AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Del Skrevet 29. august 2020 Noen som vet årsakene til hvorfor egget ikke fester seg? Det ser ut som det er der problemet ligger hos meg. Jeg får alltid satt inn perfekte egg , men det vil ikke feste seg Anonymkode: 37fad...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Del Skrevet 29. august 2020 Når du sier "får satt inn", mener du at du får IVF-behandling? Jeg har erfaring med kjemiske graviditeter der egget ikke har festet seg ordentlig, men jeg har ikke erfaring med IVF. Får du progesteronstøtte? Anonymkode: 6fa30...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Del Skrevet 29. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du sier "får satt inn", mener du at du får IVF-behandling? Jeg har erfaring med kjemiske graviditeter der egget ikke har festet seg ordentlig, men jeg har ikke erfaring med IVF. Får du progesteronstøtte? Anonymkode: 6fa30...1df Ja jeg mener ivf. Får progesteronstøtte ja. Anonymkode: 37fad...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Del Skrevet 29. august 2020 Jeg hadde det slik, og ble gravid etter scratching (laget et sår i livmorslimhinnen en viss tid før innsett). Men det sagt, så er det uklart hvorvidt det faktisk kan virke, jeg leste forskning på det, og den var sprikende. Hvorfor det evt. virker, vet man heller ikke sikkert. Klinikkens forklaring var at det var sannsynlig at det var noe galt med embryoene selv om de så flotte ut ved innsett, slik at utviklingen stoppet før det festet seg. Jeg har erfart at det kan være utrolig frustrerende når man ikke vet hva som er galt. Vi fikk plutselig et barn uten IVF etter gjennomført svangerskap. Så min teori var at det skjedde et eller annet med miljøet i livmoren ila første svangerskap (kanskje noe av det samme som ved scratchingen). Men det er jo egentlig helt umulig å vite. Masse lykke til, håper det snart klaffer for dere Anonymkode: 610aa...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Del Skrevet 29. august 2020 Vi hadde samme problem. Men diagnosen ble etterhvert genfeil, etter å ha dyrket til blastocyst dag 6 i utlandet, da så man at utviklingen var langt fra så god som det så ut til på dag 2. Det er en overraskende vanlig diagnose bak "uforklart barnløshet". Det er en feil i genene som gjør at egget ikke vil utvikle seg de første dagene. Anonymkode: 1a4b7...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Del Skrevet 29. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når du sier "får satt inn", mener du at du får IVF-behandling? Jeg har erfaring med kjemiske graviditeter der egget ikke har festet seg ordentlig, men jeg har ikke erfaring med IVF. Får du progesteronstøtte? Anonymkode: 6fa30...1df Ikke har festet seg ordentlig? Enten fester det seg eller så gjør det ikke det. Får du positiv gravidtestest har egget festet seg, men det kan selvfølgelig dette fra raskt. Anonymkode: 90e56...cf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Del Skrevet 29. august 2020 Genfeil her og, både hos mannen og meg. Embryoene har sett perfekt ut ved insett, også de fryste. Vi pgd-testet de ( i Russland) og alle hadde gen og kromosomfeil. Anonymkode: 09f21...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #8 Del Skrevet 29. august 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Ikke har festet seg ordentlig? Enten fester det seg eller så gjør det ikke det. Får du positiv gravidtestest har egget festet seg, men det kan selvfølgelig dette fra raskt. Anonymkode: 90e56...cf0 Formulerte meg bare litt knotete:) Egget har klamret seg fast i 2-4 dager før det har blødd ut. Anonymkode: 6fa30...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Del Skrevet 30. august 2020 Har noen av dere son hadde genfeil fått blitt gravide på et punkt og fått et friskt barn? vi fikk et barn med ivf og viste seg at hun hadde en genfeil. Sliter nå med å bli gravid på ny.. kanskje det bare var flaks at første barnet satt seg? Anonymkode: 62edf...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Del Skrevet 30. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen av dere son hadde genfeil fått blitt gravide på et punkt og fått et friskt barn? vi fikk et barn med ivf og viste seg at hun hadde en genfeil. Sliter nå med å bli gravid på ny.. kanskje det bare var flaks at første barnet satt seg? Anonymkode: 62edf...638 Nei. Har på 7 prøverørsforsøk og 10 år uten prevensjon, aldri fått en positiv test. Men observasjon av blastocyster viser at feilen sannsynligvis er i et gen som kun er nødvendig tidlig i utviklingen. Andre gen igjen gjør at fosteret ikke er levedyktig på sikt, og gjør at kroppen kvitter seg med det senere. Anonymkode: 1a4b7...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 30. august 2020 #11 Del Skrevet 30. august 2020 Jeg måtte gå på en to ukers Valtrex kur, gravid den pp! etter tre år uten at noe festet seg. hadde alle utredninger Og forsøk som kan tenkes, alt var perfekt... sa alle... sendte til slutt blod til ivf serum Athen. fikk påvist et virus og fikk resept. Ingen bivirkninger av kurer, den brukes som herpes medisin i Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #12 Del Skrevet 30. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen av dere son hadde genfeil fått blitt gravide på et punkt og fått et friskt barn? vi fikk et barn med ivf og viste seg at hun hadde en genfeil. Sliter nå med å bli gravid på ny.. kanskje det bare var flaks at første barnet satt seg? Anonymkode: 62edf...638 Nei, har ikke det. Jeg tar heller ikke sjansen på å lage barn med mannen og mine celler. Anonymkode: 09f21...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #13 Del Skrevet 30. august 2020 Hvordan kan man finne ut om man har genfeil? Anonymkode: 37fad...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #14 Del Skrevet 30. august 2020 6 timer siden, Misanthropis skrev: Jeg måtte gå på en to ukers Valtrex kur, gravid den pp! etter tre år uten at noe festet seg. hadde alle utredninger Og forsøk som kan tenkes, alt var perfekt... sa alle... sendte til slutt blod til ivf serum Athen. fikk påvist et virus og fikk resept. Ingen bivirkninger av kurer, den brukes som herpes medisin i Norge. Hvaslags virus var det? Trodde Valtrex kun tok herpes virus? Anonymkode: ec71c...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 30. august 2020 #15 Del Skrevet 30. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvaslags virus var det? Trodde Valtrex kun tok herpes virus? Anonymkode: ec71c...291 Det var en slags variant av herpes viruset som jeg forsto det, det var nr 6. Var visst herpes simplex en og to som er kjente for de fleste, men det er 6 varianter. hverken jeg eller gubben har noengang hatt noen slags herpes utbrudd selv eller i familien i løpet av livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 30. august 2020 #16 Del Skrevet 30. august 2020 6 minutter siden, Misanthropis skrev: Det var en slags variant av herpes viruset som jeg forsto det, det var nr 6. Var visst herpes simplex en og to som er kjente for de fleste, men det er 6 varianter. hverken jeg eller gubben har noengang hatt noen slags herpes utbrudd selv eller i familien i løpet av livet. https://hhv-6foundation.org/what-is-hhv-6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #17 Del Skrevet 30. august 2020 10 minutter siden, Misanthropis skrev: Det var en slags variant av herpes viruset som jeg forsto det, det var nr 6. Var visst herpes simplex en og to som er kjente for de fleste, men det er 6 varianter. hverken jeg eller gubben har noengang hatt noen slags herpes utbrudd selv eller i familien i løpet av livet. Oi, godt dere fikk det oppdaget. De færreste har symptomer fra vanlig herpes også, forskjellen er vel at det du fikk går utover fertiliteten, det gjør ikke type 1 og 2. Men må man altså få slikt utredet i utlandet? Anonymkode: ec71c...291 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #18 Del Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, Misanthropis skrev: https://hhv-6foundation.org/what-is-hhv-6 Veldig interessant Anonymkode: aa557...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mumlehumle Skrevet 30. august 2020 #19 Del Skrevet 30. august 2020 Grunnen til det ikke har festet hos meg tror jeg er at jeg har begynt på progynova for tidlig. Jeg blør litt i begynnelsen og har funnet ut at man skal ha skikkelig blødning før man starter med progynova neste dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 30. august 2020 #20 Del Skrevet 30. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, godt dere fikk det oppdaget. De færreste har symptomer fra vanlig herpes også, forskjellen er vel at det du fikk går utover fertiliteten, det gjør ikke type 1 og 2. Men må man altså få slikt utredet i utlandet? Anonymkode: ec71c...291 Ja både fastlegen min og de På hausken syns det var veldig Interessant, og har ikke lov å utrede for dette i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå