Klips Skrevet 18. september 2002 #1 Skrevet 18. september 2002 Har tittet litt på innlegg om å få høre hjertelyd, og det ser ut til at de fleste får høre den ca. uke 15-16. Gjelder det alle? I så fall kan jeg vente å få høre den på neste kontroll. Jippi. Klips + småtten, 12+1
Isla Skrevet 18. september 2002 #2 Skrevet 18. september 2002 Kommer veldig an på legen/jordmor. Jeg fikk høre hjertelyden i uke 12. Andre får ikke høre før i uke 19 eller 20 har jeg hørt. Legen/jordmor er redd for å ikke finne hjertelyden på et så tidlig tidspunkt og dermed gjøre den gravide unødvendig bekymret. Kommer også litt an på kroppsbygningen til den gravide - lettere å fne hjertelyden på tynne mennesker enn overvektige.
Lil'sis Skrevet 18. september 2002 #3 Skrevet 18. september 2002 Det er sant at det kommer veldig an på lege/jordmor. Med mine første to barn ble det hos jordmor lyttet etter, og funnet fosterlyd, rundt uke 15-16. Denne gang, hos lege, ble det ikke lyttet. Legen sa det var ikke vanlig før etter uke 20 ca. Så ja, det kommer veldig an på. Og det med å være overvektig og finne fosterlyd- jeg har da alltid vært overvektig, og har aldri hørt tidligere at overvekt skal gjøre det vanskeligere å finne fosterlyd. Og jeg har to svangerskap bak meg, så litt erfaring har jeg da. Tror nok det kommer an på lege/jordmor også der.
Zena Skrevet 18. september 2002 #4 Skrevet 18. september 2002 På ultralyden i uke 14 hørte vi hjertelyden første gang!!! Herlig!!!
Linnda Skrevet 18. september 2002 #5 Skrevet 18. september 2002 Jeg fikk høre hjertelyden til nurket for første gang i uke 16. :D :D Kjempe herlig opplevelse. Prøvde å finne den i uke 12 også, men det gikk ikke. Klem fra Lille Håp(20+5) og
Klips Skrevet 19. september 2002 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2002 Har vært på 12 ukers kontroll hos lege alt, neste blir ca. 16 uker hos jordmor, så da er det vel litt sannsynlig at jeg får høre den da. Kan kanskje spørre når hun ringer tilbake for å gi meg time, så slipper jeg å glede meg og bli skuffet. Ja, det gjør jeg. Men nå må hun jo ringe snart, jeg ringte jo dit i går klokken ett! Klips + småtten, 12+2
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2002 #7 Skrevet 19. september 2002 Jeg er 14+4 og var hos jordmor i dag. Etter at hun hadde knadd på magen min og kjent på livmoren, sa hun at hun ikke trodde vi kom til å høre hjertelyden, fordi livmoren lå langt ned enda. Men vi hørte den! 156 slag i minuttet! Det tyder på at det blir en jente.
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #8 Skrevet 20. september 2002 Heisann. Vi var utrolig heldige. Var hos legen i uke 11 og allerede da fikk vi høre hjertelyden. 160 slag pr. min. Skikkelig tempo. Det er bare å spørre om dette. Legen min spurte meg om vi skulle prøve, jeg hadde ikke kommet på å spørre om det så tidlig. Det var godt å få en bekreftelse så tidlig i svangerskapet......
Klips Skrevet 20. september 2002 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2002 Hvordan kan man gjette kjønnet fra hjertefrekvensen?
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #10 Skrevet 20. september 2002 Ikke la deg lure av sånne "gjette-ting". Mange sa til meg at hvis en har hjertelyd på 140-160 så blir det ei jente. Babyen hadde 160. Men, neida! Vi har fått vite at vi har en liten guttebaby der inne, så ikke la deg lure........
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #11 Skrevet 20. september 2002 Jeg bor i USA, og her er det vanlig aa hoere den mellom uke 10 og 12. Men jeg har en venninne som hoerte den allerede i uke 6!
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #12 Skrevet 20. september 2002 Hey.. Fikk ikke høre hjertelyden før jeg var 21+1 på vei. Legen sa bare at det kunne vi vente med.. Det syntes jeg var kjipe greier. Men, fikk høre den hos jordmor, og det var hærlig!! Litle og nurket 21+5
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #13 Skrevet 21. september 2002 Gjest: Ikke la seg lure av sånne gjetteting når det gjelder hjertelyden?! Det er faktisk sånn at hjertet ofte slår raskere hos et jentefoster enn et guttefoster, det er bare sånn det er! Men det er ikke absolutt alltid det stemmer. Det er ikke noe noen bare har funnet på, det er noe leger og jordmødre vet.
Klips Skrevet 22. september 2002 Forfatter #14 Skrevet 22. september 2002 Gleder meg! Spurte da jeg bestilte timen og jordmor sa jeg skulle få høre. Har ikke time før 23/10, da er jeg allerede 17 uker på vei, så det blir jo nærme ultralyden da. Det blir en spennende måned. :D
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2002 #15 Skrevet 22. september 2002 Hm, det er visst noen som lar seg provosere av alt og ingenting.... Jeg er da gjesten som sa at en ikke skal la seg lure. Kanskje feil ordlyd, men det jeg mener er at en ikke skal stole blindt på dette. Hvis en vil vite om det blir gutt eller jente, så kan en jo spørre om det på ultralyd. Hvis en ikke kan se det der, så kan en jo kose seg med å gjette litt etter ulik forskning. Det da alldeles ikke meningen å provosere noen, jeg bare delte det jeg mente. Hilsen ei med en gutt med 160 i hjertelyd
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2002 #16 Skrevet 23. september 2002 Og gjesten som skrev at hjertelyden på babyen hennes tydet på at det blir en jente skrev nettopp det, tyder på! Skjønner ikke hvorfor noen ikke ser logikken i dette, voksne menn har jo også gjennomsnittlig lavere puls enn damer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå