da får barnet en far og mor. Er det like ille da? Anonymkode: edd50...fc0 Man designer en baby når man henter du sperm og egg. Det er ingenting naturlig over det. Vet godt hva assistert befruktning er, men når man kan velge ut egg og sperm, designer man en baby. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 29. august 2020 #56 Del Skrevet 29. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sagt til foreldrene dine at du synes de er egoistiske? Anonymkode: ba739...3c5 De har jeg aldri møtt. Så det blir vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energidronning Skrevet 29. august 2020 #57 Del Skrevet 29. august 2020 lurer på hvordan løste disse problemene vikingene? viking menn kanskje også ønsket å seile til Asia/Thailand? men det som har stoppet dem at de hadde ikke bra nok båtbyggningsteknologi og navigasjonsferdighetene? så på grunn av manglende teknologi, ble det bare kortere turer til Russland, England, Frankrike? de aller fleste viking damer hadde lite fertilitetsproblemer...de spiste jo sunn mat, bio, levde i harmoni med naturen.... de få som var uheldige med fertilitetsproblemer, bare ba til gudinne Freyja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 29. august 2020 #58 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt folk si dette, men hvorfor er det det? Forklar gjerne. De som har barn får veldig lite tid til seg selv. Og hvis de mener at barn blir genetiske kopier av en selv så er jo ikke det akkurat noen garanti. Anonymkode: df3bb...374 Som utgangspunkt mener jeg at ingen ville hatt det noe verre av å ikke bli født, heller tvert i mot. Desto dårligere kår du bringer noen til verden til, desto mer egoistisk. Sånn sett er ikke det å få barn i Norge så aller verst. Det er på ingen måte mangel på mennesker her i verden, heller tvert i mot. Det meste av miljø og klimaproblemer øker lineært med antall mennesker på jorda. Samt konflikter. Befolkningsvekst er med andre ord et av de største problemene. Selv om det dessverre er lite politisk korrekte å påpeke dette. Sånn sett er det svært egoistisk å bringe enda flere til verden. Om det er barn du har lyst på et det dessverre mer enn nok foreldreløse barn i verden. Hvorfor ikke adoptere eller bli fosterforelder til et av disse barna? Jo, for "du" er egoist og vil heller føre dine egne gener videre, og forsterke jordas problemer. Ekstremt egoistisk overfor alle disse foreldreløs barna. Og tross alt dette skal folk få kunstig hjelp til å få barn? Når alt dette er sagt sier jeg ikke nødvendigvis at det er noe galt å være egoistisk. Det er helt naturlig og ligger i genene våre. Vi er alle egoister i større og mindre grad, meg selv inkludert. Men ikke prøv å påstå at du ikke er egoistisk når du velger å få barn. Om du velger å sette barn til verden av ikke egoistiske grunner er det faktisk enda verre, for da ønsker du jo faktisk ikke dette barnet. Jeg har ikke noe ønske om å dø før jeg blir gammel, men jeg hadde absolutt ikke hatt noe i mot å ikke bli ha født i det hele tatt. At de som får barn har veldig lite tid til seg selv er i denne sammenheng uvesentlig. Men det sier egentlig ganske mye over hvor snevert og enkelt mange tenker. Endret 29. august 2020 av Traktor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #59 Del Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, æøå* skrev: Hvor mye dømmer ikke folk menn som drar til Thailand her, da? Jeg svarte en konkret person som dømte en gruppe mennesker. Mener du at det er riktig at hun dømmer disse menneskene fordi andre mennesker dømmes av andre? Det er i så fall en jævlig merkelig måte å argumentere på. 1 time siden, Jolene skrev: Ja. Ved en abort tar man ikke å designer et menneske, mens ved assistert befruktning gjør man det. Dessuten fortjener alle barn å ha en far, ikke bare en mor. Å bevisst skape alenemødre ser jeg ingen positive aspekter ved. Det betyr ikke at man må støtte en forkastelig industri av den grunn. Noe jeg ikke gjør. Man har jo alltid både en far og en mor selv om man ikke alltid vokser opp med en far og en mor. Kvinner som gjennomgår sæddonasjon alene er oftest svært ressurssterke kvinner. Men for all del, støtt hva du vil, bare slutt å spre masse feilinformasjon. 36 minutter siden, Jolene skrev: Man designer en baby når man henter du sperm og egg. Det er ingenting naturlig over det. Vet godt hva assistert befruktning er, men når man kan velge ut egg og sperm, designer man en baby. Man velger ikke ut verken eggcelle eller sædcelle. Ved sæddonasjon modnes et egg helt som normalt og sæden sprutes inn - akkurat som normalt, men den kommer ikke fra en penis. Anonymkode: fd82b...0f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #60 Del Skrevet 29. august 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som så og si alt som lever i naturen. Det er jo derfor vi er til og lever. Det er som å klandre verden for sin eksistens. Anonymkode: df3bb...374 Joda, men det blir ikke mindre egoistisk av den grunn. Anonymkode: a7bda...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå