Gå til innhold

Dere som har sluttet å røyke, hvilke positive ting fulgte med?😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger motivasjon til å klare å slutte å røyke og lurer på hvilke ting jeg kan se frem til👏😊 

Og, var det vanskelig å slutte? Hvordan  valgte dere å gjennomføre det?

Anonymkode: 9491a...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slippe å lukte som et askebeger. Klær og hår lukter godt. Er ikke noe kjekt å være den som går rundt å lukter røyk.

Anonymkode: 89782...17a

Skrevet

Overraskende lett å slutte, men har røyket i sommer da (men vesentlig mindre enn jeg bruker). Tygger nikotintyggegummi og jeg glemmer nesten å røyke. Den mest påfallende var følelsen av helg ren munn. Ikke at den ikke var ren før, men nå er det på en annen måte. Det er gøy å spare penger, men bruker de egentlig på andre ting istedenfor. Huden min stråler, men det kan også være for jeg har byttet kosthold og hudpleieprodukter, men gøy å se at huden min er frisk som en ungdom. Har ikke merket noen helsefordeler enda, men de er der sikkert. Godt å slippe å lukte røyk og tømme askebeger og slikt. Også slippe å ha med røyk og lighter, særlig jakker jeg ikke bruker veske til ser penere ut uten en bulk. Maten smaker bedre (vet ikke om det er bra eller dårlig) og luktesansen er nesten ubehagelig mye bedre, lurte på om jeg var gravid et øyeblikk.

Anonymkode: a167a...d4f

Skrevet

Sparer masse penger , og fått bedre luktesans 👍

Skrevet
På 29.8.2020 den 5.18, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger motivasjon til å klare å slutte å røyke og lurer på hvilke ting jeg kan se frem til👏😊 

Og, var det vanskelig å slutte? Hvordan  valgte dere å gjennomføre det?

Anonymkode: 9491a...65e

Først, er du ung eller gammel? Jente eller gutt? Det er vanskelig å slutte! Jeg savner den gode smaken men er glad for å slippe lukta! Rart hvordan noe som er så utrolig godt kan lukte så ille!

Anonymkode: f7ac2...6c2

Skrevet
På 29.8.2020 den 7.05, AnonymBruker skrev:

Overraskende lett å slutte, men har røyket i sommer da (men vesentlig mindre enn jeg bruker). Tygger nikotintyggegummi og jeg glemmer nesten å røyke. Den mest påfallende var følelsen av helg ren munn. Ikke at den ikke var ren før, men nå er det på en annen måte. Det er gøy å spare penger, men bruker de egentlig på andre ting istedenfor. Huden min stråler, men det kan også være for jeg har byttet kosthold og hudpleieprodukter, men gøy å se at huden min er frisk som en ungdom. Har ikke merket noen helsefordeler enda, men de er der sikkert. Godt å slippe å lukte røyk og tømme askebeger og slikt. Også slippe å ha med røyk og lighter, særlig jakker jeg ikke bruker veske til ser penere ut uten en bulk. Maten smaker bedre (vet ikke om det er bra eller dårlig) og luktesansen er nesten ubehagelig mye bedre, lurte på om jeg var gravid et øyeblikk.

Anonymkode: a167a...d4f

Overraskende lett men du har røyket i sommer??? Da har du jo ikke slutta!

Anonymkode: f7ac2...6c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg må være ærlig å si at det ikke var så lett for meg å slutte. Gikk på noen dumme tabber som "skal bare festrøyke" så fant man jo alltid noe å feire hehe. Etter det sluttet jeg helt og var faktisk røyksugen i 1 helt år 😮 Det var på nippet til at jeg ga opp, MEN en dag forsvant røyksuget helt. Det høres sykt ut, men det var totalt vekk. Jeg har ingen problemer med å være blant mange røykere og jeg har virkelig ikke lyst på. Er utrolig glad for at jeg ikke lenger lukter vondt, som jeg nå kjenner at jeg gjorde. Smak, luktesans og kondis er mye bedre. Før var jeg alltid kald på fingre og tær, det er jeg ikke lenger. Gikk opp 5 kg,men det gjorde ikke så mye så lenge jeg slapp det røyksuget og stadig måtte ut å ta en røyk. 

Motivasjon: Mannen min og jeg sluttet samtidig og vi regnet ut hvor mye penger i mnd vi brukte på røyk. Hver lønning så la vi denne summen i en krukke og etter 1 år så reiste vi på 2 ukers ferie til sol og sommer, alt betalt av det vi ellers hadde røykt opp. 

Lykke til og ikke gi opp :) Heier på deg!!!

Skrevet

Jeg var en storrøyker, og jeg likte å røyke. Hadde ikke lyst til å slutte , men helse...
Begynte å dampe med nikotin , så over tid reduserte jeg nikotinen til den var 0 . Etter det dampet jeg 2 år fordi det smakte veldig godt. Nå bruker jeg ingenting 🙂

Jeg hadde aldri klart å slutte uten dampen , prøvde flere ganger på forskjellige måter over årene som røyker . Fikk det bare ikke til , var alt for avhenging av røyken.

Hvis du kunne tenke deg å dampe , så undersøk ong damp selv , eventuellt gå inn i en dampebutikk å spør de som jobber der om informasjon.
Ikke hør på alt det negative folk liker å si om damp, undersøk det selv .

Anonymkode: cc6a3...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...