AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Datteren min dater en mann på 36 år. Hun har vært med han én gang, men jeg fant dette ut, og satte raskt en stopper for det. Nå sier hun at hun ønsker å besøke han, og jeg vet at de har kontakt over telefon og meldinger. I følge henne er ikke alderen noe hun tenker på når de er sammen eller kommuniserer, og hun sier at ingen andre har fått henne til å føle det på samme måte og at de har en spesiell connection. Men jeg kan virkelig ikke fatte hva en 18 åring og 36 åring har til felles. Hun mener at jeg ikke har rett til å nekte henne noe siden hun er myndig, men jeg sier at så lenge hun bor under mitt tak og går på skolen, er det jeg som bestemmer. De siste ukene har det vært masse krangling hjemme på grunn av dette, og jeg kjenner det tærer veldig på meg og min egen helse. Hva ville dere gjort i en slik situasjon, og hvordan kan jeg få henne til å innse at det hun holder på med, ikke er greit? Anonymkode: fe2e9...18f
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Og ikke minst få henne til å innse at det må være noe alvorlig feil med denne mannen som er villig til inngå et forhold med henne. Anonymkode: fe2e9...18f 12
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 (endret) Hun har helt rett du har ingen rett til å nekte henne og se han, hun er 18 år dermed myndig og du har ingenting du skulle ha sagt. Du kan selvsagt si din mening, men din rett til å bestemme ting om hva hun gjør er borte. Nå personlig kan jeg ikke se hva en 36 åring ser i en 18 åring, en 18 åring er alt for ung for en 36 åring, Normale 36 åringer blir ikke sammen med 18 åringer. Jeg er selv 36 og kunne aldri blitt sammen med en 18 åring. Endret 29. august 2020 av Aragorn ll Elessar 16
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og ikke minst få henne til å innse at det må være noe alvorlig feil med denne mannen som er villig til inngå et forhold med henne. Anonymkode: fe2e9...18f Jeg ville ha fokusert på dette. Anonymkode: def3a...c8f 13
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 Inviter han på middag. Og gjør det skikkelig kleint for HAN Anonymkode: 83bf9...498 22
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 Du kan ikke nekte henne å være sammen med denne mannen, hun er myndig. Er nok ikke så mye du kan gjøre her. Du kan nekte henne å ta ham med hjem til ditt hus, men det er vel neppe aktuelt uansett. Tror du bare vil skyve henne fra deg ved å prøve og nekte henne.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha fokusert på dette. Anonymkode: def3a...c8f Enig. Jeg kan godt skjønne at en 18-åring liker en på 36, det er spennende og som et kompliment når en eldre mann liker deg, for man er jo i følge seg selv helt voksen når man er 18 og at en eldre mann liker deg er en bekreftelse på det. Når det er sagt er jeg usikker på hvor mye det vil hjelpe, kanskje vil det føre til at hun bare blir enda mer bestemt på at det skal være dem? Så jeg ville holdt meg litt på avstand og satset på at det gikk over før eller siden. Hvis du blir for streng risikerer du bare at hun flytter inn hos han ... Anonymkode: 96049...981 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. august 2020 #8 Skrevet 29. august 2020 Han er nok ute etter kun sex. Selv om hun er myndig kan du si noe til henne og fortelle den bekymring og håpe hun vil innse at dette forholdet ikke er noe å satse på, og at han utnytter henne for sex. Men du kan ikke bestemme over henne. Du må bare få henne til å innse at dette er helt feil, men på en måtte slik at det ikke virker som du bestemmer over henne. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #9 Skrevet 29. august 2020 Du gjør det jo bare verre for deg. Det er du som lager krangler og dårlig stemning. Hun bestemmer selv. Datteren din må få egne erfaringer og må gå på den smellen selv. Anonymkode: 3e189...6d8 8
Frk Midnattsol Skrevet 29. august 2020 #10 Skrevet 29. august 2020 Vel, du har tydeligvis oppdratt en datter som står opp for det hun ønsker, og det er nok ikke så mye å gjøre med... Tror det er noe i det at hvis man gir noen motstand, kan det fort resultere i at de bruke kreftene sine på å kjempe imot deg, og får styrken fra den andre siden... Just saying…. Tenker at du muligens må akseptere at du har oppdratt en sterk ung dame, og heller bare vente til det går over av seg selv... 3
Kågebruker Skrevet 29. august 2020 #11 Skrevet 29. august 2020 Vanskelig situasjon. Tror ikke en 18-åring vil høre på mamma her. Det er selvfølgelig kvalmt at en mann på 36 holder på med en 18-åring. Kanskje du kan snakke med veninnine hennes? 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #12 Skrevet 29. august 2020 Har utallige ganger fortalt henne at sånne som han kun er ute etter én ting, men da får jeg bare til svar at det er den minste delen av det. Hun påstår også at alder ikke har noe å si så lenge begge to er glade og hun er lykkelig. Vil si hun er moden for alderen, men tydeligvis ikke moden nok til å skjønne at en på 36 ikke kan være sammen med ei på 18. Føler meg rådvill her. Hun har også foreslått at jeg kan få møte han, eller at hun kan ta han med hit. Men det er ikke aktuelt. Anonymkode: fe2e9...18f
Hr. Aktiv Skrevet 29. august 2020 #13 Skrevet 29. august 2020 Her tror jeg bare at hun må lære den harde veien. Passe på å mase om prevensjon. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 Jeg kunne vært din datter, for 15 år siden. Bortsett fra at min mor respekterte dette som mitt valg. I dag har jeg flere barn med denne mannen, og vi har et bunnsolid forhold og en fantastisk familie ❤️ Jeg har høyere utdanning og har klart meg etter det jeg vil si meget bra. Anonymkode: 75fad...af0 6
Sievi Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 (endret) Som flere sier her, la henne lære på den harde måten. Hun er 18 år og dette vil bare være et forhold på hennes vei til å bli voksen. Dette kommer jo ikke til å vare. Husker mamma ikke likte noen av de jeg var sammen med når jeg var på den alderen der og det sa hun tydelig fra om til meg. Husker hvor fælt det var at hun ikke støttet meg der og da og det gjorde nok at jeg trakk meg unna henne, for å være med kjærestene og det har nok satt spor i det forholdet jeg og mamma har den dag i dag. Vi har ikke noe nært forhold i dag. Det kommer sikkert av andre ting også men jeg husker godt at jeg trakk meg unna henne når hun var så negativ til MINE valg på den alderen det. Nå er jeg 30 år. Endret 29. august 2020 av Sievi 5
Gjest Warrior Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 (endret) Datteren din er myndig så du har IKKE LOV å nekte henne å være sammen med hvem hun vil bare for du ikke liker det. Hun er myndig som 18 åring. Sånn er det bare. For deg er det kanskje ikke greit at hun er sammen med denne mannen, men det viktigste er om det er greit for henne. Hennes liv og hun velger selv hvem hun skal være sammen med og ikke. Du har lov å si din mening, og gi råd, men nekte henne kan du ikke. Endret 29. august 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #17 Skrevet 29. august 2020 I blant kan man begynne å lure på om det er pengene hun er ute etter. Lest om flere tilfeller hvor søkkrike menn finner seg damer som er 20 år yngre. Regner ikke med at man må være rakettforsker for å skjønne hva som er hensikten med disse forholdene. Anonymkode: fe2e9...18f
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #18 Skrevet 29. august 2020 Han kunne vært faren hennes 🙈 skjønner godt at du reagerer. Anonymkode: 40d17...b18
asterix Skrevet 29. august 2020 #19 Skrevet 29. august 2020 Hva jeg ville gjort? Stolt på at jeg hadde oppdratt henne til å ta vare på seg selv og til selv å kunne gjøre seg erfaringer i livet uten å bli diktert av meg. 3
Gibralfaro Skrevet 29. august 2020 #20 Skrevet 29. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker said: hvordan kan jeg få henne til å innse at det hun holder på med, ikke er greit? Anonymkode: fe2e9...18f Å fortelle henne hva du mener er greit og ikke greit er trolig ikke løsningen. Hun er myndig, og hun er voksen, så nå er det hennes tur til å ta egne valg. Det er hennes verdier som bestemmer for henne om dette er greit eller ikke, ikke dine verdier. Det beste du kan gjøre er å være der for henne, og om det skulle gå skeis, så er du der for henne med støttende ord og handlinger. Ikke dømmende og kritiserende ord. Skjønner godt at du ikke liker det, men på et eller annet tidspunkt så må du la henne leve sitt eget liv, ta egne valg, og gjøre egne erfaringer. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå