Gå til innhold

Gjøre leilighet koselig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor stue og kjøkken i et(ingen vegg mellom). Har sofa, en stol, et bord og et teppe. Føler liksom ikke det er noe hjemmekoselig , bare et rom med noen møbler. Noen tips? 😊

Anonymkode: 5f845...36e

Videoannonse
Annonse
Gjest Melis123
Skrevet

Har du noe planter? Bilder på veggene? Noen fargerike puter i sofaen kanskje? Hva med en liten vegghylle feks? 

Skrevet

Hvis du ønsker å dele opp rommet, kan du bruke bokhyller, enten at de står rygg mot rygg eller at det er en "gjennomgående" hylle, a la Kallax på Ikea. Det går også an å bruke sofaen som en slags romdeler ved at ryggen er vendt mot kjøkkenet, og at det er et stuebord og enda en sofa eller lenestol som danner en hestesko eller firkant rundt bordet.

Du kan også bruke gulvtepper for å dele opp rommet i ulike soner eller male stuedelen i en annen farge enn kjøkkendelen av rommet.

Ellers hjelper det mye med noen bilder på veggen og gardiner.

Anonymkode: c3579...f85

Skrevet

Grønne planter gjør veldig mye syns jeg, gjerne noen store på gulvet siden du har stor stue. 

Ellers syns jeg det er fint med noen pynteting du liker, pynteputer i sofaen og kanskje noen småmøbler? 

• Liker 1
Skrevet

duk på bordet, grønne planter, fruktfat, bilder på veggene

Skrevet

Mye tekstiler gjør det koselig, som gardiner, pledd, teppe på gulv, duk og puter.

Planter og bilder på veggene. Kubelys og telys.

Anonymkode: 6ae7d...437

Skrevet

Sjekk interiørmagasiner (jeg er veldig glad i Rom 123 pga stor variasjon, ikke opphengt i en trendy stil).  Let på Instagram, du kan søke på mye innen interiør, f.eks nordisk, landlig, trend, minimalistisk, fargerikt, osv.  Bor du i nærheten av en Ikea bør du ta deg en tur dit. De bygger opp masse forskjellige miljøer som kan by på masse inspirasjon 😊 Har du plass er store planter veldig fint, noen eksempler fra Instagram: https://www.instagram.com/p/BnmFlycgACi/   https://www.instagram.com/p/BoRG_wWARIo/   https://www.instagram.com/p/B-g4hoth6Jj/

Anonymkode: aa5f9...a23

• Liker 1
Skrevet

Synes belysning og levende lys har veldig mye å si! :)

Anonymkode: 0f707...5d6

Skrevet

Belysning og planter er bedre enn nips synes jeg. :)

Anonymkode: 49145...c1b

Skrevet

Bilder, bøker,vase. Kjøp et par monstera og stjel et blad her og der og sett i vase. En gulvlampe, hylle mm. Du kan sette bilder på hylle

Anonymkode: 740b2...590

Skrevet

Belysning har veldig mye å si. Det kan skape harmoni og gjør det hjemmekoselig. Ei stålampe som kan dimmes, en fin bordlampe. Et lite hjørnebord som lampa kan stå på. 

Anonymkode: cd71c...8a9

Skrevet

Det hadde vært mye lettere hvis du la ut et bilde eller to :)

Jeg synes planter gjør utrolig mye. Hvis du har mye åpen plass kan du kjøpe et par store planter og gjerne noen mindre her og der og. En hylle (spesielt hvis du har bøker å sette i den) skaper også lun stemning. Ellers stiller jeg meg bak den som sa at mye tekstiler hjelper godt. Kanskje ikke akkurat duk på bordet, men skikkelige gardiner, pledd og puter i sofaen, gulvteppe.

Anonymkode: 722a7...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...