AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Siden forrige tråd ble slettet av moderatorene tenkte jeg at denne refleksjonstråden kunne bli opprettet. Hva tenker dere generelt om det som skjer i Sverige ikveld og utviklingen i Skandinavia mer generelt? Anonymkode: c8194...596 5
ntrane Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Flaut for muslimene, latterlig at de bryr seg. Når skal de "vokse opp" ? 21
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 At reaksjonene viser hvilken vei samfunnet har gått. Politiet har arrestert tre stk. De tre som sparket på koranen. Folket i malmø er intervjuet og synes poltiet gjorde rett. Andre spør hvorfor ikke politiet ikke brøt inn tidligere og stoppet koranbrenningen tidligere. Politiet legger seg flate og unnskylder seg for at de ikke stoppet koranbrenningen tidligere. Igjen er spørsmålet om hvorfor spotting av koranen enda ikke er forbudt ved lov på dagsorden. Denne gangen er folkets krav noe regjeringen ikke kan overse. Forbud mot spotting av islam er uungåelig. Med unntak av danskene som kom uønsket, er det er den skremmende konseus i Sverige. Anonymkode: 26f17...cb6 11
Gjest Niek79 Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Sverige har valgt dette med åpne øyne.
Jr.Garcon Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden forrige tråd ble slettet av moderatorene tenkte jeg at denne refleksjonstråden kunne bli opprettet. Hva tenker dere generelt om det som skjer i Sverige ikveld og utviklingen i Skandinavia mer generelt? Anonymkode: c8194...596 Tenker at jeg savner Sverige (Norge og Danmark) slik landene var på 80 og 90 tallet. Trist at de folkevalgte de siste tiårene har ødelagt /aktivt fortsetter å ødelegge hele Skandinavia. Det er nok dessverre irreversibelt, så de yngre generasjoner kan glede seg til det helvete de skal vokse opp i /være voksne i. Bruker man historien som en pekepinn - den har ofte mer tyngde enn en venstreradikal med oksering i nesa- så er det intet land i verdenshistorien hvor multikulturalisme noen gang har fungert/ ført noe positivt med seg. Sistnevnte kan være kjekt å ha i minne ved neste stortingsvalg eller når man ser en eller annen "trendy" emneknagg på instagram. 24
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 Jeg tenker som alltid at religion, uansett hvilken, er idiotisk. Hvor mange kriger, hvor mye vold, har ikke blitt startet over at mennesker kjemper for en overbevisning som er nedfelt i en eller annen eventyrbok fra forrige årtusen? Helt ufattelig at det fremdeles hisser opp til vold. Anonymkode: c97a6...8c1 17
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Synes det er forferdelig alt som skjer i Malmø og har gjort i mange år. Knivstikking og skyting av deres nye landsmenn Og mange drap.. Politiet har no go soner hvor muslimene styrer og ikke de kan-tør gå inn, klart det ikke er bra! Anonymkode: 1da31...e07 24
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 Harprat avlet vold. Høyreeksteme er feige og til slutt blir de banka opp. Er det rart? Anonymkode: 38a45...7b4 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 At de som er der ikke er der for å stå opp mot rasisme. De er der for å forsvare islam. En veldig viktig distinksjon. Anonymkode: a1202...c5b 9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 Apekattene som kaster brannbomber bør bures inne på livstid. De er ingen berikelse av samfunnet. Anonymkode: 62831...04d 11
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #11 Skrevet 29. august 2020 Liker ikke at folk skriver «muslimene tar over», skriv heller at innvandrere tar over. Islam er en religion som, hvis man lever etter den, er veldig fin. Jeg synes man skal ha respekt for alle religioner og ikke brenne koranen eller bibelen. Brenning av koranen og å surre den inn i bacon er bare utrolig barnslig, og de som gjør slikt i offentlighet ber om bråk. Derimot finnes det mange mennesker som har kommet til Norge fra krig. Danmark og Malmø er stedene de fleste kommer fordi det ligger nærmest grensen. De snakker dårlig svensk, vanskelig for å få jobber, og de er vant med våpen og vold. Da blir det fort slik.. det betyr ikke at de er dårlige mennesker, bare at de har opplevd HELT andre forhold enn vi er vant med her, og alternativet er egentlig at de blir der de er og at de dør der. Det er en håpløs situasjon. Men det er hele verden sitt problem. Problemet forflytter seg fra krigsområdene og til oss. Men kall de ikke «muslimer», ikke bland religion inn i en flyktningekrise. Anonymkode: 46d5f...37c 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #12 Skrevet 29. august 2020 Jeg blir sint. Er det noen som har noen gode, multikulturelle tips til hva jeg kan gjøre når jeg blir sint? Anonymkode: d9891...024 11
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #13 Skrevet 29. august 2020 Hvorfor lager muslimene så mye bråk i Malmø. Det er drap med skudd eller kniv over en lav sko. Mest dreper de vel hverandre i gjengoppgjør men også andre blir drept. Hvorfor har de ingen respekt for politiet men jager de bort. Kunne de ikke holdt seg i opprinnelseslandene og bråket der. Hvorfor dra opprøyer med til Sverige hvor de får alt opp i hendene. Hvorfor fortsette på samme måte som i hjemlandet. Hvorfor flyktet de, bortsett fra svenske nav selvfølgelig Hvorfor blir de aldri forlnøyd? . Anonymkode: 1da31...e07 13
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 Tenker at jeg ikke er overrasket. Og frykter at noe av det samme kan skje i Oslo når SIAN skal demonstrere foran stortinget.. Anonymkode: 1eb07...aa6 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 Bare veldig trist. Denne utviklingen er skammelig. Toleranse er det eneste som fungerer i Skandinavia, selve bærebjelken til samfunnet vårt. Men det innebærer at integreringen fungerer. Da må tema snakkes om! Vi trenger debatter, føre lys over hva som faktisk skjer. Tillitt! Det gagner ingen å tie om ekstremisme, ene eller andre veien. Her er det to polariserte motpoler som egner hverandre. Det er holdt unødvendig, ekstremt farlig. Generelt syntes jeg verden er blitt veldig skummel. Vi trenger innsikt og aksept. Anonymkode: 2ba37...4b3 5
Gjest Mask Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 Selvforsynt mye av dette og ufattelig trist
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #17 Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare veldig trist. Denne utviklingen er skammelig. Toleranse er det eneste som fungerer i Skandinavia, selve bærebjelken til samfunnet vårt. Men det innebærer at integreringen fungerer. Da må tema snakkes om! Vi trenger debatter, føre lys over hva som faktisk skjer. Tillitt! Det gagner ingen å tie om ekstremisme, ene eller andre veien. Her er det to polariserte motpoler som egner hverandre. Det er holdt unødvendig, ekstremt farlig. Generelt syntes jeg verden er blitt veldig skummel. Vi trenger innsikt og aksept. Anonymkode: 2ba37...4b3 *egger Anonymkode: 2ba37...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #18 Skrevet 29. august 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Harprat avlet vold. Høyreeksteme er feige og til slutt blir de banka opp. Er det rart? Anonymkode: 38a45...7b4 "Jeg er ikke enig i det du sier, derfor er det greit å bruke vold" - er det det du prøver å formidle? Anonymkode: 62831...04d 19
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #19 Skrevet 29. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker ikke at folk skriver «muslimene tar over», skriv heller at innvandrere tar over. Islam er en religion som, hvis man lever etter den, er veldig fin. Jeg synes man skal ha respekt for alle religioner og ikke brenne koranen eller bibelen. Brenning av koranen og å surre den inn i bacon er bare utrolig barnslig, og de som gjør slikt i offentlighet ber om bråk. Derimot finnes det mange mennesker som har kommet til Norge fra krig. Danmark og Malmø er stedene de fleste kommer fordi det ligger nærmest grensen. De snakker dårlig svensk, vanskelig for å få jobber, og de er vant med våpen og vold. Da blir det fort slik.. det betyr ikke at de er dårlige mennesker, bare at de har opplevd HELT andre forhold enn vi er vant med her, og alternativet er egentlig at de blir der de er og at de dør der. Det er en håpløs situasjon. Men det er hele verden sitt problem. Problemet forflytter seg fra krigsområdene og til oss. Men kall de ikke «muslimer», ikke bland religion inn i en flyktningekrise. Anonymkode: 46d5f...37c De et jo muslimer med sitt tankesett som kun passer i muslimske land. Du ser hvordan det går når se skal påtvinge det i vestlige land. Det blir store problemer! Anonymkode: 1da31...e07 10
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #20 Skrevet 29. august 2020 Hvorfor skjønner ikke Sverige og Norge at muslimsk kultur og islamisme ikke går overens med vår kultur. Vi har en helt annen tankegang med respekt for politiet, det har ikke de. Pluss alle de andre forskjellene som gjør at det bare blir store problemer med muslimer i vestlige land. De hører hjemme i sine egne kulturer i Midtøsten og ikke i vesten. Det har vi sett i flere tiår nå! Anonymkode: 1da31...e07 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå