AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Har ett forkjøla barn med feber. De to andre barna går som vanlig på skolen. Sett nå at han har korona, da blir det karantene på de to andre og alle nærkontakter. Hvorfor ikke karantene til neg test foreligger? Anonymkode: d5c4d...94f 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Fordi da ville alle vært i karantene mesteparten av tiden, og Norge ville stoppet opp. Er ukentlig noen som testes på min arbeidsplass, der vi jobber tett. Så langt har ingen hatt Korona. Skulle det vært karantene for alle som hadde hatt nærkontakt ville det ikke vært en arbeidsplass å gå til lengre. Anonymkode: 03c6d...c3b 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Ja det er jo som noen sier at det er fordi da ville alle vært i karantene hele tiden. Men samtidig; når noen blir testet, så travet som regel minst en uke fra vedkommende ble syk til svar på prøven foreligger. Og hvis dem er positiv ås har jo det meste av karantenetiden gått for nærkontakten, og mange har potensielt smittet Videre. Har tenkt mye på det i mitt tilfelle som BHG ansatt. Der er det potensielt mye skade skjedd i tiden fra symptom til evt positiv test Anonymkode: a34d0...155 2
Nerine_ Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jo som noen sier at det er fordi da ville alle vært i karantene hele tiden. Men samtidig; når noen blir testet, så travet som regel minst en uke fra vedkommende ble syk til svar på prøven foreligger. Og hvis dem er positiv ås har jo det meste av karantenetiden gått for nærkontakten, og mange har potensielt smittet Videre. Har tenkt mye på det i mitt tilfelle som BHG ansatt. Der er det potensielt mye skade skjedd i tiden fra symptom til evt positiv test Anonymkode: a34d0...155 Ja det er, men det er ikke til å unngå med mindre vi vil at landet skal kollapse.
Konungr Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jo som noen sier at det er fordi da ville alle vært i karantene hele tiden. Men samtidig; når noen blir testet, så travet som regel minst en uke fra vedkommende ble syk til svar på prøven foreligger. Og hvis dem er positiv ås har jo det meste av karantenetiden gått for nærkontakten, og mange har potensielt smittet Videre. Har tenkt mye på det i mitt tilfelle som BHG ansatt. Der er det potensielt mye skade skjedd i tiden fra symptom til evt positiv test Anonymkode: a34d0...155 Det er riktig, du står i en veldig utsatt jobb og behovet for deg og dine kollegers sikkerhet i forbindelse med smittevern blir oversett. At dere ikke streiker synes jeg er rart.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 Vi må snart bare innse at en forkjølelse kan man ikke hindre i å spre seg. Og at den er ufarlig for de fleste. Anonymkode: 34924...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi må snart bare innse at en forkjølelse kan man ikke hindre i å spre seg. Og at den er ufarlig for de fleste. Anonymkode: 34924...2ea Hvis alle oppførte seg i henhold til smittevernet ville man ikke fått forkjølelse. Anonymkode: 33369...774
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #8 Skrevet 29. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi må snart bare innse at en forkjølelse kan man ikke hindre i å spre seg. Og at den er ufarlig for de fleste. Anonymkode: 34924...2ea Forkjølelse er ikke noe mer smittsom enn covid, så jo, hvis folk hadde giddet å prøve kunne vi stoppet det også. Anonymkode: 7121f...6af 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #9 Skrevet 29. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forkjølelse er ikke noe mer smittsom enn covid, så jo, hvis folk hadde giddet å prøve kunne vi stoppet det også. Anonymkode: 7121f...6af Man får aldri stoppet noe sykdom helt og holdent, men man god hygiene og litt avstand kan man bremse ganske mange infeksjonssykdommer en del. Hele koronasituasjonen har jo vist at det har vært en del som har hatt generelt dårlig hygiene, så vi får håpe at denne situasjonen fører til at de som ikke har hatt det skjerper seg litt. Tidligere var det ikke uvanlig å se enkelte folk ikke vaske hendene etter å ha vært på dass for eksempel (grøss), det har jeg heldigvis ikke lagt merke til nå. Anonymkode: 50595...ece 1
Anbefalte innlegg