Gå til innhold

Barnet våkner 04:30 FR nekter å stå opp pga hybelbeboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så våkner barnet 04,30 i helgene og far i huset nekter å stå opp pga de som bor i hybelen under huset, jeg mener dette ikke er noe vi kan velge selv, lg barnet må jo få mat 🤦‍♀️

Er jeg urimelig? 

Anonymkode: 667d6...ee9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn som våkner må man ta seg hva er alternativet? La ungen hyle? 🤔

Anonymkode: 7879a...d14

• Liker 14
Skrevet

Jeg tenker det kommer litt an på alder til barnet? Her i hus så forklarer jeg 2 åringen at det fremdeles er natt og at han må sove videre, og så får han litt vann. Så sover han som regel videre siden når han våkner så tidlig så er han som regel trøtt. 

Men da han var 1 år og under var han ofte oppe rundt om da, og da måtte vi jo opp, ga mat også sov han som regel litt igjen etter et par timer. 

Anonymkode: c59e6...e93

• Liker 21
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja så våkner barnet 04,30 i helgene og far i huset nekter å stå opp pga de som bor i hybelen under huset, jeg mener dette ikke er noe vi kan velge selv, lg barnet må jo få mat 🤦‍♀️

Er jeg urimelig? 

Mat klokken 04.30?? Er du ikke riktig klok?? Hadde barnet mitt stått opp så tidlig så hadde det ikke vært aktuelt å servere frokost før tidligst 7. En skal da ikke belønne at barnet står opp altfor tidlig!

Anonymkode: c8264...e58

• Liker 34
Skrevet

Ingen av mine tre barn har fått lov å stå opp så tidlig. Da de var små fikk de en melkeflaske i senga hvis de våknet og var sultne. Når de ble større fikk de beskjed om at det var midt på natta og at alle skulle sove. 
så etter min mening har far rett i at man ikke skal stå opp.

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, atropos skrev:

Ingen av mine tre barn har fått lov å stå opp så tidlig. Da de var små fikk de en melkeflaske i senga hvis de våknet og var sultne. Når de ble større fikk de beskjed om at det var midt på natta og at alle skulle sove. 
så etter min mening har far rett i at man ikke skal stå opp.

Endelig ett fornuftig menneske! :) Sånn har jeg også gjort det når sønnen min har prøvd å sto opp klokken 5. Sier at det er natt å later som jeg sover. Da har det endt med at han sovner igjen å gjerne helt  til 8-8.30. Det er vår oppgave som foreldre å lære barna når det er natt og når det er morgen. 04.30 er da virkelig ikke morgen,da burde barnet få beskjed om å legge seg å sove igjen. Her er det ikke morgen før 7.00 å det har fungert veldig bra.

• Liker 22
Skrevet

Her får ingen stå opp før kl.07. Det er natt frem til da. 

Anonymkode: 9182e...034

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barn som våkner må man ta seg hva er alternativet? La ungen hyle? 🤔

Anonymkode: 7879a...d14

Alternativet er å lære barnet å skille meg natt og dag,å det gjør du IKKE med la barnet bestemme at 4.30 er morgen. En må være streng å si at det er natt frem til klokken 7. Da lærer du barnet gode soverutiner.

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her får ingen stå opp før kl.07. Det er natt frem til da. 

Anonymkode: 9182e...034

Er overrasket over at det faktisk er flere fornuftige mennesker her :) Her inne pleier jeg for det meste å lese om foreldre som står opp 4 med barnet og til og med aktiviserer ungen da 😮 Å sånne innlegg pleier å få masse støtte at det er liksom er det rette å gjøre. Helt sinnsykt spør du meg! Vi foreldre må lære barna å skille mellom natt og dag,å da må en være litt streng for å oppnå det.

• Liker 11
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat klokken 04.30?? Er du ikke riktig klok?? Hadde barnet mitt stått opp så tidlig så hadde det ikke vært aktuelt å servere frokost før tidligst 7. En skal da ikke belønne at barnet står opp altfor tidlig!

Gjøk. Frokost er ikke en belonning, men mat i magen slik at mam ikke sulter. Medat.i magen sovner barnet etter en stund

Anonymkode: 26e9c...a52

• Liker 15
Skrevet

Dere som skriver at dere ikke står opp før kl. 7 uansett, gjelder det kun helger? 

04.30 er for tidlig, men er det et veldig lite barn så må man jo evt. ordne litt mat og forsøke å sove videre. Er det lenge siden siste måltid kan det være nødvendig med noe å spise for å få sove videre. 

Her prøver vi å ligge i senga til 07.00 i helgene om frøkna våkner før det, da får hun sitte i vår seng og høre på musikk en stund før vi står opp.

Anonymkode: 6cf9a...ab2

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er overrasket over at det faktisk er flere fornuftige mennesker her :) Her inne pleier jeg for det meste å lese om foreldre som står opp 4 med barnet og til og med aktiviserer ungen da 😮 Å sånne innlegg pleier å få masse støtte at det er liksom er det rette å gjøre. Helt sinnsykt spør du meg! Vi foreldre må lære barna å skille mellom natt og dag,å da må en være litt streng for å oppnå det.

Haha ja! Jeg opplever det samme i andre mammagrupper jeg er del i. Foreldre som står opp, ser på TV eller leker med ungene sine på stua kl 04 på natten 🥵 Det er fullstendig uaktuelt her. Vi pleide gå inn på rommet om han våknet på natten, sang litt og strøk på ryggen, og da sovnet han stort sett igjen. Fra åtte mnd til nå to år har han sovet 19-08 på eget rom. Han er syk i dag, og våknet derfor 07. 

Anonymkode: d00f0...9d5

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg urimelig? 

Hvor gammelt er barnet, for jeg tolket in legger som at det var en baby som skal ammes, og en baby bestemmer da hva som skjer når.

Men er det er litt eldre barn, må dere sette en «våkentid». Jeg fikk ikke lov til å komme ned før barnetv begynte. Jeg kunne fint få lov til å være våken, på rommet i senga, være stille siden det enda var natt. Hadde klokke på veggen, og hoppet ut av senga når armene beveget seg til barnetv tid 😄

Anonymkode: 4cbdc...c03

• Liker 9
Skrevet

Baby får så klart mat/pupp når det våkner, men større søsken får beskjed om å sove videre om det våkner før 6/7. Barna er ikke våkne klokka 4, om de våkner. Da er de grinete, men når de sovner, og sover videre til 7/8 så er barnet glad og fornøyd, og ligger ikke å skriker.

Anonymkode: 455be...513

• Liker 10
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble litt kvalm av innlegget ditt....Er vel ingen av dere som kan bestemme hva som er rett og galt for andre barnefamilier? Og hva vet vel dere om andre barns temperament? Noen barn er enkle å roe og faller lett i søvn igjen. Andre kan fort hyle og vræle i 2 timer før de kaaaanskje sovner igjen. Man gjør det som føles rett ut for seg og sine og man må få gjøre det uten at noen skal stemple avgjørelsen som sinnsyk.

Så møkkalei av hva som er "riktig" å gjøre i småbarnsperioden.

Anonymkode: 2e447...26f

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde ikke stått på den tiden, det er natt. 

Anonymkode: d356b...22f

• Liker 8
Skrevet

Enig med din mann, man står ikke opp midt på natten med barnet sitt.. 

• Liker 10
Skrevet

Da får ungene beskjed om å legge seg igjen. Dette har jeg gjort fra de er 1 år. Ikke snakk om at de får stå opp så tidlig for å spise frokost. Er da snakk om å lære barnet at de må ta hensyn til de som bor under også. Enig med faren 

Anonymkode: 24cc8...437

• Liker 10
Skrevet

Hvis ikke dere samsover hadde jeg tatt ungen med inn i senga til dere når den våkner, og prøvd å kose i søvn. Vi hadde en regel da vår var liten om at hvis hun ble sulten på natten kunne hun få avokado, det var det eneste. Hvis hun bare dro ut tiden og ikke ville sove ble det ikke noe, var hun reellt sulten kunne hun spise en hel avokado (da er man skikkelig sulten også når man er kanskje 10-14 kilo...) De gangene hun var skikkelig sulten sov hun godt igjen etter å ha fått den avokadoen.

Må selvsagt ikke være avokado, men noe som er sunt, lettvint for deg, og litt kjedelig. En venninne ga sin brødskiver. Da måtte hun stå opp, gå ned og begynne å skjære brød og ha på pålegg, og med diskusjon om pålegg. Mye styr.

Anonymkode: b388f...455

• Liker 5
Skrevet

04.30 er jo midt på natten! Her er det ikke morgen før 06.00, støtter mannen din. 

Gi barnet vann og si det er natta, ta det over i deres seng.

Anonymkode: 5ac55...16c

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...